نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۲

قدرت شخصیت McCree در بازی Overwatch به زودی کاهش می‌یابد

کمپانی بلیزارد می‌خواهد در راستای متعادل‌تر کردن بازی Overwatch قدرت شخصیت McCree را کاهش دهد و پس از آن هم احتمالاً آسیب ناشی از حملات D.Va، دیگر شخصیت بازی را افزایش خواهد داد. با زومجی همراه باشید.

بازی اورواچ تا اینجا توانسته نظر بسیاری از گیمرها را به‌خوبی به سوی خودش جلب کند و رضایت بخش عمده‌ای از بازیکنان را به دست بیاورد. یکی از دلایل موفقیت Overwatch در آن است که این بازی از همان آغاز انتشارش تعادل قابل قبولی را بین شخصیت‌های مختلف‌اش برقرار کرده است. اکنون بلیزارد (Blizzard) سازنده‌ی اثر، قصد دارد برای دستیابی به تعادل بیشتر، تغییری را در قابلیت‌های مک کری (McCree)، شخصیت هفت‌تیرکش بازی، اعمال کند.

جف کاپلان، کارگردان اورواچ، در گفت‌وگو با وب‌سایت یوروگیمر تأیید کرد که تیم‌اش در نظر دارد تا قدرت تیراندازی پیاپی مک کری را، که با استفاده از راست‌کلیک فعال می‌شود، کاهش دهد. این ویژگی به مک کری امکان می‌دهد تا با ضربه زدن سریع به چکشِ شش‌لول‌اش (تکنیکی که اصطلاحاً Fanning یا Fan the Hammer نامیده می‌شود و برای طرفداران سبک وسترن کاملاً آشناست) تمام گلوله‌های موجود در اسلحه را به‌سرعت شلیک کند.

شخصیت مک کری (McCree) در بازی Overwatch شخصیت McCree

کاپلان در صحبت‌های‌اش گفت:

آنچه که هم‌اکنون توجه‌مان را جلب کرده، آسیب ناشی از [قابلیتِ] Fan the Hammer [مک کری] است. ما می‌خواهیم آن را کاهش دهیم. قرار است این کار را به شکلی انجام دهیم که McCree همچنان بتواند از حرکت ترکیبی‌اش، که [اتفاقاً] موردعلاقه‌ی ما هم هست، استفاده کند؛ حرکتی که با [پرتاب کردن] فلش‌بنگ و [سپس اجرا کردنِ] Fan the Hammer بر روی کسی مانند تِرِیسِر (Tracer) انجام می‌شود. مک کری در نهایت باید بتواند [با انجام دادن این حرکات] تریسر را از پا دربیاورد.

کارگردان اورواچ در ادامه گفت:

موردی که در حال حاضر برای‌مان چندان جالب نیست، روندی است که در آن، مک کری [شخصیت‌های کلاسِ] تانک را تکه‌پاره می‌کند. ما قصد داریم قدرت [قابلیت] Fan the Hammer را کاهش دهیم؛ به شکلی که [مک کری] همچنان بتواند شخصیت‌های نازک‌نارنجی را از بین ببرد و از پس قهرمان‌هایی با قدرت متوسط هم بربیاید، اما کارایی کمتری در برابر تانک‌ها داشته باشد. [با این حساب] اگر [بازیکن] همه‌چیز را درست زمان‌بندی و از تمام گلوله‌های‌اش به‌خوبی استفاده کند، از [شخصیتِ] تانک [حریف] پیش خواهد افتاد؛ اما دیگر [شرایط] به این شکل نخواهد بود که با فشار دادن یک کلید بتوان پیروزِ مبارزه شد.

از آنجا که قدرت Fan the Hammer مک کری موجب «بروز نگرانی‌های زیادی» در جامعه‌ی بازیکنان شده، بلیزارد در تلاش است تا بروزرسانی موردنظر را هرچه زودتر آماده و منتشر کند.

ption id="attachment_137019" align="aligncenter" width="600"]شخصیت دی.وا (D.Va) در بازی Overwatch شخصیت D.Va

کاپلان در صحبت‌های‌اش، به دی.وا (D.Va)، شخصیت «انیمه‌ای» اورواچ که هدایت رباتی جنگجو را بر عهده دارد، هم اشاره‌ای داشت و گفت که احتمالاً در آینده‌ی نزدیک، قدرت حملات وی یا خط سلامت‌اش دستخوش تغییراتی خواهند شد. او در این‌باره گفت:

قدرت حملات [دی.وا] برای بسیاری از مخاطبان مشکل‌ساز شده است. [بازیکن] برای آنکه بتواند با دی.وا آسیب موثری [به حریف‌اش] وارد کند باید کاملاً [به او] نزدیک باشد و این موردی است که ما احتمالاً نگاهی به آن خواهیم انداخت. ما همچنین ممکن است نگاهی هم به توانایی او برای زنده ماندن داشته باشیم. در بسیاری از موارد، با توجه به تانک بودن دی.وا و نیازی که به حضور داشتن‌اش [در میدان مبارزه] حس می‌شود، این شخصیت ممکن است خودش را درگیر وضعیتی کند که [در نهایت] او را ناچار می‌کند تا سریع‌تر از حد انتظار از ربات خارج شود.

بازی Overwatch مدتی است که برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی قابل خریداری است. اخیراً سازندگان این بازی اعلام کرده‌اند که ممکن است در آینده‌ای نه‌چندان دور، امکان بازی بین پلتفرمی را به نسخه‌های کنسولی آن اضافه کنند.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده