// سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۲۷

ریزر از هدست واقعیت مجازی HDK 2 رونمایی کرد [E3 2016]

ریزر (Razer) از هدست واقعیت مجازی تازه‌ای برای پلتفرم منبع باز (Open Source) در E3 2016 رونمایی کرد. طبق اعلام ریزر این سخت‌افزار در ماه جولای و با قیمت ۳۹۹/۹۹ دلار برای خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

با پیشرفت هرچه بیشتر فناوری واقعیت مجازی، اکنون کمپانی نامدار ریزر از قصد خود برای انتشار نسخه جدید هدست واقعیت مجازی HDK خبر داده است. این کمپانی در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود با اشاره به هدست واقعیت مجازی HDK 2 گفت:

HDK 2 یا Hacker Development Kit (کیت توسعه هکر) با طراحی لنز سفارشی و دو نمایشگر OLED‌ با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۲۰۰ عرضه می‌شود. این محصول همچنین شامل تکنولوژی IQE یا همان Image Quality Enhancer (تقویت کیفیت تصویر) برای کاهش Screen Door Effect (دیده شدن پیکسل‌های ریز نمایشگر) است. توانایی تجربه واقعیت مجازی با ۹۰ فریم بر ثانیه، خصوصیات سخت‌افزار HDK 2 را در زمره‌ بهترین هدست‌های واقعیت مجازی موجود قرار می‌دهد.

این هدست واقعیت مجازی در کنار پشتیبانی از تمامی بازی‌های طراحی شده برای پلتفرم OSVR، قادر به اجرای بازی‌های Steam VR که با کنترلرهای استاندارد قابل اجرا هستند، نیز خواهد بود. احتمالا می‌توانیم انتظار عرضه یک راه‌حل برای کنترلرهای حرکتی را در آینده برای پلتفرم داشته باشیم. طبق اشاره ریزر، طبیعت باز پلتفرم این فرصت را به کمپانی‌های سازنده سخت‌افزار می‌دهد تا کنترلرهای مخصوص به خود را تولید و عرضه کنند.

از دیگر ویژگی‌های سخت‌افزاری HDK 2‌ می‌توان به ریوپتر (واحد اندازه‌گیری برای توان عدسی) +۴/۵ تا -۲ اشاره کرد که به افراد استفاده کنند از عینک، اجازه استفاده راحت از هدست را بدون نیاز به اصلاح‌ دید اضافه می‌دهد.

ریزر در حال حاضر نیز اولین نسخه از Hacker Development Kit را با قیمت ثابت ۲۹۹/۹۹ دلار عرضه کرده است، هرچند کیفیت تجربه این محصول و نمایشگر آن قابل مقایسه و رقابت با محصولاتی مانند اچ‌تی‌سی وایو (HTC Vive) و آکیولس ریفت نیست. HDK 2 در کنار بروزرسانی کیفیت، در پاسخ به انتظارات بازیکنان به‌روز، همچنان به عنوان راه حلی منبع باز در دسترس طرفداران و توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد. در زمان انتشار این محصول در ماه جولای (تیر تا مرداد) می‌توانیم نگاه نزدیکتری را به هدست واقعیت مجازی HDK 2 بی‌اندازیم.

منبع: Polygon

برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه، به صفحه اختصاصی نمایشگاه E3 2016 مراجعه کنید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده