نویسنده: مرتضی تقوی
// شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۹

الکترونیک آرتز پیش از ساخت Battlefield 1 از عدم جذب مخاطبان جوانتر نگران بود

به تازگی مدیر مالی الکترونیک‌آرتز در سخنرانی‌ای اعلام کرده است که این شرکت در مورد عدم جذب مخاطبان جوانتر به خاطر ساخت بازی Battlefield 1 با فضای جنگ جهانی اول و اینکه برخی از آنها شاید اصلاً از وجود چنین جنگی اطلاع نداشته باشند نگران بوده است.

بازی Battlefield 1 ساخته‌ی استودیو دایس، چهاردهمین و جدیدترین نسخه‌ی مجموعه‌ی بازی‌های تیراندازی اول شخص Battlefield است که قرار است پاییز امسال منتشر شود. این بازی در تصمیمی که بحث‌های زیادی را به دنبال داشت، قرار است در حال‌و‌هوای جنگ جهانی اول سیر کند. Battlefield 1 در واقع اولین بازی الکترونیک‌آرتز، ناشر این بازی، محسوب می‌شود که پس از بازی Wings of Glory که سال ۱۹۹۴ منتشر شد، در فضای این جنگ ۴ ساله پیگیری می‌شود. اما گویا تصمیم‌گیری برای ساخت این بازی در زمان صد سال پیش چندان راحت هم گرفته نشده و EA نگرانی‌هایی از بابت عدم جذب مخاطبان جوانتر داشته است.

بازی Battlefield 1بازی Battlefield 1 درواقع نامش را از جنگ جهانی اول گرفته است. اما پیش از همه‌ی این نامگذاری‌ها و شروع فرآیند ساخت، مسئولان الکترونیک‌آرتز نگران این موضوع بوده‌اند که برخی از مخاطبان جوانتر ممکن است اصلا ندانند جنگ جهانی اول چیست. بلیک یورگنسن، مدیر مالی الکترونیک‌آرتز، در سخنرانی خود  برای سرمایه‌گذاران در کنفرانس جهانی تکنولوژی بانک سرمایه‌گذاری مریل لینچ ۲۰۱۶ (که زیر مجموعه‌ی Bank of America محسوب می‌شود) در این مورد می‌گوید:

بله، جنگ جهانی اول. ما از این موضوع نگران بودیم که شاید بسیاری از مخاطبان جوان‌تر ما اصلا ندانند که جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنامی هم وجود داشته است چه برسد به جنگ جهانی اول... به نظر من چیزی که خیلی از مردم در مورد جنگ جهانی اول نمی‌دانند رخ دادن یک تحول تکنولوژیکی در طول این جنگ است. طرفین درگیر ابتدا جنگ را با اسب شروع کردند، اما آن را با هواپیما، تانک، کشتی‌های جنگی و زیردریایی به پایان رساندند؛ و این مورد یک فرصت بزرگ برای همه‌ی ما است تا بتوانیم یک بازی ویدئویی را در این فضا انجام دهیم.

پیش از این هم در خبرها داشتیم که پاتریک سادرلند، رییس استودیو‌های بازیسازی کمپانی الکترونیک آرتز، اعلام کرده که ایده جنگ جهانی اول در بازی Battlefield 1 در ابتدا اصلا وی را جذب نکرده است و با این حال پس از اصرار سازندگان، برای ساخته شدن بازی متقاعد شده است.

بازی بتلفیلد 1 در تاریخ ۳۰ مهر برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد. البته دارندگان اشتراک سرویس‌های EA/Origin Access دو روز زودتر قادر به تجربه بازی هستند. همچنین مدتی مانده به انتشار بازی، شاهد عرضه یک نسخه بتا نیز خواهیم بود.

منبع: VG247


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده