// جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۸

راهنمای قدم به قدم Dark Souls 3 – قسمت سوم

پس از دو راهنمایی‌های قدم به قدم بازی Dark Souls III، به سومین و آخرین بخش از این مقاله می‌رسیم. با زومجی همراه باشید تا در این راهنما بتوانید به بهترین شکل ممکن مراحل پایانی بازی را پشت سر بگذارید.

«توجه داشته باشید با توجه به این‌که این مقاله یک راهنمایی قدم به قدم است، پس ممکن است برخی از حوادث و اتفاقات بازی برای‌تان فاش شود. همچنین به بسیاری از رازها، اتفاقات عجیب و غریب و حوادث سورپرایز کننده در این مقاله اشاره نشده تا خودتان آن‌ها را تجربه کنید. این یک راهنمای قدم به قدم مختصر است، پس  نقاط کشف نشده را خود شما باید پیدا کنید.»

در مقاله گذشته خادمان وفادار را برای همیشه نابود کردیم و خدای والینرها را از سر راه برداشتیم. سپس با سالیوان رو به رو شدیم و بعد به سمت دو ارباب خاکستر رفتیم. یوهرم غول‌پیکر که در معبد پر از طلا و جواهر خود نشسته بود و انتظار ما را می‌کشید و آلدریچ، بلعنده خدایان در شهر تاریخی آنورلوندو سکونت داشت و باید به سمت آن روانه می‌شدیم. پس از کشتن آلدریچ در یک میان پرده کوتاه به منطقه High Wall of Lothric خواهیم رفت. جایی که پیرزنی به نام اِما که در ابتدای بازی با او رو به رو شدیم در انتظار ما بود، اما...

High Wall of Lothric

  • در یک میان‌پرده کوتاهی که پس از کشتن باس آلدریچ مشاهده می‌کنید،  به منطقه High Wall of Lothric بازخواهید گشت و در برابر یکی از زیباترین باس‌های تاریخ دنیای ارواح سیاه ظاهر خواهید شد.

باس: رقاص وادی شمالی «Dancer of the Boreal Valley»

  • رفتار و استراتژی این باس بسیار نرم و دیدنی است نام رقاص واقعا برازنده آن است. باید خیلی خوب به او نگاه کنید تا حرکاتش را به خاطر بسپارید. این رقاص زیاد سریع نیست که بخواهد به سرعت به سمت‌تان بیاید، بنابراین زمان زیادی برای استفاده از آیتم Estus Flask به شما خواهد داد تا در صورت کم شدن سلامتی، خود را بهبود بخشید. اصلا در برابر او عجله نکنید. چند ضربه که به او زدید، آماده جاخالی دادن و فرار از دستان او شوید.
  • در مرحله دوم مبارزه، اوضاع کمی فرق می‌کند. در این بخش او تعداد بسیار زیادی از ضربات را پشت سر هم انجام می‌دهد و زمانی برای شما قائل نمی‌شود. اگر در برابر این ضربات قرار بگیرید، استقامت‌تان تمام می‌شود، چیزی برای دفاع کردن ندارید و در نهایت بخش اعظمی از سلامتی‌تان را از دست خواهید داد.
  • درست است که این باس آرام است و اجازه تمرکز و دقت را تا حدی به شما خواهد داد، اما اصلا او را دست کم نگیرید، چرا که یکی از سخت‌ترین باس‌های بازی به شمار می‌رود. اگر یک لحظه اشتباه کنید، او شما را می‌گیرد و بخش زیادی از سلامتی‌تان را کم می‌کند.
  • بعد از کشتن این باس زیبا، به سمت مجسمه رو به رو بروید تا نردبان از بالا آزاد شود. حال آماده ورود به مناطق نهایی بازی شوید.

dark souls

Consumed King’s Garden

  • هنگامی که از نردبان بالا رفتید، بهتر است به سمت چپ بروید و منطقه رو به رو را برای آخر کار بگذارید. این بخش یک منطقه اختیاری است، اما آیتم بسیار مهمی را در خود جای داده که یکی از مراحل بسیار زیبای بازی را آزاد می‌کند.
  • در این منطقه با شوالیه‌های درشت هیکل، موجودات عجیب و غریب و مرداب‌های سمی رو به رو خواهید شد. اما راه‌ پیچیده و طولانی وجود ندارد که در آن سر درگم شوید. فقط با کمی دقت نیز می‌توانید از طریق آسانسور یک میانبر برای خود پیدا کنید تا راه برای‌تان هموارتر شود.
  • آیتم‌های بسیاری زیادی در این منطقه وجود دارد که ارزش جمع‌آوری دارند. بعد از این کار به سراغ باس منطقه بروید.

باس: اُشِرس، پادشاه افسرده «Ocerios, The Consumed King»

  • اُشِرس یکی از عجیب‌ترین باس‌هایی است که با او رو به رو خواهید شد. این باس در هنگام مبارزه صحبت‌های عجیبی می‌کند و همیشه در حال حرف زدن در مورد یک کودک خیالی است که صدای او را خواهید شنید. همین موضوع باعث شده جو مبارزه با این باس کمی عجیب به نظر برسد.
  • کشتن او کار سختی نیست و آن‌چنان به زحمت نخواهید افتاد. اما باید  به خوبی از خود دفاع کنید و در برابر هجوم ناگهانی او به موقع جاخالی دهید..
  • پس از کشتن او، ژست Path of the Dragon را خواهید یافت. این ژست، آیتم مورد نیازی است که برای باز شدن راز آن مجسمه اژدهای که در زندان Irithyll Dungeon وجود داشت به کار می‌رود.

Untended Graves

  • این منطقه نیز یکی از مراحل اختیاری بازی به شمار می‌رود که از طریق آن می‌توانید با به دست آوردن یک آیتم، یکی از پایان‌های بازی را ببینید.
  • این منطقه به صورت مخفی پشت یک دیوار در محیطی که باس «Ocerios The Consumed King» را کشتید قرار دارد. با پیدا کردن این ورود مخفی وارد یکی از مناطق بسیار تاریک بازی خواهید شد.
  • این منطقه، نسخه در تاریکی فرو رفته Cemetery of Ash است. دشمنان در اینجا خطرناک‌تر هستند، اما راه طولانی‌ای در پیش ندارید.
  • ابتدا در محیطی ناآشنا به سمت چپ بروید و با دشمنان کلاغ مانند بازی رو به رو شوید و سپس یک انگشتر نصیب‌تان خواهد شد. سپس به سمت جلو بروید. در این مکان سگ‌ها پرسه می‌زنند و دو نگهبان نیز مراقب هستند. می‌توانید به سرعت از سمت چپ فرار کنید، اما ممکن است با این کار به دردسر بی‌افتید. بعد از این مکان با دشمنان نامیرا رو به رو خواهید شد و سپس به دروازه بزرگ خواهید رسید.

باس: گاندیر «Champion Gundyr»

  • این همان اولین باسی است که با او رو به رو شدید، اما بسیار سرسخت‌تر و قوی‌تر شده است.
  • اگر در اولین مرحله بازی شخصیت Sword Master را کشته باشید، می‌توانید او را در این منطقه احضار کنید تا در برابر این باس همراهی‌تان کند.
  • بر خلاف اولین باری که با او رو به رو شدید، گاندیر تغییر شکل نمی‌دهد. اما در مرحله دوم مبارزه بسیار سر سخت می‌شود و باید آمده دفع ضربات مهلک او باشید. بهتر است سعی نکنید زیاد با سپر جلوی او را بگیرید زیرا مطمئنا استقامت‌تان تمام خواهد شد و او با چند ضربه تمام جان‌تان را خواهد گرفت. پس جاخالی دادن بهترین گزینه است.
  • پس از کشتن او به سمت فایرلینک شراین خواهید رفت. مراقب شوالیه‌های سیاه این منطقه باشید. پس از رسیدن به فایرلینک شراین به دنبال یک آیتم مخفی بگردید. کار شما اینجا تمام شده است. حالا از طریق بونفایر به منطقه Irithyll Dungeon بروید تا وارد یکی از بهترین مراحل فرعی بازی شوید.

Dark Souls (6)

Archdragon Peak

  • برای رسیدن به این منطقه باید به Irithyll Dungeon بروید و در کنار آن مجسمه اژدهایی که دیده بودید، از ژست Path of the Dragon استفاده کنید. سپس به منطقه‌ای عجیب سفر خواهید کرد.
  • این منطقه دارای دو باس سر سخت است. اولین باس اژدهای کهن «Ancient Wyvern» نام دارد که در طول راه با او رو به رو خواهید شد.  استراتژی خاصی وجود ندارد، این یک اژدها است و باید آن را از پای درآورید. بهتر است برای از بین بردن او به سرعت به سمت بالای پله‌ها بروید تا راحت‌تر با او رو به رو شوید.
  • بعد از کشتن باس به منطقه‌ای دیگر خواهید رفت و دردسرهای‌تان تازه شروع خواهند شد. در همین ابتدای کار شاهد احضار NPCهایی خواهید بود که به شما حمله می‌کنند. اگر سعی کنید آن را بکشید، یکی پس از دیگری احضار خواهند شد. برای متوقف کردن این کار باید سریعا به طبقه بالا بروید و ماری که آن بالا حضور دارد را بکشید.
  • این منطقه پر از آیتم‌هایی است که می‌توانید جمع‌آوری کنید. اما راه اصلی را که پیش بروید، به یک زنگ بزرگ برمی‌خورید. در این مرحله اصلا زنگ را به صدا در نیاورید. بهتر است چند قدم به جلوتر بروید و بونفایر را روشن کنید. سپس وارد منطقه‌ای خواهید شد که دشمنان زیادی در آن وجود دارند. کارتان در این بخش بسیار سخت است، اما مطمئن باشید آیتمی که در انتهای آن وجود دارد ارزشش را خواهد داشت. در بالای پله‌ها چند مار کوچک و سه مار بزرگ به ترتیب به سراغ‌تان می‌آیند. بنابراین باید سعی کنید به ترتیب آن‌ها را از بین ببرید، در غیر این صورت به راحتی کشته خواهید شد. حالا به بالای منطقه بروید و باز هم از ژست Path of the Dragon استفاده کنید تا یک آیتم به دست آورید.
  • هنگامی که کارتان تمام شد حالا نوبت به صدا درآوردن ناقوس است. سپس آماده یک تحول بزرگ در این منطقه باشید.

باس: پادشاه بی‌نام «Nameless King»

  • بعد از به صدا در آمدن زنگ محیط بازی توفانی می‌شود و هیچ راه فراری ندارید؛ باید با پادشاه بی‌نام و اژدهای او رو به رو شوید.
  • مبارزه با این باس اختیاری است، اما مطمئن باشید پادشاه بی‌نام، سخت‌ترین باسی است که با آن رو به رو خواهید شد. یک مبارزه با شکوه و به یاد ماندنی.
  • مبارزه با او دو بخش است. ابتدا باید اژدهایی که سوار بر آن است را بکشید، اما اصلا کار ساده‌ای نیست. پوشیدن یک زره سبک و جاخالی دادن‌های به موقع، کلید پیروزی در برابر این باس است. بهتر است زیاد روی او تمرکز نکنید، چرا که هم ناگهان از جای خود خواهد پرید و تمرکزتان بر هم می‌ریزد، و هم این که گاهی پادشاه بی‌نام ضربات ناگهانی را به شما وارد می‌کند.
  • هنگامی که اژدها را کشتید، مرحله دوم آغاز خواهد شد. می‌توان گفت مرحله دوم کار راحت‌تر است چرا که با فوکوس کردن  مشکلی نخواهد داشت. همچنین پاشاه بی‌نام دیگر سوار بر اژدها نیست و تسلط بهتری روی او خواهید داشت. اما فراموش نکنید که او بی‌نهایت قدرتمند است.
  • مبارزه با این باس همانند کابوسی می‌ماند که ممکن است بیش از ۱۰ یا ۱۵ بار یا حتی بیشتر تکرار شود تا بر آن پیروز شوید. پس اعصاب خود را آماده رویارویی با پادشاه بی‌نام کنید. او اولین پسر شاه گوین «Lord Gwyn»، آخرین باس بازی Dark Souls 1 است.

Dark Souls (4)

Lothric Castle

  • حالا باید به بونفایری بروید که Dancer of The Boreal Valley را کشتید و از راه مستقیم وارد کتاب‌خانه بزرگ لاثریک شوید.
  • دشمنان اصلی این مناطق همگی آشنا هستند. اژدها، شوالیه‌های لاثریک، شوالیه‌های پیشرو، نامیرها و بسیاری دیگر. کشتن بسیاری از آن‌ها سخت نیست اما حوصله می‌خواهد.
  • در نزدیکی برخی از شوالیه‌ها کشیش‌هایی وجود دارند که سلامتی آن‌ها را تامین می‌کنند. اول باید این کشیش‌ها را از بین ببرید. سپس کشتن این شوالیه‌ها راحت‌تر خواهد بود.
  • وقتی وارد فضای باز این منطقه شوید، دو اژدها هم زمان از دروازه اصلی مراقبت خواهند کرد. تیر و کمان بهترین راه برای نابودی آن‌ها است. یکی از آن‌ها را که بکشید، دیگری نیز کشته خواهد شد.
  • هنگامی که از مناطق پیش رو عبور کنید با مینی باس این منطقه رو به رو خواهید شد.

باس: زره اژدها «Dragonslayer Armour»

  • این باس ضربات بسیار نیرومند و محکمی را وارد می‌کند، اما سبک مبارزات او استراتژی پیچیده‌ای ندارد و می‌توانید خیلی زود آن را یاد بگیرید. سعی کنید همیشه در کناره‌های او قرار بگیرید تا وقتی که شروع به حمله کرد سریعا به پشت آن بروید و شروع به وارد کردن ضربات خود کنید.
  • سعی کنید در حالت دفاعی این مبارزه را پیش ببرید. همچنین توجه به استقامت، یکی از موارد مهم برای پیروزی در برابر این باس است.
  • مراقب باشید که اژدهایان اطراف این منطقه به سمت‌تان شلیک خواهند کرد. بنابراین تمام تمرکز خود را کاملا روی باس نگذارید.
  • اگر کلاس شوالیه یا جنگجو هستید، بعد از کشتن این باس پیشنهاد می‌کنم روح او را در فایرلینک شراین به لودلث بدهید و آن را با اسلحه‌ موجود برای این روح تعویض کنید. سپس از طریق آندره آهنگر این اسلحه را ارتقا دهید. حالا شما یک ابزار جنگی قدرتمند دارید.

Grand Archives

  • حالا به سمت آخرین منطقه بازی قدم بر‌می‌داریم. تعداد برخی دشمنان در این منطقه کمی بالا می‌رود، اما کار سختی پیش رو ندارید. سعی کنید تیر و کمان خود را آماده داشته باشید، چرا که از فاصله دورتر می‌توانید کار خود در برابر دشمنان را راحت‌تر پیش ببرید.
  • در این منطقه کتاب‌های زیادی وجود دارد که صفحات آن‌ها باز است. مراقب باشید چرا که از بین آن‌ها ارواح‌های کشنده دست خود را دراز می‌کنند تا به شما آسیب برسانند. برای در امان ماندن از این موجودات عجیب در این کتاب خانه، مخازنی حاوی موم «Wax»  وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برای مدتی محدود از شر آن‌ها در امان باشید.
  • پس از عبور از کتاب‌خانه، وارد بخش سقف این منطقه می‌شوید که موجودات سنگی درشت هیکل در انتظار شما نشسته‌اند. مبارزه با آن‌ها سخت نیست، اما مراقب باشید تا از این سقف‌ها به پایین سقوط نکنید.
  • سپس به منطقه‌ای خواهید رسید که سه دشمن انسان وجود دارند. سعی کنید یکی یکی آن‌ها را به سمت خود بکشانید. جادوگری که در انتها قرار دارد از همه راحت‌تر است. پس از طی کردن این مراحل به پلی بزرگ خواهید رسید.
  • در منطقه پشت این پل، از دروازه‌ای که وارد این فضا شدید، برجی بلند وجود دارد که در آن آیتم‌های باارزشی وجود دارد. اما مراقب بالا سر خود باشید!
  • بعد عبور از پل و با کشتن دشمنان به سمت دروازه نزدیک شوید. اگر به سمت راست بروید به بونفایر خواهید رسید. حالا  با باز کردن دروازه بزرگ، با باس جذاب این منطقه مبارزه کند؛ آخرین ارباب خاکستر.

باس: لاثریک، جوانترین شاهزاده «Lothric, Younger Prince»

  • این باس در حقیقت تنها نیست و همراه با برادر خود لوریان، شاهزاده ارشد به مبارزه با شما می‌پردازند.
  • اگر بازی را تمام و کمال انجام داده باشید، قادر هستید شخصیت‌های Sirris of the Sunless Realms و Orbeck of Vinheim را به این منطقه احضار کنید تا به شما کمک کنند.
  • مبارزه با این باس دو مرحله دارد. در این مراحل باید بیشتر با شاهزاده ارشد سر و کله بزنید. بهتر است ضربات او را جاخالی دهید و از پشت به او حمله کنید.
  • در مرحله دوم کار کمی سخت‌تر می‌شود. در این مرحله باید سعی کنید تا به شاهزاده جوان ضربه بزنید. این کار با مرحله اول فرقی ندارد. اما ضربات و جادوهایی که این باس استفاده می‌کند خطرناک‌تر می‌شوند. برای زدن شاهزاده جوان، باید شاهزاده ارشد را از پای درآورید و سریع به لاثریک حمله کنید. مراقب باشید که پس از چند لحظه او دوباره برادر خود را احیا می‌کند.
  • پس از کشتن او کار تمام است و باید به فایرلینک شراین بروید تا آخرین وظیفه خود را انجام دهید.

Dark Souls (5)

Kiln of the First Flame

  • برای رفتن به این منطقه باید ابتدا در منطقه فایرلینک شراین به سمت تک تک تخت‌های پادشاهی اربابان خاکستر بروید و آیتم‌های به جا مانده از آن‌ها را روی این تخت‌ها قرار دهید.
  • سپس کارکتر فایرکیپر به سمت بونفایر می‌آید. با او صحبت کنید و سپس وارد مرحله جدید شوید. این منطقه تماما مختص به آخرین باس بازی است.

باس: روح خاکستر، آخرین به جا مانده از عصر آتش «Soul of Cinder»

  • قبل از شروع مبارزه، اگر مراحل Anari در Darkmoon Tomb را انجام داده باشید، قادر هستید شخصیت Yuria of Londor و Londor Pale Shade را احضار کنید تا در این مبارزه یاری‌تان کنند.
  • او در این مبارزه به چهار شکل مختلف که هر کدام استراتژی خاص خود را دارند با شما رو به رو خواهد شد. شکل اول ضربات سهمگین و معمولی است که با شمشیر خود اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد! شکل دوم حمله‌های او به صورت جادوهای مختلف است. شکل سوم از جادوی آتش استفاده می‌کند و در نهایت در شکل چهارم از یک نیزه همراه با معجزه‌هایی مانند Wrath of the Gods استفاده می‌کند.
  • اگر به خوبی به او حمله کنید، گاهی اوقات روی زانوهای خود می‌نشیند و سریعا می‌توانید ضربات سنگینی به او وارد کنید.
  • در مرحله دوم مبارزه، او به شدت خشن‌تر می‌شود. با ضربات پشت سر هم و بدون توفق می‌تواند به راحتی کارتان را یکسره کند. سعی کنید در این مرحله بیشتر در حالت دفاعی قرار بگیرید و در موقعیت مناسب به او ضربه بزنید.
  • بعد از کشتن او نیز می‌توانید شاهد پایان‌های مختلفی باشید که در طول بازی کارهای خاصی را برای دیدن آن‌ها انجام دادید.

تبریک، شما بازی را به پایان رساندید. حال می‌توانید با تمام قدرتی که کسب کرده‌اید، بازی را دوباره در حالت «+New Game» شروع کنید. شروع دوباره بازی باعث سخت‌تر شدن باس‌ها و دشمنان می‌شود. اما از طرفی دیگر تمامی سطح‌هایی که ارتقا داده‌اید تغییری نخواهند کرد.

تهیه شده در زومجی با اقتباس از راهنمای سایت Gamerevolution


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده