نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۰

بازی Superhot VR «فعلاً» انحصاری هدست آکیولس ریفت است

تیم سوپرهات، به تازگی اعلام کرده که نسخه واقعیت مجازی بازی Superhot فعلا در انحصاری هدست آکیولس ریفت خواهد بود. با زومجی همراه باشید.

بازی Superhot یک بازی تیر اندازی مستقل عالی است که یک ایده‌ی جذاب را به یک تجربه کامل گیمینگ بسط داده که در نهایت باعث غافلگیر شدن و لذت بردن طرفداران و منتقدان شد. با توجه به موضوع اصلی بازی که با واقعیت مجازی و بسط واقعیت در پیرامون گیمر سر و کار دارد، در دست ساخت بودن یک نسخه‌ی واقعیت مجازی برای آن چندان شوکه کننده نیست. تیم سوپرهات اخیراً ساخت نسخه‌ی واقعیت مجازی بازی را به طور رسمی اعلام کرده بود، اما نکته‌ای در اطلاعات منتشر شده وجود داشت که موجب ناراحتی طرفداران بازی شده بود.

Superhot VR حداقل برای مدتی انحصاری آکیولس ریفت خواهد بود. کاربران در سایت ردیت (Reddit) سؤالاتی را از توسعه‌ دهندگان بازی در خصوص سازگاری Superhot VR با هدست HTC Vive پرسیده بودند. پاسخ توسعه دهندگان به طرفدارن این بود که «فعلاً تمرکز ما روی آکیولس ریفت خواهد بود.» طرفداران بازی بلافاصله واکنش نشان دادند و پست سازندگان بازی را به شدت دیس‌لایک کردند و نگران این بودند که آیا آکیولس برای انحصاری کردن بازی پولی پرداخت کرده است یا خیر.

Superhot-Review-1

البته، این زمانی سخت برای واقعیت مجازی و بخصوص آکیولس است. این شرکت اخیراً اقدامات زیادی مانند اضافه کردن «مدیریت حقوق دیجیتال» (DRM) که به طور عمدی یا غیر عمدی موجب غیر فعال شدن حالت ریوایو (Revive Mod) شده بود را انجام داده که موجب ناراحتی طرفداران شده است. ریوایو اجازه می‌داد تا بازی‌های «آکیولس هوم» را با استفاده از HTC Vive بازی کنند. «ریوایو» پس از آن یک بروز رسانی دریافت کرد تا این محدود کننده را دور بزند اما موقعیت آن همچنان ناپایدار است. در حالی که طرفداران در مورد تلاش آکیولس برای بیشتر کردن سودش به قیمت آسیب رساندن به کلیت بازار واقعیت مجازی صحبت می‌کنند.

تا جایی که موضوع نگرانی در مورد بازی Superhot VR باشد، انحصاری بودن آن برای آکیولس ریفت برای افرادی که فقط HTC Vive دارند امر نا امید کننده است، اما خود بازی بسیار لذت بخش بنظر می‌رسد. در وبلاگ توسعه دهندگان بازی آمده است:

سطح غوطه وری که شما با تجربه‌ی بازی Superhot در [حالت] واقعیت مجازی بدست خواهید آورد دیوانه‌وار خواهد بود. برای مثال، به لطف این قابلیت شما قادر خواهید بود یک گلوله‌ی در حال حرکت را فقط با صدایی که تولید می‌کند «تعیین مکان» کنید. دیگر از این به بعد از عقب تیری به شما برخورد نخواهد کرد!

نظر شما در مورد سیاست‌های اخیر آکیولس و اتفاقات مربوط به Superhot VR چیست؟

منبع: AttackoftheFanboy


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده