نویسنده: محمد شیرزاده
// چهار شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳

با شخصیت های منفی فیلم Thor: Ragnarok آشنا شوید

حال که فیلم «ثور: راگنوراک» (Thor: Ragnarok) قرار است خط داستانی با همین نام را بازگو کند، متفاوت دانستن قسمت سوم از این سه‌گانه که ارتباطی با دنیای سینمایی مارول ندارد و شاهد حضور «هالک» در آن هستیم، اصلا سخت نیست. با زومجی همراه باشید.

دیدن اینکه اتفاقات فیلم سینمایی «ثور: راگنوراک» چه تاثیری بر دنیای سینمایی مارول می‌گذارد جالب خواهد بود اما یک شخصیت از این اتفاقات جدا است و آن هم کسی نیست جز «استاد اعظم» با بازی جف گلدبلوم. او به آزگارد، راگنوراک و یا حتی ثور ارتباطی ندارد. بنابراین استاد اعظم کیست و چه ارتباطی با نبرد و درگیری‌های آزگارد دارد؟

نام اصلی استاد اعظم در واقع «ان دویی گاست» است. او یکی از ریش سفیدهای عالم است که عمر بسیار زیادی دارد. وی که میلیون‌ها سال عمر دارد، مایل است با بعضی چیزها خود را سرگرم کند و معمولا به همین دلیل در داستان‌ها حضور پیدا می‌کند. وی هیچ‌وقت یک ابرشرور واقعی نبوده و معمولا یک سری چالش‌های سریالی برای موجودات ضعیف‌تر ترتیب می‌دهد. استاد اعظم چیزی شبیه به ابرشروری به نام «آرکید» است که به عنوان دشمن گروه «مردان ایکس» شناخته می‌شود.

طی سال‌های اخیر، وی با «انتقام جویان»، «مدافعین»، «مردان ایکس» و خیلی‌های دیگر رو به رو شده است و معمولا در غیر محتمل‌ترین مواقع پیدایش می‌شود و همه را درگیر یک سری چالش‌ها می‌کند. استاد اعظم همچنین برای مدتی سنگ ذهن را در دست داشت. با توجه به اینکه او در داستان اصلی کمیک بوک نقشی نداشته است، ممکن است یکی از اصلی‌ترین ابرشرورهای ثور: راگنوراک نباشد. اگر سازندگان او را به داستان اضافه کنند، ممکن است وی کسی باشد که شخصیت‌های فیلم را به جان یکدیگر می‌اندازد.

با این حال، بیشتر به نظر می‌رسد این فیلم به عنوان معرفی برای استاد اعظم عمل کند. «ثور» به آزگارد بازمی‌گردد تا ماجرای سنگ‌های بی‌نهایت را بفهمد و استاد اعظم یک موجود کیهانی است که احتمالا از تمام رازهای کهکشان اطلاع دارد، در نتیجه ممکن است ملاقات کوتاهی بین وی و ثور صورت گیرد تا در این رابطه با یکدیگر صحبت کنند.

این قدمی قابل توجه برای دنیای سینمایی مارول خواهد بود که موجودات کیهانی را باستانی نیز نشان می‌دهد. «محافظین کهکشان» (Guardians of the Galaxy) یک سکانس کامل را درباره یک موجود غول‌پیکر فضایی به نام «سلستیال» گذراند. همچنین در یکی از فلش‌بک‌های فیلم، استفاده کردن یک سلستیال از سنگ قدرت برای نابودی کامل یک سیاره را مشاهده می‌کنیم. استاد اعظم می‌تواند اولین موجود کیهانی باشد که در زمان حال دنیای سینمایی مارول حضور پیدا می‌کند و این دنیا را به قلمروی بسیار متفاوتی می‌برد. محتمل‌ترین دلیل برای حضور استاد اعظم می‌تواند سنگ‌های بی نهایت باشد.

thor: ragnarok

 

یکی دیگر از دشمنان ثور در این فیلم، «اسکرج» ملقب به «جلاد» است. اگر با «برزرکر»ها در افسانه‌های اسکاندیناوی آشنا باشید، او دقیقا چنین موجودی است. برزرکرها جنگجویانی ظالم هستند که اگر وارد یک نبرد شوند، شکست‌ناپذیر خواهند بود. اسکرج به عنوان پسر یک جنگجوی اهل آزگارد و یک غول یخی، خودش نیز تبدیل به یک جنگجوی مشهور شد و نام جلاد را برای خودش برگزید. با این حال، او معمولا در کنار «آمورا» ملقب به «جادوگر» قرار می‌گیرد. جادوگر طی هزاران سال، بارها و بارها سعی کرده «اودین» را شکست دهد و آزگارد را تصاحب کند.

پاسخ اسکرج به اکثر مشکلات زندگی‌اش ضربه زدن به آن‌ها با چکش و یا مشت‌های فرا انسانی‌اش است، اما او یک شخصیت سطحی نیست. وفاداری وی به خاطر عشق فراوانش به جادوگر است. به خاطر همین عشق است که او به دفعات با ثور و اودین درگیر شده است. وی همچنین طی سال‌های مختلف با ابرشرورهای متفاوتی نظیر «لوکی» همکاری کرده است.

«اسکرج» در نهایت جان خود را در راه کمک به ثور برای نجات دادن ارواح دزدیده شده از دنیای هل از «هلا»، خدای مردگان، فدا کرد. گرچه آن‌ها موفق شدند، اما یک نفر می‌بایست بماند و از پل «گیالربرو» که حد فاصل بین هل و دنیای زندگان است، مراقبت کند. جلاد در آخرین عمل خود، ارتش‌های مردگان را به قتل رساند و به دوستانش کمک کرد تا فرار کنند. پس از مرگش، به خاطر این عمل قهرمانانه‌اش بود که مجوز ورود به والهالا، مکانی که مخصوص جنگجویانی شرافتمند آزگارد است، را دریافت کرد.

جزئیات نسخه کارل اوربان از اسکرج در دنیای سینمایی مارول در حال حاضر نامشخص است، گرچه به نظر می‌رسد نکاتی درباره جزئیات این شخصیت در دسترس قرار گرفته‌اند. هیچ صحبتی از حضور آمورا در فیلم مطرح نشده و این یعنی احتمالا جلاد به اربابی جدید خدمت می‌کند. اگر اینطور باشد، به نظر می‌رسد نقش جادوگر به هلا با بازی کیت بلانشت خواهد رسید. ترکیب کردن این دو شخصیت با یکدیگر کار منطقی به نظر می‌رسد و احتمالا داستانی را روایت خواهد کرد که در آن اسکرج دوباره برایش کار می‌کند و در پایان با یک مرگ باشکوه خود را فدای پروتاگونیست‌های داستان می‌کند. این اطلاعات با چیزهایی که از شخصیت کارل اوربان می‌دانیم جور در می‌آید. وی درباره شخصیتش گفته که او شگفت‌انگیز است و یک داستان عالی دارد. البته ساخت فیلم هنوز تمام نشده است و مشخص نیست چه اتفاقاتی خواهند افتاد. با این حال، این نشان می‌دهد که اسکرج یک نسخه فشرده‌تر از شخصیت کمیک بوکی‌اش را در دنیای سینمایی مارول خواهد داشت اما امیدواریم یک نبرد سهمگین بین وی و ثور اتفاق بیافتد.

فیلم ثور: راگنوراک در تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۶ اکران خواهد شد. در گذشته لیست کامل بازیگران این فیلم را نیز منتشر کردیم. همچنین قبلاً اعلام کرده بودیم که ثور: راگنوراک قرار است طنز بیشتری را نسبت به فیلم‌های قبلی مجموعه داشته باشد. شما همچنین می‌توانید صحبت‌های کوین فایگی درباره عدم حضور ناتالی پورتمن در این فیلم را در زومجی مطالعه کنید.

منبع: Screenrant


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده