نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵

مدیرعامل گیم لافت در پی تلاش ویوندی برای تصاحب این شرکت از سمتش کناره‌گیری می‌کند

در پی تلاش کمپانی رسانه‌ای ویوندی برای تصاحب گیم‌ لافت، ظاهرا میشل گیلموت، مدیرعامل این شرکت بازی‌سازی، از سمت‌اش کناره‌گیری خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

به‌تازگی باخبر شدیم که کمپانی Vivendi عملاً ۴۴.۱ درصد از سهام Gameloft را به‌طور مستقیم و غیر مستقیم در اختیار گرفته است. اکنون بلومبرگ گزارش داده که میشل گیلموت (Michel Guillemot)، مدیرعامل گیم‌لافت، قرار است از سمت‌اش در این شرکت استعفا دهد. انتظار می‌رود که وی پس از این اقدام، تمام توان‌اش را صرف آن کند که با همراهی برادرش یاوس (Yves)، مدیرعامل Ubisoft، از تصاحب این کمپانی توسط ویوندی جلوگیری شود. بنا به شنیده‌ها، ویوندی که سهمی ۱۷.۷ درصدی را از سهام یوبی‌سافت در دست دارد، می‌خواهد علاوه بر گیم‌لافت به سهام‌دار عمده‌ی یوبی‌سافت هم تبدیل شود.

ویوندی اخیراً نامه سرگشاده‌ای خطاب به کارکنان گیم‌لافت فرستاده که به‌نوعی برنامه‌اش را برای در اختیار گرفتن این کمپانی بازی‌سازی تأیید می‌کند. در بخشی از این نامه این‌طور نوشته شده:

ما با همکاری نزدیک با تیم‌های [فعال در] گیم‌لافت و شرکای‌اش [دستاوردهای] زیادی کسب خواهیم کرد. همچنان که ویوندی طرح‌های جاه‌طلبانه‌اش را در [حوزه‌ی] محتوا و رسانه پیگیری می‌کند، شما در ماجراجویی گروهیِ بزرگی شرکت خواهید داشت. این برنامه بیش از هرچیزی نخست بر روی استعدادهای شما و آزادی خلاقیت‌تان استوار خواهد بود.

به گزارش بلومبرگ، ویوندی قرار است در ماه جاری میلادی نسبت به انتصاب اعضای جدید در هیئت مدیره‌ی گیم‌لافت اقدام کند. در آن‌سو، ویوندی هنوز به‌طور علنی به تمایل یا عدم تمایل‌اش جهت تصاحب یوبی‌سافت اشاره‌ای نکرده است؛ اما با وجود این، یوبی‌سافت در ماه فوریه به دنبال جذب سرمایه‌گذار بوده تا برنامه‌های احتمالی ویوندی را خنثی کند. یاوس گیلموت در گفتگو با گلوب و میل آو تورنتو به این موضوع اشاره کرده است که تیم‌اش در تلاش بوده تا با بهره‌گیری از توان سهام‌داران کانادایی، به مالکیت‌اش بر کمپانی تداوم ببخشد. یوبی‌سافت حدود ۳ هزار کارمند در کانادا دارد که بیشتر آن‌ها ساکن شهر کِبِک هستند. ارزش این کمپانی هم‌اکنون در حدود ۴.۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

ویوندی همان شرکتی است که با تلاش‌های‌اش در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸، راه را برای ادغام ویوندی گیمز و اکتیویژن هموار کرد؛ ادغامی که به راه‌اندازی شرکت اکتیویژن بلیزارد منجر شد.

منبع: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده