نویسنده: محمد شیرزاده
// سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲

خوشبینی استن لی نسبت به کراس اور بین مارول و دی سی

به تازگی استن لی، خالق تعداد زیادی از شخصیت‌های کمپانی مارول، مصاحبه‌ای انجام داده است و در آن درباره فیلم‌های این شرکت و دی‌سی و احتمال کراس آور بین آن‌ها صحبت کرد. در ادامه خبر با زومجی همراه باشید.

اگر فقط یک مجادله‌ی بزرگ در دنیای کمیک بوک‌ها باشد، به ویژه با شروع عصر دنیاهای سینمایی مشترک، آن رقابت بین مارول و دی‌سی است. از آن‌جایی که غول‌های کمیک بوک برای فروش بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند، درگیری‌های تبلیغاتی معمولاً منجر به رقابت سالم خلق ایده‌های جدید می‌شود. با این حال، بعضی از هواداران گاهی بیش از حد درگیر این رقابت می‌شوند.

شاید خیلی از هواداران فراموش کرده باشند که که این دو غول دنیای کمیک بوک، کراس آورهای حماسی زیادی با یکدیگر داشته‌اند. گرچه در دنیای حال حاضر کمیک بوک، همچین اتفاقی بسیار بعید است. اخیراً وبسایت کمیک بوک از استن لی در نمایشگاه مگاکان درباره احتمال وقوع یک فیلم کراس آور بین مارول و دی‌سی سوال کرده است. پاسخی که وی به این سوال داد، کاری کرد تا همه به یاد دورانی بیافتند که فیلم‌های کمیک بوکی انقدر درگیر حقوق پخش و  عرضه‌ی آثار سینمایی نشده بودند. استن لی در این زمینه گفت:

همه می‌دانیم که همچین اتفاقی شگفت‌انگیز خواهد بود. ما سال‌ها پیش یک کمیک مرد عنکبوتی  علیه سوپرمن کار کردیم که فروش خیلی خوبی داشت و من در آن کمیک مرد عنکبوتی را برنده‌ی نبرد کردم. فکر نمی‌کنم وکلا و مسئولی استودیو و قراردادها بگذارند همچین اتفاقی در سینما بیافتد. آن‌ها هیچوقت نمی‌دانند نام چه کسی باید در ابتدا بیاید و چه کسی باید چه کاری انجام دهد... اما اگر بتوانند روزی همچین کاری انجام دهند، فکر می‌کنم همه بخواهند آن فیلم را ببینند.

در تاریخچه‌ی دنیاهای سینمایی این دو کمپانی تا به حال شاهد هیچ کراس آوری نبوده‌ایم. مارول دنیای سینمایی خود را از سال ۲۰۰۸ شروع کرد، با این حال کمپانی برادران وارنر قبل از آن تلاش‌هایش در دنیای سینمایی دی‌سی را با فیلم «بازگشت سوپرمن» (Superman Returns) که فروش خوبی در باکس آفیس نداشت، شروع کرده بود و سه‌گانه‌ی فوق‌العاده‌ی شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان نیز مانع تشکیل دنیای سینمایی دی‌سی شدند.

با این حال، کراس اور بین این دو غول کمیک بوک در زمینه‌ی کتاب‌های مصور قبلاً اتفاق افتاده است. پس از اینکه مارول و دی‌سی با همکاری یکدیگر اقتباسی از جادوگر شهر از را در سال ۱۹۷۵ منتشر کردند، درها را برای تبادل‌های احتمالی باز گذاشتند. نبرد سوپرمن و مرد عنکبوتی که سال ۱۹۷۶ اتفاق افتاد، یک مثال از این موضوع است. این دو کمپانی همچنین در سال ۱۹۹۶ با کمیک بوک مارول علیه دی‌سی در چهار شماره، یک دنیای مشترک را با یکدیگر شروع کردند. آن‌ها همچنین در همان سال شخصیت‌هایی را با یکدیگر ترکیب کردند. یکی از این شخصیت‌ها ترکیب کاپیتان آمریکا و سوپرمن به نام ابرسرباز است. بیشترین ترکیب ابرقهرمانان این کمپانی کمیک لیگ عدالت-انتقام جویان در سال ۲۰۰۳ است.

منبع: Screen Rant


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده