// سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۹

راهنمای قدم به قدم Dark Souls 3 – قسمت دوم

در اولین قسمت از راهنمای بازی Dark Souls 3، توانستیم از منطقه دلهره‌آور فَرُن کیپ بگذریم و با اولین ارباب خاکستر رو به رو شویم. حالا با زومجی همراه شوید تا ببینیم در ادامه راهنمای قدم به قدم سومین قسمت از بازی ارواح تاریک چه کار باید بکنیم.

«توجه داشته باشید با توجه به این‌که این مقاله یک راهنمایی قدم به قدم است، پس ممکن است برخی از حوادث و اتفاقات بازی برای‌تان فاش شود. همچنین به بسیاری از رازها، اتفاقات عجیب و غریب و حوادث سورپرایز کننده در این مقاله اشاره نشده تا خودتان آن‌ها را تجربه کنید. این یک راهنمای قدم به قدم مختصر است، پس  نقاط کشف نشده را خود شما باید پیدا کنید.»

Cathedral of the Deep

  • حالا به همان بونفایری بروید که بعد از کشتن Crystal Sages آن را روشن کردید.
  • قبل از این که وارد این بخش شوید، مطمئن شوید که یک مشعل همراه خود داشته باشید. این منطقه ترکیبی از دشمنان راحت و دشمنانی فوق‌العاده سخت را در خود جای داده است. آن‌ها می‌توانند باعث خون‌ریزی «Bleed Effect» کارکتر بازی نیز شوند. بنابراین توسط مشعل می‌توانید جان سالم به در ببرید. البته فراموش نکنید که در هنگام خون ریزی با آیتم Bloodred Moss Clumps قادر به شفای خود هستید.
  • هدف اول شما این است که از این منطقه جان سالم به در ببرید تا وارد کلیسا شوید. راه طولانی در پیش دارید، پس باید با صبر و حوصله عمل کنید. دشمنان در این منطقه از جادو استفاده می‌کنند که البته گاهی مواقع می‌توانید از دست‌شان فرار کنید. البته کشتن نامیراها در این منطقه راحت است، اما برخی از آن‌ها از شکم خود موجودی عجیب را خارج می‌کنند که به راحتی شما را خواهد کشت. به جلوتر که بروید دشمنان کمی تغییر خواهند کرد و مخلوقینی سریع‌تر و خشن‌تر جای نامیراها را خواهند گرفت. همچنین در این فضا پر از دشمنانی است که پنهان شده و کمین کرده‌اند.
  • هنگامی که وارد کلیسا شدید، تعداد دشمن کاهش می‌یابد. دو غول، چند خادم کلیسا و چندین شوالیه از جمله دشمنانی هستند که در انتظارتان نشسته‌اند. کشتن این دو غول واجب نیست، اما اگر غولی که در سمت راست ایستاده را از بین ببرید، می‌توان با باز کردن دروازه یک میانبر ایجاد کرد. همچنین می‌توانید آن غولی که در جلوی راه شما قرار دارد را با کمی حیله و زرنگی در  مکان رو به روی آن زندانی کنید.

باس: خادمین وفادار «Deacons of the Deep»

  • این باس به شدت با باس‌های دیگر فرق دارد. در این مرحله ابتدا تعداد بسیاری زیادی خادم به سمت‌تان حمله می‌کنند و باید آن‌ها را آن قدر بکشید تا خادم اصلی را در میان آن‌ها پیدا کنید. کار سختی نیست، اما تعداد بالای آن‌ها ممکن است گیج کننده باشد. خادم اصلی با ردای قرمز رنگ در میان آن‌ها وجود دارد، آن را که بکشید کار همه خادم‌ها تمام است.
  • با این‌که با باس سختی رو به رو نیستید، اما با استفاده از آیتم Ember و احضار بازیکنان دیگر به دنیای خود، کارها را راحت‌تر پیش خواهید برد.

Dark Souls (1)

Catacombs of Carthus

  • این منطقه قلمرو اسکلت‌هایی است که جز آزار و اذیت چیز دیگری بلد نیستند، چرا که هر بار بعد از کشتن آن‌ها باز هم زنده می‌شود و به سراغتان می‌آیند. برای مقابله با آن‌ها دو  راه دارید، یا یک بار آن‌ها را بکشید و فرار کنید، یا برای بار دوم نیز آن‌ها را بکشید، زیرا بعد از بار دوم دیگر باز نخواهند گشت. اگر اسلحه قوی دارید بهتر است کاملا کارشان را تمام کنید تا حداقل روح آن‌ها را به دست آورید.
  • این منطقه انواع و اقسام تله‌ها را در خود گنجانده است. در میان راه، روی زمین دکمه‌هایی وجود دارد که با رفتن روی آن تیرهایی سهمگین به سمت‌تان شلیک خواهد شد. از آن بدتر با توپی از اسکلت‌ها رو به رو خواهید شد که دائما در حال جا به جایی هستند و قصد لِه کردن‌تان را دارند. البته فراموش نکنید که توسط این تله‌ها می‌توانید با کمی زرنگی دیگر دشمنان منطقه را از بین ببرید.
  • دقیقا در ابتدای این منطقه، اگر به سمت راست بروید قادر هستید به پایین بپرید و بخشی از مرحله را دور بزنید.
  • این منطقه دارای آیتم‌های خوبی است، اما مراقب باشید که همیشه، همه جا و در هر زمان ممکن است سر و کله یک اسکلت پیدا شود.
  • هنگامی که به پل چوبی رسیدید، مراقب پشت سر خود باشید. چیزی حدود ۱۵ - ۲۰ تا اسکلت ناگهان دنبال‌تان خواهند آمد. سریع به آن سمت پل بروید، صبر کنید اسکلت‌ها تا میانه‌های پل برسند، سپس با ضربه زدن به طناب، کل پل چوبی را خراب کنید. همچنین می‌توانید به میانه‌های پل بروید، پل را تخریب کنید و سریع به سمت جلو حرکت کنید. این کار باعث می‌شود تا به منطقه جدید بازی به نام Smouldering Lake برسید؛ منطقه‌ای با یک باس عجیب و کهن‌سال. ترجیحا فعلا بیخیال این منطقه شوید بعدا به سراغ آن بیایید.  بعد از عبور از پل به سمت باس این منطقه بروید.

باس: خدای والنیرها «High Lord Wolnirs»

  • روش از بین بردن باس این است که سه النگوی او را نابود کنید. ابتدا سعی کنید هر یک از النگوهای دست چپ و راست را به ترتیب نابود کنید.
  • اگر دیر بجنبید، او کم کم به سمت جلو حرکت می‌کند و شما را در مخمصه بدی خواهند انداخت. همچنین وقتی سر خود را بالا بگیرد، قصد دارد نفس‌های زهراگین را وارد جو کند که بدون معطلی کشته خواهید شد. همچنین سعی کنید زیاد به کناره‌ها نروید.
  • کشتن او سخت نیست و استراتژِی پیچیده‌ای ندارد. فقط باید سعی کنید خیلی سریع النگوهایش را بشکنید و از نفس‌های زهرالودش دور بمانید.

Irithyll of the Boreal Valley

  • وارد یکی از زیباترین مناطق بازی شده‌اید، اما از طرفی این منطقه شدیدا سخت و خطرناک است. همانطور که در حال اسکرین شات گرفتن از این منطقه هستید، مراقب باشید که یک موجود عجیب و غریب خیلی ناگهانی کارتان را نسازد.
  • هنگامی که وارد منطقه شدید، از سمت راست راهی وجود دارد تا تمامی مراحل پیش رو را دور بزنید، اما مطمئن باشید چیزهای زیادی را از دست خواهید داد.
  • بونفایر اول این منطقه زیاد دور نیست. فقط به آن سمت پل بروید و باقی ماجرا!!
  • مستقیم پیش بروید تا به یک کلیسای کوچک برسید و بونفایر را در آن روشن کنید. به سمت سیاه چال تاریک بروید و با دشمنان نامرئی رو به رو شوید.
  • از این مسیر شما به فضایی پوشیده از آب خواهید رسید. در این مسیر به دو راه برخواهید خورد. یکی از آن‌ها شما را به منطقه بعدی یعنی Irithyll Dungeon می‌برد. مکان دیگر در سمت چپ قرار دارد و با رفتن به درون این فضا با خانم‌های عنکبوتی رو به رو خواهید شد. بهتر است ابتدا همین راه را طی کنید تا باس این منطقه را از بین ببرید.

Dark Souls (2)

باس: سالیوان، کاهن بزرگ «Poniff Sulyvahn»

  • اولین نکته مهم برای پیروزی در برابر این باس سرسخت، پوشیدن زره‌ای سبک است، چرا که تحرک و سرعت یکی از عوامل غلبه بر او به شمار می‌روند.
  • این مبارزه ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد. او قوی، سرسخت و مقاوم است. بابراین خیلی راحت با یک اشتباه می‌تواند جان‌تان را بگیرد. پس بهتر است ابتدا برای چند دقیقه روی رفتار تهاجمی و استراتژی حمله و دفاع او تمرکز کنید تا بتوانید آن‌ها را نسبت سبک مبارزاتی خود بسنجید.
  • در مرحله دوم این مبارزه، او یک همزاد از خود را احضار می‌کند که باعث می‌شود این مبارزه سخت‌تر شود.
  • محیطی که در آن مبارزه می‌کنید باز و بزرگ است. پس مطمئن شوید برای ورود به این محیط ابتدا وقت کافی داشته باشید، سپس حوصله داشته باشید و از محیط استفاده کنید تا در نهایت بتوانید آن را از پا درآورید. البته احضار بازیکنان دیگر می‌تواند به شما برای پیروزی کمک کند.
  • پس از از بین بردن باس به همان منطقه‌ای که پوشیده از آب است بروید و پس از استراحت در بونفایر وارد منطقه جدید شوید.

Irithyll Dungeon

  • این منطقه یکی از کابوس‌های شما را رقم خواهد زد. یک زندان ساکت و تاریک که نامیراها در گوشه و کنار آن نشسته‌اند و زندان‌بان‌های ترسناک در جای جای آن پرسه می‌زنند. این زندانبان‌ها هر گاه که شما را ببینند توسط جادوی خود بیش از نیمی از میزان جان‌تان را می‌گیرند و با این کار سلامتی شما نصف می‌شود تا نتوانید به طور کامل خود را با Estus Faskها بهبود ببخشید. باید خیلی سریع و ناگهانی آن‌ها را از بین ببرید و هر گاه که میزان سلامتی کم شد، برای چند لحظه در گوشه‌ای منتظر بنشینید.
  • جلوتر که بروید با زندان‌بان‌هایی رو به رو می‌شوید که در یک اتاق دور هم جمع هستند. بهتر است ابتدا زندانبانی که نزدیک است را از پای درآورید و سپس به سرعت از محیط فرار کنید و دوباره به سراغ دیگری بروید. با تیر و کمان نیز می‌توانید یکی یکی آن‌ها را به سمت خود بکشانید.
  • در منطقه بعدی با یک غول رو به رو می‌شوید که گوشه‌ای خوابیده است. دو راه دارید: لباس سبک بپوشید، با یک ضربه او را بزنید و سپس به سرعت فرار کنید. یک ضربه از او کافی است تا از بین بروید. راه دوم این است که در فضای قبل از این غول، راه خود را تا انتهای دالان ادامه دهید تا به نردبانی برسید. از آن که پایین بروید، یک راه جلوی‌تان قرار دارد که  می‌توانید آن غول را دور بزنید و حتی متوجه شما هم نشود.
  • در این منطقه آیتم‌های با ارزش، یک NPC مهم و یک راز بسیار عجیب وجود دارد که اصلا نباید آن‌ها را از دست دهید. یکی از این آیتم‌ها Profaned Coal نام دارد که برای ارتقا اسلحه‌ها توسط آندره آهنگر استفاده می‌شود. این آیتم را باید از آن موجودات چهار دست و پا در زیرزمین بگیرید. همچنین شخصیت کارلا که یک جادوگر مهم به شمار می‌رود نیز در زیرزمین زندانی شده است. ابتدا باید در منطقه جلوتر آیتم Key Ring را پیدا کنید و سپس برای نجات او بازگردید. توجه داشته باشید که این دسته کلید درب تمامی زندان‌هایی که در این منطقه از آن‌‌ها گذشتید را باز می‌کند. اما راز این منطقه در کنار مجسمه اژدهایی نهفته است که در یک فضای باز از این منطقه قرار دارد. خوب به آن نگاه کنید، بعدا به سراغ آن بازخواهیم گشت.

Profaned Capital

  • حالا از محیط بسته و تاریک زندان خلاص شده‌اید و وارد منطقه‌ای باز و آزاد شده‌اید. در بالای برج رو به روی شما یک بونفایر قرار دارد. او را ابتدا روشن کنید و سپس به دو راه پیش روی خود فکر کنید.
  • اولین راه این است که مستقیم به راه خود ادامه بدهید و وارد منطقه اختیاری Irithyll Dungeon شوید. در این منطقه هم با موجوداتی بسیار خطرناک رو به رو خواهید شد و هم آیتم‌های زیادی وجود دارد که ارزش جمع‌آوری را دارند. یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها همان Key Ring است که می‌توانید کارلا را نجات دهید و بسیاری از آیتم‌هایی که در زندان جا گذاشته‌اید را به دست آورید.
  • اگر راه را ادامه دادید و Key Ring را پیدا کردید، به زندان برگردید و کارلا را نجات دهید. حالا باید به سمت راه دوم بروید، جایی که باید یکی از باس‌های بزرگ و بی‌اعصاب این منطقه را از بین ببرید. برای رسیدن به آن باید از نردبان کنار بونفایر  به  مکانی که در سمت پایین مشاهده می‌کنید بروید؛ همان جایی که چهار جادوگر دور یک آتش ایستاده‌اند. راه را ادامه دهید تا وارد دالان بزرگی لبریز از طلا و جواهر شوید.

باس: یوهرم غول پیکر «Yhorm the Giant»

  • اگر اسلحه Storm Ruler را در اختیار دارید، کارتان برای غلبه بر این باس هموارتر خواهد بود. او دومین ارباب خاکستر است و کشتن آن شدیدا نیاز به حوصله و صبر دارد.
  • استراتژی خاصی وجود ندارد که از آن پیروی کنید، فقط باید در موقعیت و مکان درست به او ضربه بزنید. این باس به اسلحه‌هایی که دارای برق هستند نیز ضعف نشان می‌دهد و می‌توان زودتر آن را از پای درآورد.

Dark Souls (3)

Anor Londo

  • این مرحله یکی از خاطرانگیزترین بخش‌های بازی به شمار می‌رود که از Dark Souls 1 به جا مانده است. اگر از جمله بازیکنان قدیمی هستید، بخش بخش آن برای‌تان خاطره‌انگیز خواهد بود که به دراماتیک‌ترین شکل ممکن تغییر کرده است. در این منطقه راه طولانی نخواهید داشت، اما باید چند دشمن سرسخت را شکست دهید و سپس به سمت باس حرکت کنید.

باس: آلدریچ، بلعنده خدایان «Aldrich, Devourer of Gods»

  • این باس یکی از سخت‌ترین موجوداتی است که با آن رو به رو خواهید شد. هر بار هم که در برابر او کشته شوید، باید راه سختی را دوباره طی کنید تا به او برسید. او هم از جادوی سیاه و هم از جادوی آتش استفاده می‌کند و باید زره‌ای برتن کنید که در برابر آن‌ها مقاوم باشد.
  • او بسیار پر تحرک است و استراتژی مختلفی دارد. شلیک بارانی از تیرهای جادویی، ضربات سهمگین، ناپدید شدن و ظاهر شدن ناگهانی و بسیاری دیگر.
  • می‌توانید برای در امان ماندن از جادوهای کشنده او از ستون‌های موجود در محیط استفاده کنید. همچنین وقتی باران تیرهای خود را رها می‌کند، سعی کنید در جایی قرار داشته باشید که اطرافتان خالی باشد تا با جاخالی آن‌ها را رد کنید.
  • در مرحله دوم مبارزات او از جادوهای آتشین خود استفاده می‌کند که بسیار کشنده هستند. ضرباتی که او وارد می‌کند، از آتش گرفته تا تیرهای جادویی، به سختی قابل جاخالی دادن هستند و به راحتی قسمت اعظمی از سلامتی شما را کم خواهند کرد. در کنار اینکه باید استراتژی او را یاد بگیرید، باید سعی کنید زمان و مکان درست جاخالی دادن از تیر‌های او را نیز یاد بگیرید.
  • این باس یکی از سخت‌ترین‌ها محسوب می‌شود، پس از احضار کردن دیگر بازیکنان اصلا خجالت نکشید.
  • وقتی او را کشتید، خوشحالی‌تان چند ثانیه هم به طول نخواهد انجامید، زیرا اتفاقی شوکه کننده برای‌تان رخ خواهد داد!

تا اینجای کار نزد خادمین وفادار رفتیم و سپس خدای والنیرها را از بین بردیم. بعد از آن با رو یا رویی با ساولیوان، آماده مبارزه با آلدریچ شدیم. راه سختی بود نه؟ هنوز راه‌های سخت‌تری هم باقی مانده است! خود را آماده قسمت سوم و نهایی راهنمای بازی کنید.

تهیه شده در زومجی با اقتباس از راهنمای سایت Gamerevolution


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده