نویسنده: میثم سبحانی
// شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۱

سم ریمی قرار بود فیلم مرد عنکبوتی 4 را هم بسازد

هنوز هم عده‌ای معتقدند که سونی می‌بایست برای ساخت دنباله‌های بعدی مرد عنکبوتی از سم ریمی استفاده می‌کرد، نه اینکه مجموعه‌ای جدید با کارگردانی جدید بسازد. حال تصاویری از استوری‌بورد فیلم ناتمام مرد عنکبوتی 4 منتشر شده که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

سم ریمی کارگردان سه‌گانه مرد عنکبوتی (Spider Man)، همان سه‌گانه‌ای که توبی مگوایر در نقش مرد عنکبوتی در آن بازی می‌کرد، برای ساخت فیلم چهارم نیز برنامه‌های بسیاری داشت. هر چند قسمت چهارمی از مرد عنکبوتی توسط سم ریمی ساخته نشد و به جای آن، پنج سال پس از مرد عنکبوتی ۳  (3 Spider Manاندرو گارفیلد در فیلم جدیدی از کمیک‌بوک‌های مرد عنکبوتی به نام مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز (Amazing Spider Man) ظاهر شد و مرد عنکبوتی جدید لقب گرفت، اما کار بر روی ساخت فیلم چهارم در زمان خود پیشرفت‌های بسیاری داشت.
به لطف فیلمنامه مصوری (استوری‌بورد) که جفری هندرسون به تازگی منتشر کرده است، ما می‌توانیم نگاهی به آنچه که سم ریمی برای چهارمین قسمت مرد عنکبوتی در نظر گرفته بود،  بیاندازیم. شما می‌توانید تعدادی از این تصاویر را در ادامه تماشا کنید و برای مشاهده مابقی آن‌ها به وب‌سایت رسمی هندرسون مراجعه کنید.

 

این فیلمنامه مصور Mystrio و Vulture دو شخصیت شرور داستان را نشان می‌دهد، که طبق گفته‌های جفری هندرسون در مصاحبه با بخش io9 وب‌سایت Gizmodo شخصیت منفی دوم به عنوان یک نقش فرعی برای بروس کمپل در نظر گرفته شده بود. کمپل و ریمی در سال ۱۹۸۱ و در فیلم شیطان مرده (The Evil Dead) نیز با یکدیگر همکاری داشتند و همچنین کمپل در نقش‌های فرعی، در هر سه فیلم از سه‌گانه مرد عنکبوتی سم ریمی حضور داشت.
هندرسون گفت که این استوری‌بورد قرار بود بخشی از کار مونتاژ ابتدای فیلم باشد، که مرد عنکبوتی را در حال مبارزه با شخصیت‌های شرور ضعیف‌تری همچون Shocker، Prowler و Rhino نشان می‌دهد. طبق گفته‌های هندرسون The Vulture قرار بود شخصیت منفی اصلی فیلم مرد عنکبوتی ۴ شود و حتی سم ریمی ایده‌های خوبی برای بازطراحی و مدرن‌سازی این شخصیت در ذهن داشت. او گفت:

اگر چه از ابتدا قرار نبود که The Vulture نقش منفی اصلی داستان باشد، اما چیزی که باعث می‌شد ما دوباره به سمت او جذب شویم، این بود که در کمیک‌بوک‌ها، همه او را به عنوان پیرمردی که لباس سبز مسخره‌ای بر تن دارد، نادیده می‌گرفتند و ما می‌خواستیم دقیقا در خلاف این مسیر حرکت کنیم و او را تبدیل به ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین دشمنی که تا به حال مرد عنکبوتی با آن روبه‌رو شده است، تبدیل کنیم.

افسوس که مرد عنکبوتی ۴ ساخته نشد و متأسفانه نمی‌دانیم که به چه دلیلی کمپانی سونی ساخت قسمت چهارم را متوقف کرد، اما طرفداران مرد عنکبوتی این روزها می‌توانند او را بر پرده سینماها و در اکران گسترده فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) تماشا کنند. این شخصیت همچنین در تابستان سال ۲۰۱۷ فیلمی جدید و مخصوص به خود را به نام مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider Man: Homecoming) خواهد داشت.

تام هالند، بازیگر انگلیسی، در دو فیلم فوق، نقش مرد عنکبوتی دوست‌داشتنی را ایفا می‌کند. رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک/مرد آهنی و مایکل کیتون در نقش شخصیت شرور داستان، در فیلم بعدی مرد عنکبوتی به تام هالند ملحق خواهند شد. علاوه بر این به تازگی کریس اونز بازیگر کاراکتر کاپیتان آمریکا گفته بود که او نیز برای حضور در فیلم بعدی مرد عنکبوتی بسیار علاقه‌مند است.
حقوق فیلم مرد عنکبوتی همچنان در اختیار کمپانی سونی است، اگر چه کوین فایگی، رئیس استودیو مارول، گفته بود که بازگشت به خانه (Homecoming) به طور کامل تحت کنترل تیم خلاق مارول است تا آن‌ها اقتباسی خوش‌ساخت را از کمیک‌بوک‌های مرد عنکبوتی ارائه کنند.

اگر دوست دارید بیشتر درباره مرد عنکبوتی جدید با هنرنمایی تام هالند بدانید، می‌توانید مقاله «۱۰ چیزی که ما درباره مرد عنکبوتی جدید حاضر در فیلم جنگ داخلی (Civil War) یاد گرفتیم» را در زومجی مطالعه کنید.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید که تصمیم سونی در کنار گذاشتن سم ریمی و متوقف کردن پروژه ساخت مرد عنکبوتی ۴ صحیح بود؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده