الکترونیک آرتز امسال برخلاف همیشه غرفه و کنفرانسی در E3 2016 ندارد و ترجیح داده به جای آن رویداد اختصاصی خود را با نام EA Play در همان بازه زمانی نمایشگاه برگزار کند. با زومجی همراه باشید تا مروری بر انتظارات‌مان از این کنفرانس داشته باشیم.

الکترونیک آرتز یکی از کمپانی‌هایی است که هر ساله حضور فعالی در جریان نمایشگاه‌های E3 دارد و در در حالی که امسال هم انتظار داشتیم شاهد رونمایی این شرکت از جدید‌ترین محصولاتش در E3 2016 باشیم، ولی EA اعلام کرد که امسال در E3 حضور نخواهد داشت و به جای آن رویداد مستقل خود را با نام EA Play در همان شهر لوس آنجلس و در همان بازه زمانی برگزاری E3 2016 برگزار خواهد کرد.

الکترونیک آرتز دلیل این تصمیم خود را جلب رضایت طرفداران خود اعلام کرده است و افرادی که توانسته‌اند بلیط‌های رایگان این رویداد را رزرو کنند، خواهند توانست در محل این رویداد حاضر شده و بازی‌های جدید EA را شخصا تجربه کنند. EA Play ساعت ۰۰:۳۰ بامداد روز دوشنبه برگزار خواهد شد و البته علاوه بر لس آنجلس،‌رویدادی هم همزمان در شهر لندن جریان خواهد داشت. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به بازی‌هایی که انتظار می‌رود در EA Play حضور داشته باشند:

تایتان فال

Titanfall 2:

اوایل سال ۱۳۹۵ بود که الکترونیک آرتز رسما بازی TItanfall 2 را برای عرضه در سال ۲۰۱۶ تایید کرد. نسخه اول بازی که در سال ۲۰۱۴ توسط استودیو ریسپاون اینترتینمنت برای کنسول‌های مایکروسافت و پی‌سی عرضه شد، آنقدر جذاب و پر از نو‌آوری بود که توانست عطش طرفداران بازی‌های آنلاین را سیراب کند و گیمر‌های زیادی هنوز هم در دنیای این بازی با تایتان‌های عظیم‌الجثه با یکدیگر مبارزه می‌کنند. نسخه دوم این بازی که این بار در کنار ایکس‌باکس وان و پی‌سی برای پلی‌استیشن 4 نیز منتشر می‌شود، یکی از بازی‌هایی است که در جریان EA Play شاهد نمایش آن خواهیم بود و انتشار تیزر کوتاهی از بازی هم رسما این موضوع را تایید کرده است.

بتلفیلد ۱

Battlefield 1:

بدون شک یکی از موردانتظار‌ترین بازی‌های امسال Battlefield 1 خواهد بود. این بازی که از آن به عنوان رقیب مستقیم Call of Duty: Infinite Warfare یاد می‌شود، با یک تریلر بسیار زیبا معرفی شد و همین تریلر توانست خیلی زود به محبوب‌ترین تریلر مرتبط با بازی‌های ویدیویی در یوتیوب تبدیل شود. مساله‌ای که نشان می‌دهد انتخاب بازه زمانی جنگ‌جهانی اول توسط استودیو دایس، سازنده بازی، تا چه حد به مذاق طرفداران خوش آمده است.

این بازی داستان چندین سرباز مختلف را روایت خواهد کرد و الکترونیک آرتز آن را بزرگ‌ترین و خلاقانه‌ترین بازی مجموعه بتلفیلد معرفی کرده است. چند روز پیش یک تیزر کوتاه از بازی منتشر شد و EA اعلام کرد که در جریان EA Play شاهد تریلر جدید بازی خواهیم بود و همچنین قرار است تریلری هم از نبرد‌های چندنفره بازی پخش شود که ۶۴ گیمر به صورت همزمان در آن شرکت دارند.

مس افکت آندرومدا

Mass Effect: Andromeda:

سه‌گانه Mass Effect با محوریت شخصیت اصلی فرمانده شپرد جزو به‌یاد‌ماندنی ترین بازی‌های نقش‌آفرینی بودند و استودیو بایوور یک جهان فضایی به‌یادماندنی را با این بازی‌ها خلق کرد. الکترونیک آرتز در جریان رویداد E3 2015 نسخه جدید این مجموعه را با نام Mass Effect Andromeda معرفی کرد که در آن دیگر خبری از فرمانده شپرد نخواهد بود و بازی را با یک شخصیت جدید تجربه خواهیم کرد.

این بازی قرار بود اواخر سال ۲۰۱۶ عرضه شود که الکترونیک آرتز چندی پیش از تاخیر در عرضه آن تا سه ماهه اول ۲۰۱۷ خبر داد. با این حال این کمپانی پیش‌تر اعلام کرده که Andromeda در رویداد EA Play حضور خواهد داشت و شاید پس از گذشته یک سال از معرفی بازی، بالاخره بتوانیم تریلر گیم‌پلی آن را تماشا کنیم.

بازی Unravel

Unravel 2:

الکترونیک آرتز طی سال‌های اخیر همواره به پول‌پرستی و ساخت بازی‌های صرفا تجاری محکوم شده است. یکی از روش‌هایی که این کمپانی برای نقض این نظریه اتخاذ کرده، حمایت از بازیساز‌های کوچک و کم‌تر شناخته شده است و در همین راستا EA سال گذشته بخشی از کنفرانس خود در E3 2015 را به معرفی بازی Unravel استودیو کلد‌وود اینتراکتیو اختصاص داد و سپس هم با انتشار این بازی و حمایت‌هایی که از سازندگان آن داشت، موجب خلق شدن یکی از خاص‌ترین بازی‌های پلتفرمر سال شد که یک شخصیت دوست‌داشتنی به نام یارنی و طراحی‌های هنری بسیار زیبایی داشت.

قرارداد بین کلد‌وود و الکترونیک آرتز چندی پیش برای ساخت نسخه بعدی Unravel تمدید شد و بعید نیست که همانند سال گذشته، EA بخشی از کنفرانس خود را به معرفی Unravel 2 اختصاص بدهد.

بازی Star Wars Battlefront

بسته‌های الحاقی Star Wars Battlefront:

بازی Star Wars Battlefront توسط استودیو دایس ساخته شد و الکترونیک آرتز هم پاییز سال گذشته آن را عرضه کرد. با اینکه بازی نبرد‌های چندنفره هیجان‌انگیزی مخصوصا برای طرفداران سری جنگ ستارگان داشت، ولی یکی نقاط ضعف آن کمبود محتویات درون بازی بود که منجر می‌شد پس از مدتی با یک بازی کسل‌کننده روبرو شویم. به همین دلیل و با هدف گسترش محتویات بازی، EA خبر از عرضه ۴ بسته الحاقی پولی برای بازی داد که تا به امروز بسته Outer Rim از بین آن‌ها عرضه شده است و بسته Bespin هم در تاریخ ۱ تیر منتشر خواهد شد.

علاوه بر این بسته‌ها، دو بسته الحاقی دیگر هم برای این بازی منتشر خواهد شد که یکی از آن‌ها Death Star نام دارد و عنوان بسته دیگر هنوز مشخص نیست. به همین دلیل هم شاید بخشی از کنفرانس EA Play به ارائه اطلاعات از بسته‌های Bespin و Death Star اختصاص داده شود و حتی ممکن است شاهد معرفی چهارمین DLC این بازی نیز باشیم.

بازی جنگ ستارگان

بازی‌های جدید سری Star Wars:

در حال حاضر علاوه بر اینکه الکترونیک آرتز روند عرضه بسته‌های الحاقی برای Star Wars Battlefront را تحت نظر دارد، دو بازی دیگر هم از این مجموعه را توسط استودیو‌های ریسپاون اینترتینمنت و ویسرال گیمز در دست ساخت دارد که هنوز اطلاعات قابل استنادی در مورد هیچکدام از آن‌ها ارائه نشده است. برای مثال شایعه شده بود که جنگ ستارگان استودیو ویسرال گیمز یک بازی با المان‌های نقش‌آفرینی و با محوریت شخصیت هان سولو خواهد بود که سازندگان آن را چندی پیش رد کردند.

قطعا رویداد EA Play مکان مناسبی خواهد بود تا الکترونیک آرتز رسما بازی‌های جدید جنگ ستارگان را معرفی و طرفداران بی‌شمار این مجموعه را خوشحال کند.

بازی Madden NFL 17

Madden NFL 17:

هر ساله در جریان کنفرانس‌های الکترونیک آرتز در نمایشگاه E3، بخش اعظمی مربوط به معرفی بازی‌های ورزشی EA Sports می‌شود. رویداد EA Play امسال هم قطعا از این قاعده مستثنی نخواهد بود و یکی از بازی‌هایی که در آن حضور خواهد داشت، نسخه جدید شبیه‌ساز فوتبال آمریکایی یعنی Madden NFL 17 است که شاید در کشور ما طرفدار نسبتا کمی داشته باشد، ولی یک بازی بسیار محبوب مخصوصا در کشور آمریکا است و هر ساله فروش بالایی نیز ثبت می‌کند.

این بازی در تاریخ ۲ شهریور منتشر خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که EA در جریان EA Play چه اطلاعاتی از آن ارائه خواهد کرد.

بازی NHL 17

NHL 17:

دیگر بازی محبوب ورزشی کمپانی الکترونیک آرتز، NHL 17، شبیه‌ساز ورزش هاکی، است. این بازی تقریبا ماه پیش به صورت رسمی معرفی شد و هنوز نمایشی از گیم‌پلی آن ارائه نشده و EA Sports تا به امروز فقط به معرفی حالت‌های جدیدی که در این نسخه شاهد خواهیم بود، بسنده کرده است. به همین دلیل هم انتظار می‌رود تا در جریان رویداد EA Play، شاهد ارائه اطلاعات بیشتر و نمایشی ویدیویی از گیم‌پلی این بازی باشیم.

فیفا ۱۷

FIFA 17:

انکار محبوبیت سری بازی‌های فیفا، شبیه به این است که محبوبیت ورزش فوتبال را انکار کنیم. سری قدیمی و با سابقه فیفا، از آن بازی‌هایی است که گیمر‌های زیادی با هر سلیقه‌ای که دارند، سالانه نسخه جدید آن را تجربه می‌کنند. مخصوصا که بازی‌های ورزشی و مخصوصا فیفا، از آن دست بازی‌هایی هستند که می‌توان آن را به مدت یک سال و تا زمان عرضه نسخه جدید‌تر،‌ تجربه کرد و خسته نشد. به همین دلیل هم خبر معرفی فیفا 17 را می‌توان یکی از مهم‌ترین اخبار چند وقت اخیر دنیای بازی‌های ویدیویی دانست.

با اینکه این معرفی خیلی هم غیر‌منتظره نبود و همه می‌دانستیم که رسم هر ساله امسال هم شاهد نسخه جدید این مجموعه خواهیم بود، ولی چیزی که انتظار را برای جدید‌ترین شبیه‌ساز فوتبالی الکترونیک آرتز سخت‌تر می‌کند، تغییر موتور گرافیکی آن از ایگنایت به فراست‌بایت است؛ Frostbite موتوری است که پیش‌تر در بازی‌های بزرگ الکترونیک آرتز مثل نسخه‌های اخیر بتلفیلد و استار وارز استفاده شده و جزییات بی‌نظیری را ارائه کرده است. به همین دلیل هم قطعا استفاده از موتور باعث بهبود کیفیت گرافیکی و فیزیکی بازی FIFA 17 خواهد شد و چهره ادن هازارد که در جریان تیزر معرفی بازی شاهد آن بودیم هم کاملا گواه این قضیه است.

الکترونیک آرتز در جریان معرفی بازی اعلام کرد که در EA Play رسما از این اثر جدید خود با انتشار تریلری کامل رونمایی خواهد کرد و به همین دلیل هم طرفداران این مجموعه ورزشی بی‌صبرانه منتظر دوشنبه هستند تا تاثیر موتور فراست‌بایت در بازی فیفا را مشاهده کنند.

به هر حال الکترونیک آرتز یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های صنعت بازیسازی است و قطعا رویداد EA Play هم مملو از لحظات هیجان‌انگیز زیادی خواهد بود. شما بیشتر منتظر نمایش کدام یک از این بازی‌ها در جریان کنفرانس EA هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

[alert variation="alert-warning"]برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه E3 2016، به صفحه مخصوص این رویداد در وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.[/alert]

تهیه شده در زومجی

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده