نویسنده: نیما فرشین
// جمعه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۶

مروری بر بازی های موبایل معرفی شده در زومجی

ما در زومجی تلاش می‌کنیم که روزانه به معرفی بازی‌های موبایلی بپردازیم که بتوانند شما را برای ساعات متمادی سرگرم کنند. در ادامه‌ی مطلب، خلاصه‌ی کوتاهی از مطالبی را می‌خوانید که در هفته‌ی گذشته به وسیله‌ی تیم زومجی در این زمینه تهیه شده‌اند.

معرفی بازی نبرد فرماندهان

نبرد فرماندهان

سازندگان نبرد فرماندهان به سراغ یکی از محبوب‌ترین مدیوم‌های آثار موبایل یعنی سبک استراتژی رفته‌اند. ساختار بازی مشابه بازی‌هایی چون کلش آف کلنز (Clash of Clans) است، با این تفاوت که پیچیدگی و جزییات کمتری دارد. مقر هر فرمانده ۷ ساختمان دارد که در حال حاضر دو تا از آن‌ها قابل استفاده نیستند و در آپدیت‌های آینده بازی فعال خواهند شد. منابع و آیتم‌های شما در بازی نیز تنها به سکه و مدال محدود می‌شود. بازی ابتدا به طور خلاصه در قالب آموزش، کاربرد قسمت‌های مختلف نبرد فرماندهان را توضیح می‌دهد. پس از اتمام بخش کوتاه آموزشی دیگر می‌توانید ساختمان مورد نظر را لمس کرده و به جنگ بازیکنی دیگر که به صورت اتفاقی انتخاب می‌شود، بروید. مکانیزم نبرد‌ها ساده اما در عین حال جذاب، سرعتی و هیجان‌انگیز است. مرز هر دو بازیکن با خطی در بازی مشخص شده است و هر یک از طرفین نبرد که موفق شود۱۰ تا از نیروهای خود را از مرز حریف عبور دهد، برنده میدان خواهد بود. تعداد نیروهایی که در هر لحظه می‌توانید استفاده کنید، محدود است و نواری در بالای صفحه بازی که مرتباً در حال پر شدن بوده میزان مجاز استفاده شما را مشخص می‌کند؛ ساختاری که آن را پیش از این در بازی کلش رویال (Clash Royale) مشاهده کرده بودیم. به طور کلی نبرد‌های بازی شباهت بسیاری به کلش رویال دارد، با این تفاوت که تنها بازیکن حمله کننده آنلاین بوده و دفاع به صورت غیرمستقیم و از طریق چینش آرایش دفاعی مشخص شده توسط هر فرمانده انجام می‌شود. اگر موفق به تجربه بازی‌های آنلاین تحت وبی مانند تراوین یا جنگ خان‌ها شده باشید، بهتر متوجه منظورمان خواهید شد. در آخر این بخش باید گفت که نبرد فرماندهان مانند بیشتر بازی‌های موبایل دیگر از سیستم پرداخت‌های درون برنامه‌ای برخوردار است که از آن برای خرید سریع‌تر وسایل جنگی جدید می‌توان استفاده کرد.

jange-khalij-1

جنگ خلیج

جنگ خلیج اثری توسعه یافته توسط استودیو نئونوران است که شباهت بسیار زیادی به بازی Steampunk Defense دارد. همانند Steampunk Defense، جذاب‌ترین بخش بازی، گیم‌پلی درگیرکننده و بسیار سخت آن است. ساختار گیم‌پلی ابتدایی و ساده است و باید با ساخت برج‌های مختلف از خاک جزیره‌ها در مقابل دشمن دفاع کنید. هر کدام از این برج‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانید با استفاده درست از هر کدام در مکان مناسب، از قدرت تخریب بالا‌تری بهره ببرید. مسلما برای ساخت یک برج نیاز مبرم به مصالح دارید و همین موضوع اولین محدودیتی است که باید در زمان حمله دشمن با آن دست و پنجه نرم کنید. در ابتدای هر مرحله مقدار اندکی مصالح مورد نیاز برای ساخت برج‌های اولیه با قدرت تخریب پایین در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید با از بین بردن هر یک از دشمنان، آیتم‌های بیشتری برای ساخت برج‌های نظامی قدرتمندتر به دست آورید. علاوه بر این، با به پایان رساندن هر مرحله، بر اساس عملکرد شما در بازی، سکه‌هایی در اختیارتان گذاشته می‌شود که با استفاده از آن‌‌ها می‌توانید سازه‌های نظامی خود را تقویت کنید و بر بدنه سپاه دشمن ضربه‌های مهلکی وارد سازید. در کنار تقویت کردن برج‌های نظامی، سکه‌های موجود در بازی یک مزیت دیگر هم در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ با دریافت سکه‌های بیشتر به سه پاورآپ بازی نیز دسترسی پیدا می‌کنید و با استفاده از هر کدام در شرایط مناسب می‌توانید بسیاری از دشمنان را در یک لحظه مغلوب خود سازید.

Risky Road معرفی بازی

Risky Road

گیم‌پلی مسیرخطرناک را بارها در بازی‌های مختلف پلتفرم موبایل تجربه کرده‌اید. کنترل ماشینی در اختیار شما قرار می‌گیرد که باید آن‌ را از موانع مختلف در محیطی دو بعدی عبور دهید. خلاقیت چندانی در مکانیزم گیم‌پلی بازی دیده نمی‌شود اما سادگی خاص آثار کچاپ که در مسیر خطرناک نیز به کار رفته، بر خلاف اسم بازی، راه را برای درخشش آن هموار می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که انگشت خود را روی صفحه نمایش تلفن یا تبلت خود فشار دهید تا ماشین سرعت گرفته و با برداشتن فشار از روی صفحه، از سرعت خود بکاهید. مسیر خطرناک مراحل و پایانی نداشته و بازی تا زمانی ادامه می‌یابد که تخم‌مرغ طلایی پشت ماشین به روی زمین افتاده و بشکند. هیچ کنترل یا دکمه دیگری برای کنترل تعادل ماشین در هنگام پرش وجود ندارد و تنظیم سرعت، عامل نهایی در تضمین سلامت تخم‌مرغ در هنگام فرود است. با ثبت رکورد و جمع‌آوری سکه‌های بیشتر می‌توانید ماشین‌های جدیدی خریده و یا ظاهر تخم‌مرغ‌ها را تغییر دهید. المان دیگری که جذابیت بازی Risky Road را تحت تاثیر قرار داده و از خسته کننده شدن آن جلوگیری می‌کند، پویا بودن محیط بازی است. در واقع محیط و موانع بازی پس از هر بار شکست تغییر می‌یابد.

Major-Mayhem

Major Mayhem

شاید برای بسیاری از ما، بازی‌های موبایل‌ تنها آثاری تفننی باشند که هر از گاهی در اتوبوس یا مترو اوقات سرگرم کننده‌ای را به وجود می‌آورند. همین موضوع باعث شده که بسیاری از توسعه‌دهندگان نیز بازی‌هایی را طراحی کنند که با سلیقه چنین افرادی مطابقت داشته باشد و بتواند نظر آن‌ها را جلب کند. اصولا این بازی‌‌ها گیم‌پلی بسیار ساده‌ای دارند و حتی می‌توان با یک دست کنترل کاراکتر بازی را در دست گرفت و در دنیای شگفت‌انگیز این آثار برای لحظاتی طولانی گم شد و متوجه خلاء زمانی به وجود آمده نشد. بازی موبایل Major Mayhem نیز یکی از این دسته بازی‌ها است و قرار نیست گیم‌پلی آن شما را با چالش خاصی رو به رو سازد. با ورود به منو و انتخاب باکس مربوط به شروع بازی می‌توانید شاهد تعداد مراحل متفاوت و جذاب Major Mayhem باشید که هر کدام از آن‌ها از تم متفاوتی برخوردار هستند. اما برای آن که بتوانید به تمامی این مراحل دسترسی پیدا کنید، باید قدم به قدم مراحل را پشت سر بگذارید و بخش‌‌های بعدی بازی را آزاد سازید. با شروع بازی، گرافیک خاص و دو بعدی Major Mayhem که با تار و پود گیم‌پلی این اثر به زیبایی گره خورده، چشم هر گیمری را نوازش می‌دهد. اما نکته جالب توجه آن است که محیط‌های زیبای بازی به هیچ وجه تکراری و خسته کننده نمی‌شوند و با به پایان رساندن هر بخش، کاملا رنگ بندی‌ها و المان‌های گنجانده شده در محیط تغییر می‌کند و نمی‌گذارد تا چشمان کاربر به محیط خاصی عادت کند.در کنار گرافیک خوش نقش بازی، گیم‌پلی Major Mayhem ساده، زیبا و درگیر کننده است و  می‌تواند با سپردن کنترل سرباز‌های بند انگشتی بازی به گیمر‌ها، کنترل زمان را از دست‌هایشان برباید. حال کافی است با ضربه زدن روی صفحه به سمت دشمنان تیراندازی کنید و آن‌ها را یک به یک از پا در آورید. اما گیم‌پلی بازی Major Mayhem یک تفاوت اساسی با دیگر بازی‌های اکشن دارد. در این بازی، کاراکتری که کنترل آن را بر عهده دارید، در پشت سنگ یا درختی سنگر می‌گیرد و دست از حرکت می‌کشد. پس از آن تنها قدرت تیراندازی در اختیار شما قرار می‌گیرد و باید با زمان‌بندی مناسب، از جان کاراکتر بازی در مقابل اسلحه‌های قدرتمند دشمن حفاظت کنید و با شلیک‌های دقیق هر یک از آن‌ها را از بین ببرید.

Untitled-2

قند

قند نیز یک بازی جدولی است و باید با حروف مختلف بازی کنید و کلمه مورد نیاز برای حل معمای بازی را پیدا کنید. با ورود به منوی اصلی قند، بازی از شما می‌خواهد که مراحل مقدماتی بازی را پشت سر بگذارید تا بتوانید از ویژگی‌هایی که در بازی گنجانده شده اطلاعات بیشتری به دست آورید. اگر به درخواست بازی پاسخ مثبت دهید، بلا فاصله وارد اولین مرحله از قند می‌شوید و بازی شروع به ارائه اطلاعاتی می‌کند که برای پیشرفت در بازی به آن‌ها نیازدارید. در هر مرحله جمله‌ای روی نمایشگر ظاهر می‌شود که بخشی از آن با نقطه چین‌هایی پر شده که شما باید با پیدا کردن کلمات مناسب برای آن‌ها، به جملات پیش رو معنای زیبایی ببخشید. بیشتر جملاتی که باید به تکمیل آن‌ها بپردازید، قطعه‌ای از اشعار مختلف یا ضرب‌المثل‌هایی است که با تکمیل شدن‌ آن‌ها و خواندن متن کامل بر شرینی قند افزوده می‌شود و میل به ادامه بازی را در شما بیدار می‌کند. در کنار برخی از معما‌ها که بسیار ساده‌اند، عده‌ای دیگر آنقدر شما را با مشکل رو به رو می‌سازند که مجبور می‌شوید از کمک‌هایی که بازی در اختیار شما قرار داده استفاده کنید. در بازی سه راهنمای مختلف در اختیار کاربر قرار داده شده که می‌توان با استفاده از هر کدام حل معمای بازی را آسان‌تر کرد. اما استفاده از این همراهان آنقدرها هم ارزان نیست و باید با استفاده از سکه‌هایی که به دست آورده‌اید یا از فروشگاه درون برنامه‌ای بازی خریداری کرده‌اید، آن‌ها را راضی به همکاری کنید.

معرفی بازی موبایل Infinity Loop

Infinity Loop

سازندگان Infinity Loop گویا جذابیت را در سادگی دیده‌اند. تمام کاری که در بازی باید انجام دهید این است که صفحه تلفن و قطعات مختلف را فشار دهید تا به آرایش منظمی برسند. قطعات با هر بار لمس در راستای گردش عقربه‌های ساعت کمی می‌چرخند؛ حرکت این قطعات تا جایی ادامه می‌یابد که تصویر یا طرحی بسته تشکیل شود. اشکال و قطعات با پیشروی در بازی به مراتب بیشتر و چیدمان آن‌ها دشوارتر می‌شود. اما Infinity Loop حالت دیگری نیز دارد که از یکنواختی گیم‌پلی بازی جلوگیری می‌کند. اگر از وصل کردن قطعات به یکدیگر و ایجاد شکل‌هایی بسته خسته شدید، شاید بهتر است عکس این کار را امتحان کنید. در واقع، حالت دیگر بازی از شما می‌خواهد تا قطعات را به گونه‌ای بچرخانید که هیچ اتصالی میان آن‌ها وجود نداشته باشد. سازندگان از جنبه رقابتی بازی نیز غافل نشده‌اند چرا که با مراجعه به بخش امتیازات می‌توانید جایگاه خود در میان بازیکنان دیگر را با توجه به تعداد مراحل سپری شده، مشخص کنید و بدین شکل دوستان و آشنایان خود را به رقابت فرا بخوانید.در پایان باید اشاره کنیم، درست است که Infinity Loop از المان‌هایی چون اکشن سرعتی و نفس‌گیر، گرافیک چشم‌نواز یا بخش چند نفره چالش‌انگیز بویی نبرده است اما سادگی و ایده جالب بازی به تنهایی کافی هستند تا موفقیت آن را تضمین کنند.

تهیه شده در زومجی


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده