نویسنده: محمد شیرزاده
// دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۳

امیلیا کلارک نقشش در Me Before You را با Game of Thrones مقایسه می کند

امیلیا کلارک که خود را با سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) به دنیا معرفی کرد، حالا در فیلم سینمایی «من پیش از تو» (Me Before You) حضور پیدا کرده است. کلارک به تازگی از تفاوت‌های نقش‌هایش در این دو فیلم سخن می‌گوید.

حالا که رسما وارد فصل فیلم‌های تابستانه شدیم، در آخر هفته گذشته فیلم‌های «لاک پشت‌های نینجای جهش یافته ۲: خارج از سایه‌ها» (Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows)، فیلم سینمایی «ستاره پاپ: هرگز از هرگز دست کشیدن دست نکش» (Popstar: Never Stop Never Stopping) به کارگردانی اندی سمبرگ و فیلم عاشقانه «من پیش از تو» اکران شدند. «من پیش از تو» که براساس رمانی به قلم جوجو مویس است داستان دختری جوان با بازی امیلیا کلارک را روایت می‌کند که شغلش مراقبت از مردی به نام «ویل ترینور» است که دو سال است به دلیل یک سانحه تصادف فلج شده است. نقش «ویل ترینور» را سم کلافلین بازی می‌کند که سابقه حضور در فیلم عطش مبارزه (The Hunger Games) را دارد.

در رابطه با کلارک، وی بازیگری است که قبلا شخصیت‌های مختلفی را به نمایش گذاشته است، از «دنریس تارگرین» در سریال «بازی تاج و تخت» گرفته تا حضور در نقش «سارا کانر» در فیلم سینمایی «ترمیناتور جنسیس» (Terminator Genisys). حالا، کلارک شخصیت «لو» را با شخصیتی که احتمالا معروف‌ترین شخصیتی است که بازی کرده، مقایسه کرده است. وی در مصاحبه‌ای با اسکرین رنت در رابطه با تفاوت‌های بین این دو شخصیت صحبت‌هایی انجام داده است. امیلیا کلارک در این رابطه گفته است:

یک روز برای تست بازیگری رفتم. راستش را بخواهید شخصیت «لو» شباهت زیادی به خودم دارد، در نتیجه در این فیلم مقدار بیشتری از خودم را نسبت به نقش «دنریس» نشان خواهد داد. با این وجود فکر می‌کنم شباهت‌های زیادی بین این دو وجود دارد چرا که هر دو شخصیت بسیار قدرتمند هستند اما یکی لبخند می‌زند و دیگری این کار را انجام نمی‌دهد.

قطعا عملکرد کلارک در این فیلم از همه چیز مهم‌تر است و با توجه به صحبت‌های مویس و تیا شاروک، کارگردان فیلم، کلارک بهترین گزینه برای این نقش است. شاروک در مصاحبه‌ای با اسکرین رنت گفت که او و کیت دود، مسئول انتخاب بازیگر، ماه‌ها به دنبال پیدا کردن بازیگر مورد نظر خود بودند و پس از صدها تست بازیگری مختلف، امیلیا کلارک را انتخاب کردند.

با این حال، تصور حضور کلارک که در «بازی تاج و تخت» حضور داشته است در «من پیش از تو» برای مویس مشکل بود. وی در این رابطه گفته است:

وقتی تیا به من گفت قرار است امیلیا کلارک را داشته باشیم، تصور او در نقش لو برایم بسیار مشکل بود. اما کلارک تستش را شروع کرد و نظر من را کاملا عوض کرد.

شاروک همچنین از تفاوت‌های اجرای نقش «لو» و «دنریس» توسط کلارک گفت:

دیدن اینکه او می‌تواند به این شکل توانایی‌هایش را به دنیا نشان دهد شگفت انگیز است، و این نقش به کلی با نقشش در «بازی تاج و تخت» تفاوت دارد.

البته، هوادارانی که هم «من پیش از تو» را دیده باشند و هم «بازی تاج و تخت» را، می‌دانند که شخصیت «لو» و «دنریس» به کلی با یکدیگر متفاوت هستند. اما اینطور که کلارک می‌گوید، هردوی این شخصیت‌ها در بعضی موارد نقاط اشتراک زیادی دارند.

با این حال، ممکن است «من پیش از تو» و «بازی تاج و تخت» هواداران مشترک زیادی نداشته باشند. فیلم جدید کلارک قطعا از نظر ژانر تفاوت‌های عمده‌ای با «بازی تاج و تخت» دارد و این موضوع بر عملکرد وی تاثیر خواهد گذاشت. البته همینطور که کلارک گفت، تشابهات زیادی بین «لو» و «دنریس» وجود دارد که ممکن است در ابتدا مشخص نباشند.

«من پیش از تو» در حال حاضر در سینماهای سراسر دنیا در حال اکران است.

منبع: Screenrant


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده