نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۰

کامپیوتکس 2016: نگاه نزدیک زومجی به داک کارت گرافیک اکسترنال XG Station 2 ایسوس

ایسوس در جریان نمایشگاه کامپیوتکس 2016، یک داک XG Station 2 را معرفی کرد که با استفاده از پورت Thunderbolt 3 به لپ‌تاپ متصل می‌شود و قدرت پردازش گرافیکی آن را برای اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K را به لپ‌تاپ یا تبلت‌های ویندوزی اضافه می‌کند. حال تیم اعزامی زومجی در محل نمایشگاه نگاهی به عملکرد این محصول داشته است.

ایده اضافه کردن کارت گرافیک‌های رده دسکتاپ به لپ‌تاپ‌ها، از مدت‌ها پیش مطرح شده و کمپانی‌های بزرگی اقدام به عرضه داک‌های مخصوص کارت گرافیک اکسترنال کرده‌اند که هریک به شیوه‌ای به لپ‌تاپ متصل می‌شوند و توان پردازش گرافیکی آن را افزایش می‌دهند. این ایده برای افرادی که دوست دارند یک لپ‌تاپ سبک داشته باشند و در عین حال در مواقع نیاز آن را به یک سیستم ایده‌آل برای بازی تبدیل کنند، بسیار کاربردی است.

در جریان نمایشگاه Computex 2016 که در کشور تایوان در حال برگزاری است، کمپانی ایسوس مدل جدید داک کارت گرافیک اکسترنال خود را با نام XG Station 2 معرفی کرد. این داک با استفاده از پورت Thunderbolt 3 به لپ‌تاپ متصل می‌شوند و برای وصل کردن آن نیازی به خاموش کردن لپ‌تاپ نخواهید داشت. این داک همچنین از آخرین کارت گرافیک‌های AMD و Nvidia پشتیبانی می‌کند و دارای منبع تغذیه ۶۸۰ واتی است تا کاربران از این حیث هم با کاستی روبرو نشوند. به‌علاوه بر روی این داک شاهد ۴ پورت USB 3.0 و یک پورت Lan با سرعت گیگابایتی هستیم.

تیم اعزامی زومجی به محل نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶، این شانس را داشت تا در غرفه ایسوس یک دموی واقعیت مجازی را روی لپ‌تاپ/تبلت هیبریدی Transformes 3 Pro اجرا کند که قدرت پردازشی آن از طریق اتصال یک کارت گرافیک GTX 1080 انویدیا با استفاده از داک XG Station 2 تامین می‌شد. در ادامه می‌توانید ویدیو این گزارش را تماشا کنید:

|

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده