// شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹

ویندوز 10 پر استفاده ترین سیستم عامل در شبکه استیم است

در جدیدترین بررسی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای استفاده شده در شبکه استیم، اطلاعات جالب و بعضا غافلگیرکننده‌ای منتشر شده است، که از بین آن‌ها می‌توان به رشد قابل توجه استفاده از سیستم عامل ویندوز 10 در مقابل حریفان اشاره کرد. با زومجی همراه باشید.

شبکه استیم به منظور اتخاذ تصمیمات درست و سنجش میزان محبوبیت تکنولوژی‌های روز، هر ماه به بررسی سخت افزارها و نرم‌افزارهای استفاده شده توسط کاربران خود پرداخته و بدون اشاره به نام شرکت‌کنندگان در این بررسی، نتیجه آن را در اختیار عموم قرار می‌دهد. اما نکته جالب در بررسی ماه مه ۲۰۱۶ (بازه زمانی اردیبهشت تا خرداد ۱۳۹۵) صدرنشینی ویندوز 10 نسبت به رقبای سرسختی از جمله ویندوز 7 و ویندوز 8.1 است.

ویندوز 10 از زمان انتشار، رشد شگفت‌انگیز خود را آغاز کرده بود و تنها پس از گذشت یک ماه از عرضه عمومی، این سیستم عامل توسط ۱۷٫۰۲ درصد از کاربران شبکه استیم مورد استفاده قرار گرفت. میزان محبوبیت ویندوز 10 در بین مشترکان شبکه استیم در ماه آینده نیز ادامه یافت و با میزان ۲۴٫۸۷ درصد استفاده توسط کاربران شبکه استیم پس از ویندوز 7 (۴۵٫۹۹ درصد) و بالاتر از ویندوز 8.1 (۱۹٫۰۸ درصد) در مقام دومین سیستم عامل محبوب کاربران شبکه استیم قرار گرفت. اما در نهایت در ماه گذشته میلادی و پس از گذشت ۹ ماه از عرضه عمومی، این سیستم عامل توانست از سد ویندوز 7 عبور کند و با ۴۱٫۴۸ درصد استفاده، لقب پراستفاده‌ترین سیستم عامل در بین کاربران شبکه استیم را بدست آورد. در جدول پراستفاده‌ترین سیستم عامل‌ها در بین کاربران شبکه استیم پس از ویندوز 10، سیستم عامل‌های ویندوز 7 (۳۸٫۶ درصد)، ویندوز 8.1 (۱۱٫۴۵ درصد)، مک OS X (۳٫۶۷ درصد)، ویندوز ایکس‌پی (۱٫۹ درصد)، ویندوز 8 (۱٫۶۲ درصد)، لینوکس (۰٫۸۴ درصد) و ویندوز ویستا (۰٫۳۱ درصد) قرار دارند.

با بررسی دقیق و ماهانه می‌توان رشد ۱٫۹۷ درصد محبوبیت ویندوز 10 را باید ناشی از کاهش استفاده از سیستم عامل‌های ویندوز 8.1 (۰٫۷۸ درصد)، ویندوز 8 (۰٫۱۳ درصد)، ویندوز 7 (۰٫۹۴ درصد) دانست. با این حال نمی‌توان رشد ۰٫۱ درصدی استفاده از سیستم عامل OS X و کاهش مجبوبیت ۰٫۰۶ درصدی سیستم عامل لینوکس را نادیده گرفت. با این وجود که سه سیستم عامل از شش سیستم عامل مایکروسافت را به دلیل درصد پایین استفاده، عملا از رده خارج اعلام کرد، اما مجموعه سیستم عامل‌های ویندوز توانسته‌اند بیش از ۹۵ درصد از کاربران را در اختیار خود بگیرند. پیش از این اعلام شده بود که ویندوز 10 در چهار ماه اول انتشار بر روی بیش از ۷۵ میلیون رایانه شخصی نصب شده و اکنون پس از گذشت نه ماه از عرضه عمومی این سیستم عامل، بر روی ۳۰۰ میلیون دستگاه در حال اجرا است.

بخش سخت افزار بررسی استیم بخش سخت افزار بررسی استیم

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در بخش سخت‌افزارهای محبوب در بین کاربران شبکه استیم، اطلاعاتی اعم از استفاده ۵۶٫۶۴ درصدی کاربران این شبکه از کارت گرافیک‌های کمپانی انویدیا و استفاده بیش از یک سوم این دسته از گیمرها از پردازنده‌های کمپانی اینتل نسبت به کمپانی ای‌ام‌دی قابل مشاهده است. بر طبق بررسی‌های شبکه استیم در حدود ۷۰ درصد از کاربران این شبکه از کارت‌های گرافیک با قابلیت پشتیبانی از DirectX12 بر روی ویندوز 10 و نسخه‌های ماقبل آن بهره می‌برند و در حدود ۵۰ درصد از کاربرانی که محصولات کمپانی اپل را برای بازی انتخاب کرده‌اند، از سری Macbook Pro استفاده می‌کنند.  همچنین هدست واقعیت اچ‌تی‌سی وایو توانسته است با ۶۶٫۶۱ درصد استفاده از نسخه‌های مختلف هدست آکیولس ریفت پیشی بگیرد. در پایان مشخصات سیستمی که براساس محبوب‌ترین سخت‌افزارهای سرهم شده را مشاهده کنید:

  • سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه ۶۴ بیت
  • پردازنده (CPU): پردازنده اینتل ۲٫۳ تا ۲٫۶۹ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • پردازنده فیزیکی: ۲ پردازنده
  • کارت گرافیک: انویدیا جی‌فورس GTX 970
  • حافظه گرافیکی: یک گیگابایت
  • رزولوشن نمایشگر اصلی: ۱۹۲۰x۱۰۸۰
  • رزولوشن دسکتاپ چندمانیتوره: ۳۸۴۰x۱۰۸۰
  • میکروفن: بله
  • زبان: انگلیسی
  • فضای خالی حافظه داخلی: ۲۵۰ تا ۴۹۹ گیگابایت
  • فضای کلی حافظه داخلی: ۲۵۰ تا ۴۹۹ گیگابایت
  • سرعت شبکه: تعیین نشده
  • هدست واقعیت مجازی: اچ‌تی‌سی وایو
  • دیگر تنظیمات: FCMOV

منبع:  Steam و Venture Beat


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده