نویسنده: پدرام بهادری
// دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲

معرفی بازی موبایل Piano Tiles 2؛ تکامل ایده ای نو

از Piano Tiles لذت بردید و اوقات خوشی را با این بازی جذاب و اعتیادآور سپری کردید؟ بنابراین بهتر است تلفن‌های هوشمند خود را کنار نگذارید چرا که استودیو Clean Master Games، سازنده بازی، با عرضه نسخه دوم این اثر تلاش دارد تا تجربه کامل‌ و سرگرم‌کننده‌تری را به شما ارائه کند.

آغاز هر فرآیندی همواره سخت است؛ حال، فرآیند مورد نظر می‌‌تواند نوشتن مطلبی برای معرفی بازی موبایلی باشد و یا آغاز ساخت آن. اما در مورد حالت دوم، برداشتن قدم‌های بعدی نیز به همان اندازه مهم و تعیین کننده است و هر میزان که قدم اول را محکم‌تر و جسورانه‌تر برداشته باشید، ادامه دادن به مسیر نیز سخت‌تر خواهد شد. Piano Tiles  با بهره‌گیری درست از ایده‌ای نو و ترکیب موسیقی و بازی توانست نظر گیمرها و منتقدین را به خود جلب کرده و به موفقیت‌های بزرگی نایل شود. اما این موفقیت نتایجی را نیز به دنبال خود داشت و زمانی که این استودیو ساخت نسخه دوم این بازی را در دستور کار خود قرار داد، نگاه‌ها به این سری بیشتر از همیشه شد. Piano Tiles 2 می‌بایست نقاط ضعف نسخه قبلی را برطرف، جذابیت افزوده‌ای ایجاد و قابلیت‌های تازه‌ای اضافه می‌کرد، اهدافی که با عرضه بازی باید اعتراف کرد سازندگان در رسیدن به آن موفق ظاهر شده‌اند.

مکانیزم و نحوه بازی تغییری با نسخه قبلی نکرده است، کاشی‌های سیاه‌ رنگ را که بی شباهت به دکمه‌های پیانو نیستند، لمس کرده تا ترانه هر مرحله نواخته شود. بازی تا زمانی ادامه می‌یابد که در نهایت شما کاشی دیگری را لمس کرده و یا کاشی سیاهی از محدوده تصویر خارج شود. ویژگی جدیدی که احتمالاً در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می‌کند، اضافه شدن کاشی‌های طویلی به بازی است که برای کسب بیشترین امتیاز از آن‌ها، باید دست خود را رویشان نگه دارید. با ثبت امتیازهای بالا و کسب ستاره‌های بیشتر، می‌توانید موسیقی‌های جدیدی آزاد کنید. بر خلاف نسخه قبلی، Piano Tiles 2 از صدها ترانه مختلف برخوردار است، ترانه‌هایی از نوازنده‌های معروفی چون چایکوفسکی، بتهوون، موتزات و حتی خواننده‌های امروزی که تنوع بسیار خوبی را به بازی می‌بخشند. نواختن بعضی از ترانه‌ها سخت‌تر از بقیه بوده که به همین علت نحوه امتیازدهی و کسب ستاره برای هر ترانه متفاوت است.

Piano Tiles 2 همچنین این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که پس از هر بار بازی کردن، ترانه‌ای که نواختید را با دیگران به اشتراک بگذارید. در واقع، بازی نه تنها از شما می‌خواهد که تا حد ممکن کاشی‌های سیاه رنگ را لمس کنید، بلکه حتی این انگیزه را ایجاد می‌کند که مانند نوازنده‌های حرفه‌ای پیانو این کار را در زمان مناسب انجام دهید تا آهنگ از ریتم خود خارج نشود.  در Piano Tiles 2 همچنین می‌توانید با دوستان خود در یک ترانه خاص به رقابت بپردازید و با ثبت رکوردهای بالاتر آن‌ها را به چالش بکشانید.

رابط کاربری بازی مورد دیگری است که نسبت به نسخه قبل دستخوش تغییرات فراوانی شده و خودنمایی می‌کند. Piano Tiles 2 رنگارنگ‌تر شده و از آن فضای دلگیر سیاه و سفید نسخه اول خارج شده است. المان‌های گرافیکی و رنگ‌های شاد زیادی به بازی اضافه شده‌اند که حس خوبی را به مخاطب منتقل کرده و از خسته شدن او جلوگیری می‌کنند.

تنها ایراد بزرگی که در Piano Tiles 2 دیده می‌شود و ممکن است تا حدودی طرفداران نسخه اول را دلسرد کند، عدم حضور مد‌های نسخه پیشین همچون Zen و Arcade است که امیدوارم روزی در قالب بروزرسانی به بازی اضافه شوند.

اگر تجربه اثری آمیخته از سرعت و موسیقی برایتان جالب به نظر می‌رسد، توصیه می‌کنیم که هدفونی در گوش گذاشته و غرق در دنیای آهنگین Piano Tiles 2 شوید.

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده