نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۲

فروش بازی Rocket League از مرز ۱۱۰ میلیون دلار گذشت

به گفته‌ی استودیوی سایونیکس (Psyonix)، بازی Rocket League موفق شده است در کمتر از یک سال درآمد زایی بیش از ۱۱۰ میلیون دلاری داشته باشد. آنها پیش از این هم اعلام کرده بودند تعداد مخاطبان این بازی از مرز ۱۵ میلیون نفر گذشته است.

با گذشت کمتر از یک سال از عرضه‌ی اولیه بازی Rocket League برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی، فروش این بازی ورزشی خودرویی از ۱۱۰ میلیون دلار گذشت. این رقم معادل فروش بیش از ۵ میلیون کپی از Rocket League روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان است.

در ماه جولای سال گذشته بازی راکت لیگ به عنوان یکی از بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس در اختیار کاربران پلی‌استیشن 4 قرار گرفت که میزان فروش آن را بیش از پیش شگفت انگیز می‌کند. جرمی دانهام، معاون ارشد سایونیکس، در مصاحبه‌ای با وب سایت فوربس گفته است:

به لطف پلی‌استیشن پلاس در زمان عرضه بازی، بخش بزرگی از این رقم در ابتدای کار محقق شد.

در حال حاضر ۴۲ درصد از گیمرهای فعال Rocket League روی پلی‌استیشن 4 هستند. اما بنا بر گفته‌ی دانهام، پلتفرم پی‌سی با داشتن ۳۶ درصد از گیمرهای فعلی خیلی هم از پلی‌استیشن 4 عقب‌تر نیست. ۲۲ درصد باقیمانده نیز مربوط به نسخه‌ی ایکس‌باکس وان است که در ماه فوریه امسال عرضه شده بود. دانهام گفت:

نتایج ما در واقع بالاتر می‌روند، نه پایین. این امر برای یک بازی که ۱۰ ماه از عرضه شدنش می‌گذرد چندان مرسوم نیست.

Rocket League تا ماه دسامبر سال گذشته 4 میلیون کپی فروخته بود که نشان می‌دهد تنها یک میلیون از فروش این بازی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ بوده است.

سایونیکس ماه گذشته اعلام کرده بود که بیش از ۱۵ میلیون نفر در سرتاسر دنیا تا کنون Rocket League را بازی کرده‌اند. آنها به تازگی قابلیت «بازی‌ بین پلتفرمی» بین نسخه‌های ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی و همچنین حالت‌ جدید «بسکتبال» را در کنار سایر محتویات و قابلیت‌های جدید به بازی اضافه کرده‌اند تا تازگی خودش را حفظ کند. این بازی هم‌اکنون برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی ویندوزی، مک و لینوکس در دسترس است.

آیا شما به عنوان یک طرفدار از موفقیت این بازی خوشنود هستید؟

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده