نویسنده: محمد شیرزاده
// شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳

صحبت های کارگردان فیلم آکوامن درباره Batman V Superman: Dawn of Justice

به تازگی جیمز وان، کارگردان فیلم سینمایی «آکوامن» (Aquaman) در دنیای سینمایی دی‌سی، صحبت‌هایی درباره نقدهایی که بر فیلم «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» (Batman V Superman: Dawn of Justice) وارد شده بود، انجام داد. با زومجی همراه باشید.

«بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» چند ماه پیش اکران شد و در تابستان امسال بر روی دی‌وی‌دی و بلوری عرضه خواهد شد. این فیلم که توسط زک اسنایدر کارگردانی شده است به عنوان دنباله‌ای بر «مرد پولادین» (Man of Steel) شناخته می‌شود. این فیلم دومین قدم از تلاش دی‌سی برای راه اندازی دنیای سینمایی خود برای رقابت با مارول بود. متاسفانه، «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» با نقد و بررسی‌های فاجعه‌باری رو به رو شد و اکثر منتقدین از لحن بدبینانه و تصاویر ناخوشایند فیلم از محبوب‌ترین ابرقهرمانان کمپانی دی‌سی گله داشتند.

«بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» توانست رقمی نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار در باکس آفیس فروش کند اما شایعه شده کمپانی برادران وارنر حواسشان را برای کارگردانی زک اشنایدر در «لیگ عدالت: قسمت اول» (Justice League: Part One) بیشتر جمع کرده‌اند. همچنین به تازگی جف جانز مسئول مدیریت دنیای سینمایی دی‌سی شده است. با این حال، «لیگ عدالت: قسمت اول» شخصیت‌های «آکوامن» و «فلش» را که قبل از آن در فیلم‌های اختصاصی خودشان معرفی شده‌اند، نشان خواهد داد. حال جیمز وان که تجربه کارگردانی فیلم‌های سینمایی «اره» (Saw) و «سریع و خشن ۷» (Fast & Furious 7) را دارد نظر خود درباره «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» و دنیای سینمایی دی‌سی را اعلام کرده است.

جیمز وان در مصاحبه‌ای با یک پایگاه خبری ایتالیایی، درباره تاثیر واکنش‌ها نسبت به «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» صحبت‌هایی انجام داده است. وی گفت:

فکر می‌کنم کنترل کردنش سخت است و همیشه انتظارات هواداران برآورده نخواهد شد، درست است؟ من این را با ساخت فیلم «احضار روح ۲» (The Conjuring 2) و انتظاراتی که از فیلم قبل وجود داشتند، فهمیدم. فکر می‌کنم بهترین کارم را انجام خواهم داد و داستان را به بهترین نحو ممکن روایت خواهم کرد.

با در نظر گرفتن شایعه‌ای که پس از «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» درباره ترک پروژه «آکوامن» توسط وان مطرح شد، دانستن اینکه او به این پروژه متعهد است به هواداران قوت قلب می‌دهد. وان در گذشته نیز اعلام کرده است که فیلم «آکوامن» هرچقدر هم که داستانش تیره و تار باشد، قرار است سرگرم کننده باشد. وی همچنین به هواداران اطمینان داد که با وجود اینکه در دنیای سینمایی دی‌سی فعالیت می‌کند، اسنایدر به او اجازه می‌دهد با دستان باز داستانش را روایت کند.

کمپانی برادران وارنر اعلام کرده است که دست سازندگان فیلم‌های دی‌سی را برای خلاقیت باز می‌گذارد و به نظر می‌رسد وان هم از این موضوع رضایت کامل دارد. تابستان امسال نیز فیلم سینمایی «جوخه انتحار» (Suicide Squad) را به کارگردانی دیوید آیر خواهیم دید که اولین فیلم از دنیایی سینمایی دی‌سی خواهد بود که توسط زک اسنایدر کارگردانی نمی‌شود. دیدن سبک ساخت آیر و وان در دنیای سینمایی دی‌سی جالب خواهد بود.

نسخه نهایی «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۱۶ (۸ تیر ۱۳۹۵) با کیفیت اچ دی به صورت دیجیتال عرضه خواهد شد و در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۶ (۲۹ تیر ۱۳۹۵) با کیفیت بلوری عرضه خواهد شد.

« بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» قرار است تابستان امسال با کیفیت بلوری منتشر شود. «جوخه انتحار» در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۶ (۵ شهریور ۱۳۹۵) اکران خواهد شد و پس از آن «زن شگفت انگیز» (Wonder Woman) در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۷ (۱۲ خرداد ۱۳۹۶) به روی پرده می‌رود. «لیگ عدالت: قسمت اول» (Justice League: Part One) در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آبان ۱۳۹۶) اکران خواهد شد و پس از آن فیلم سینمایی «فلش» (The Flash) در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۱۸ (۲۵ اسفند ۱۳۹۶)، «آکوامن» (Aquaman) در تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۱۸ (۵ مرداد ۱۳۹۷)، یک فیلم بدون نام از مجموعه فیلم‌های دی‌سی در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۳ مهر ۱۳۹۷)، «شزم» (Shazam) در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) و «لیگ عدالت: قسمت دوم» (Justice League: Part Two) در تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۴ خرداد ۱۳۹۸) اکران می‌شوند. یکی دیگر از فیلم‌های مجموعه دی‌سی نیز در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آبان ۱۳۹۸) به نمایش درمی‌آید و «سایبورگ» (Cyborg) در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ۱۳۹۹) و «لشکر مامورین فانوس سبز» (Green Lantern Corps) در تاریخ ۲۴ جولای ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) اکران خواهند شد.

منبع: Screenrant


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده