نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۱

با Nintendo Plus آشنا شوید؛ طرحی مفهومی از ترکیب گوشی موبایل با کنسول بازی دستی

یک طراح ایتالیایی با الهام از محصولات نینتندو اسمارت‌فونی به نام Nintendo Plus طراحی کرده که می‌تواند به‌عنوان یک کنسول دستی هم مورد استفاده قرار بگیرد. با زومجی همراه باشید.

جوزپه آوانزاتو (Giuseppe Avanzato)، طراح ایتالیایی، طرحی مفهومی را ارائه کرده که در آن، ترکیبی جالب از اسمارت‌فون و کنسول دستی به نمایش گذاشته شده است. وی که طراحی‌اش را با الهام از محصولات نینتندو انجام داده، نام Nintendo Plus را برای این محصول ساخته‌نشده انتخاب کرده است.

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، نینتندو پلاس بدنه‌ای دو تکه دارد و کلیدهای جهت‌نما (D-Pad) به‌همراه دو استیک آنالوگ و چهار کلید A ،Y ،X و B (البته با چیدمانی متفاوت) روی آن قرار گرفته‌اند؛ ضمن اینکه دستگاه در کنار این‌ها به چهار کلید Shoulder و دکمه‌های Start و Select هم مجهز شده است. آوانزاتو ترجیح می‌دهد که بدنه‌ی این محصول از پلی‌کربنات ساخته شود؛ بدنه‌ای که ابعادی در حدود ۱۴۷ در ۶۹ در ۸ میلی‌متر دارد و صفحه‌نمایشی ۵.۱ اینچی از نوع AMOLED با وضوح فول اچ‌دی در آن گنجانده شده است. این کنسول-اسمارت‌فون به یک درگاه سیم‌کارت نانو مجهز شده و دو اسپیکر در یک سطح‌اش و یک قلم هم در وجه دیگر آن جای گرفته است. طراح نینتندو پلاس، سه رنگ‌بندی خاکستری، سرخ و سفید مایل به کرِم را برای آن در نظر گرفته است.

 

آوانزاتو می‌خواهد که محصول‌اش بتواند بازی‌های کنسول‌های مختلف نینتندو را اجرا کند؛ به‌طوری که کاربر قادر باشد علاوه بر بازی‌های DS، آثار ساخته‌شده برای کنسول‌های NES ،SNES، نینتندو 64، گیم بوی، گیم بوی کالر، گیم کیوب و گیم بوی ادونس را هم بر روی این دستگاه تجربه کند. وی سیستم‌عامل اندروید 6 یا همان مارشمالو را گزینه‌ی مناسبی برای نینتندو پلاس می‌داند تا دارنده‌ی محصول در کنار بازی‌ها بتواند از اپلیکیشن‌های متداول موبایل هم استفاده کند. پردازنده‌ی Snapdragon 820 کوالکام، چهار گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، باتری با ظرفیت ۳ هزار میلی آمپر ساعت، دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین مکالمه‌ی ۵ مگاپیکسلی هم دیگر مشخصات این محصول را تشکیل می‌دهند. البته همه‌ی این موارد، تنها در حد یک طرح هستند و معلوم نیست که اصلا برنامه‌ای برای عملی کردن آن‌ها وجود داشته باشد.

نظر شما درباره‌ی نینتندو پلاس چیست؟ اگر چنین محصولی همین الان در بازار موجود بود آیا تمایل داشتید که آن را خریداری کنید؟

منابع: PhonesReview.co.uk / GadgetSin


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده