نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱

از این پس می توانید برخی بازی های Steam را روی سرویس GOG در اختیار داشته باشید

استودیوی CD Project RED، سازنده‌ی سری The Witcher، قابلیت جدیدی با نام گاگ کانکت (GOG Connect) را برای پلتفرم بازی خودش به نام  گاگ (GOG) معرفی کرده است که اجازه می‌دهد بازی‌هایی را که قبلاً روی استیم خریداری کرده‌اید، روی فروشگاه گاگ صاحب شوید.

استودیوی سی‌ دی پروجکت رد، امروز ویژگی جدیدی را برای پلتفرم بازی خودش به اسم گاگ معرفی کرده است تا به شما اجازه دهد برخی از بازی‌های استیم (Steam) خودتان را به این سرویس منتقل کنید. اسم این سرویس گاگ کانکت است. سی‌دی پروجکت در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی گفته این ویژگی بر اساس این پرسش است که:

چرا باید بازی‌ها را بیش از یک بار بخریم؟

همانطور که شما ممکن است حدس زده باشید، این قابلیت به طور سراسری عمل نخواهد کرد. در حال حاضر، بیش از ۲۰ بازی وجود دارند که شما می‌توانید از استیم به گاگ منتقل کنید (بیش از ۶/۰۰۰ بازی روی استیم وجود دارند)، هرچند برخی اسم‌های بزرگ نیز در بین این بازی‌ها به چشم می‌خورند. برخی از این بازی‌ها عبارتند از:

gog-connect

  • The Witness
  • FTL: Faster Than Light
  • The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut
  • Galactic Civilizations 3
  • Trine Enchanted Edition
  • Saints Row 2
  • Shadowrun Returns
  • The Witcher: Enhanced Edition

شما می‌توانید لیست کامل بازی‌های گاگ کانکت را اینجا مشاهده کنید. به گفته‌ی سی‌دی پروجکت ویژگی گاگ کانکت آمده است که بماند، اما بازی‌هایی که در این برنامه قرار می‌گیرند موقتی هستند. آنها این بازی‌ها را به صورت «پیشنهاداتی با زمان محدود با همکاری توسعه دهندگان و ناشران» توصیف کرده‌اند.

شما برای پیوند دادن لیست بازی‌های گاگ و استیم خودتان، نیاز خواهید داشت تا به یک حساب کاربری استیم «فعال» در این صفحه وارد شوید. بعد از انجام این کار، شما باید بتوانید بازی‌های واجد شرایط را به حساب کاربری خودتان منتقل کنید. نکته‌ی حائز اهمیت این است که شما تنها می‌توانید یک حساب کاربری استیم را به کتابخانه‌ی بازی‌های گاگ خودتان متصل کنید و این اتصال نیز دائمی خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سرویس گاگ کانکت می‌توانید به صفحه‌ی پرسش و پاسخ‌ این سرویس مراجعه کنید.

پلتفرم گاگ به مناسبت راه‌اندازی سرویس گاگ کانکت فروش ویژه‌ای را با نام «بازی‌های شگفت انگیز» روی سایت خودش به راه انداخته است. شما می‌توانید بازی The Witness را با قیمت ۳۴ دلار، Saints Row: The Third را با قیمت ۳/۷۶ دلار و System Shock 2 را تنها با قیمت ۲/۵ دلار خریداری کنید. برای مشاهده‌ی تمام این پیشنهادات به این صفحه مراجعه کنید. این فروش ویژه تا ۶ ژوئن (۱۷ خرداد) ادامه خواهد داشت.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده