نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: Overwatch در هفته اول انتشار به صدر جدول رسید

کمپانی بلیزارد باز هم با عرضه یک بازی جدید افتخارآفرینی کرد و Overwatch در اولین هفته انتشار علاوه بر کسب نمرات عالی، توانست صدر جدول فروش هفتگی انگلستان را تصاحب کند. با زومجی و جدول فروش منتهی به ۲۸ می (۸ خرداد) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، بازی Overwatch در اولین هفته  انتشارش، به صدر جدول فروش هفتگی انگلستان رسید تا افتخار دیگری برای کمپانی مشهور Blizzard باشد. این بازی تیراندازی اول‌شخص آنلاین، همچنین سریع‌ترین فروش را در بین بازی‌های کنسولی این کمپانی ثبت کرد و ۴۷ درصد از فروش هفته اول آن بر روی پلی‌استیشن 4، ۳۶ درصد بر روی ایکس‌باکس وان و ۱۸ درصد هم بر روی پی‌سی ثبت شده است. در جایگاه دوم، صدرنشین هفته قبل یعنی Uncharted 4 از استودیو ناتی‌ داگ حضور دارد که این هفته ۳۷ درصد افت فروش داشت.

جایگاه سوم در اختیار بازی تیراندازی اول‌شخص خشن و سراسر هیجان استودیو اید سافت‌ور یعنی DOOM است که نسبت به هفته قبل یک رتبه نزول و ۴۱ درصد کاهش فروش داشت. Homefront: The Revoultion که اصلا از حیث امتیازی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد هم همانند DOOM یک رتبه نسبت به هفته قبل افت کرد و با ۴۱ درصد کاهش فروش در جایگاه چهارم قرار گرفت. جایگاه پنجم جدول این هفته در اختیار بازی Call of Duty: Black Ops 3 و رتبه ششم هم در اختیار Ratchet & Clank است که هرکدام به ترتیب ۲۶ و ۱۱۴ درصد رشد فروش داشته‌اند. بازی «رچت و کلانک» این هفته با تخفیف ویژه در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شد که دلیل رشد فروش آن و بازگشتش به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته هم همین قضیه است.

رتبه هفتم این جدول در اختیار یار قدیمی جدول فروش هفتگی یعنی FIFA 16 است که انتظار می‌رود تا زمان عرضه نسخه جدید بازی، به فروش عالی خود ادامه دهد. The Division، بازی جدید یوبی‌سافت، که این روز‌ها به لطف بروزرسانی جدیدش محتویات جدید ارائه می‌دهد، رتبه هشتم را به خودش اختصاص داده و در جایگاه نهم هم شاهد یک تازه‌وارد دیگر هستیم: Total War: Warhammer، بازی استراتژیک عظیم و پر از جزییات کمپانی سگا که توسط کریتیو اسمبلی ساخته شده است و امتیازات بسیار خوبی هم توانست کسب کند. در پایان و در رتبه دهم، Grand Theft Auto V قرار دارد که کماکان به فروش عالی و حضور در بین ۱۰ بازی برتر ادامه می‌دهد.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۱ می مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Overwatch
صدرنشینی در هفته اول انتشار

۲

۱
Uncharted 4
۳۷ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۳

۲
DOOM
۴۱ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۴

۳
Homefront: The Revolution
۴۱ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۵

۴
Call of Duty Black Ops 3
یک پله سقوط علی‌رغم رشد فروش ۲۶ درصدی

۶

۱۲
 Ratchet & Clank
۱۱۴ درصد رشد فروش و بازگشت به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته

۷

۱۰
FIFA 16
۹۱ درصد رشد فروش و صعود سه پله‌ای

۸

۷
 The Division
یک پله سقوط علی‌رغم رشد فروش ۴۲ درصدی

۹

-
Total War: Warhammer
ورود به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته در اولین هفته انتشار

۱۰

۸
Grand Theft Auto V
دو پله سقوط علی‌رغم رشد فروش ۴۹ درصدی


معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته:

نسخه بتا Overwatch

Overwatch

بلیزارد یکی از آن کمپانی‌هایی است که اگر کارنامه تقریبا ۲۵ ساله‌اش را مورد بررسی قرار دهیم، شاهد بازی ضعیفی نخواهیم بود. با این حال و پس از لغو شدن بازی Titan و معرفی Overwatch که یک بازی تیراندازی اول‌شخص بود و توسط سازندگان «تایتان» توسعه پیدا می‌کرد، کمی شک و تردید را به دل طرفداران انداخته بود که مبادا این بازی هم مانند اثر مذکور محکوم به شکست باشد. ولی عرضه این بازی، ثابت کرد که بلیزارد هرگز کیفیت را فدای هیچ مقوله دیگری نخواهد کرد و «اورواچ» هم مثل بازی‌های گذشته این کمپانی از هر لحاظ درخششی عالی داشت. این بازی هم توانست نمره‌های بسیار خوبی از منتقدین بگیرد و هم اینکه از حیث فروش عملکرد عالی ثبت کرده و در رتبه اول جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.

Overwatch یک بازی تیراندازی اول‌شخص آنلاین است که گیمر‌ها در قالب تیم‌های شش نفره به نبرد با یکدیگر مشغول می‌شوند. در مجموع ۲۱ قهرمان در بازی حضور دارند که در ۴ کلاس مهاجم، مدافع، تانک و پشتیبان دسته بندی می‌شوند و البته هیچ شباهتی با یکدیگر ندارند. در مجموع با یک بازی بسیار سرگرم‌کننده طرف هستیم که به لطف حضور شخصیت‌هایی منحصر‌به‌فرد و محیطی رنگارنگ و جذاب، می‌توان ساعت‌ها آن را بازی کرد و متوجه گذر زمان نشد.

 

پیش نمایش بازی Total War Warhammer

Total War: Warhammer

سری توتال‌وار یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های استراتژیک است که برای سال‌ها با نبرد‌های واقع‌گرایانه خود که دوره‌های تاریخی مختلفی مثل قرون وسطی، امپراطوی روم و عصر شوگان در ژاپن را شامل می‌شدند، توانسته بود انتخاب اول طرفداران این سبک از بازی‌ها باشد. ولی این سری در دو نسخه اخیر خود یعنی Rome II و Atilla، کمی دچار ضعف شد که مشکل اصلی آن در وهله اول نبود مکانیزم‌های جدید و از آن مهم‌تر مشکلات بی‌شمار فنی بود. در این زمان استودیو کریتیو اسمبلی، تصمیم گرفت تا یک ریسک بزرگ در مورد این مجموعه انجام دهد و آن هم ترکیب المان‌های استراتژیک بازی با یک دنیای کاملا فانتزی یعنی «وارهمر» بود. از همان زمان اعلام این تصمیم شک و شبهه‌های زیادی در مورد موفقیت آن وجود داشت که به مرور زمان و با ارائه نمایش‌ها و اطلاعات بازی، کم‌کم به یقین تبدیل شدند که قرار است با یک بازی موفق روبرو باشیم و این‌چنین هم شد.

Total War: Warhammer اولین قسمت از یک سه‌گانه است و نژاد‌های مختلفی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد. وجود المان‌های جدیدی مثل جادو و محیط‌های افسانه‌ای، روح تازه‌ای به مجموعه توتال وار دمیده و نمره متای ۸۶ بازی هم گواه این ادعا است.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده