نویسنده: محمد شیرزاده
// شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۳

صحبت های تهیه کننده Batman: The Killing Joke درباره تردیدهایش برای ساخت انیمیشن

بروس تیم، تهیه کننده انیمیشن سینمایی «بتمن: شوخی مرگبار» (Batman: The Killing Joke) که اقتباسی از کمیک‌ بوکی به همین نام است، درباره این انیمیشن صحبت‌هایی انجام داده است. با زومجی در ادامه این خبر همراه باشید.

هواداران بتمن مدت‌ها است که منتظر نسخه‌ای سینمایی از کمیک‌های الن مور به نام شوخی مرگبار هستند که شوالیه تاریکی را در مقابل جوکر قرار می‌دهد و به او نشان می‌دهد که قبل از تبدیل شدن به یکی از معروف‌ترین آنتاگونیست‌های دنیای کمیک‌های دی‌سی، چه شخصیتی داشته است. خوشبختانه، قرار است انیمیشنی درباره این کمیک در ماه آگوست منتشر شود.

مارک همیل که به سبب ایفای نقش لوک اسکای‌واکر در سری جنگ ستارگان به شهرت رسیده، باری دیگر در نقش جوکر صدا پیشگی خواهد کرد. کوین کانروی هم در نقش بتمن حضور خواهد یافت و تارا استرانگ نقش بت‌گرل/باربارا گوردون را صداپیشگی خواهد کرد. بت‌گرل شخصیتی است که در انیمیشن شوخی مرگبار نقش بزرگتری نسبت به کمیک بوک آن ایفا خواهد کرد.

بروس تیم، تهیه کننده انیمیشن، صحبت‌هایی درباره لحن تاریک و مسائل اصلی انیمیشن صحبت کرده کرده است. او به امپایر اطلاعاتی درباره بزرگسالانه بودن این داستان ارائه کرد:

این در واقع سومین دفعه‌ای است که قصد ساخت شوخی مرگبار را داریم. بار اول  به دپارتمان ویدئوهای خانگی گفتیم که اگر بخواهیم این داستان را بسازیم، باید درجه بزرگسال داشته باشد. این ماجرا مربوط به چندین سال پیش است، ولی آن‌ها گفتند احتمال به سرانجام رسیدن این کار کم است. مشکل اصلی اینجا بود که منبع اصلی ما به اندازه کافی برای ساخت یک انیمیشن بلند نبود و ما می‌خواستیم یک انیمیشن کوتاه‌تر با هزینه‌ای کمتر بسازیم، در نتیجه احتمال ساخت فروش این انیمیشن نیز کاهش پیدا می‌کرد. اما وقتی که داشتیم به این موضوع فکر می‌کردیم، فیلم سینمایی «نگهبانان» (Watchmen) اکران شد و عملکرد متوسطی داشت. همه عقب کشیدند و با خود گفتند الان وقت مناسبی برای فیلم ابرقهرمانی با درجه سنی بزرگسال نیست، پس باید کار را به تعویق بیاندازیم.

پس به نظر می‌رسد زک اسنایدر با ساخت فیلم سینمایی «نگهبانان» تاثیر مهمی بر روی ساخت انیمیشن «بتمن: شوخی مرگبار» داشته است. با موفقیت فیلم سینمایی «ددپول» (Deadpool) در گیشه و اعلام خبر ساخت فیلم‌های دیگر با درجه سنی بزرگسال، به نظر می‌رسد الان بهترین زمان برای ساخت انیمیشن «بتمن: شوخی مرگبار» است.

تیم همچنین به امپایر گفته انیمیشن «بتمن: شوخی مرگبار» چندبار تاخیر خورده است و حتی احتمال توقف ساختش نیز وجود داشته است:

چند سال بعد، بحثش به میان آمد و ما حتی شروع به طراحی شخصیت‌ها و چیزهای دیگر کردیم. اما بعدش تیراندازی وحشتناک در سینما درهنگام اکران فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» (The Dark Knight Rises) اتفاق افتاد و همه دوباره در این رابطه مضطرب شدند. به خاطر صحنه‌های خشونت آمیز استفاده از اسلحه، مجبور شدیم دوباره پروژه را تعویق بندازیم. چند سال دیگر نیز گذشت و دوباره بحثش به میان آمد. در این مرحله ما به همه چیز نگاه کردیم و حس کردیم باید این پروژه را انجام دهیم. ایده اقتباس این داستان همیشه من را ترسانده است، چرا که خیلی ترسناک و غم انگیز است. و اتفاقی که برای باربارا گوردن می‌افتد تا امروز بسیار بحث برانگیز است.

مسائل زیادی بوده‌اند که ساخت «بتمن: شوخی مرگبار» را به همچین کابوسی تبدیل کرده است: شک و تردیدهای ساخت یک انیمیشن بزرگسالانه در آن زمان، تیراندازی در هنگام اکران «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» بروس تیم و تیمش را تحت فشار قرار دادند. به زودی مشخص می‌شود که ساخت «بتمن: شوخی مرگبار» کار درستی بوده است یا نه.

در ادامه می‌توانید چند تصویر جدید از انیمیشن سینمایی «بتمن: شوخی مرگبار» مشاهده کنید:

«بتمن: شوخی مرگبار» در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۶ (۱۲ شهریور ۱۳۹۵) بر روی دی‌وی‌دی و بلوری عرضه خواهد شد.

منبع: Screenrant


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده