// پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳

کنسول ایکس باکس وان اس بدون پورت کینکت عرضه می شود

اگر دارنده یک کینکت هستید و تصمیم دارید تا دستگاه خود را به کنسول ایکس‌باکس وان اس وصل کنید، باید بدانید که دستگاه جدید اولین مدل ایکس‌باکس وان خواهد بود که بدون پورت کینکت عرضه می‌شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

مایکروسافت در جریان کنفرانس مطبوعاتی E3 2016‌ از تازه‌ترین کنسول ایکس‌باکس وان با ظاهری سبک‌تر و جمع و جور تر رونمایی کرد که از قضا دارای ویژگی‌های جدید از جمله کنترلر باز طراحی شده است. با این حال، در کنار تمامی ویژگی‌های جدید، اکنون طبق گفته مت لپسن، مدیرکل بازاریابی دستگاه‌های ایکس‌باکس برروی وب‌سایت Xbox Wire، کنسول ایکس‌باکس وان اس با تغییری در پشتیبانی از کینکت عرضه خواهد شد:

به منظور جمع و جور کردن ایکس‌باکس وان اس تا جای ممکن و انجام تمامی بروزرسانی‌ها [برروی دستگاه]، ما پورت کینکت اختصاصی را از پشت دستگاه حذف کردیم.

البته هنوز هم امکان استفاده از کینکت برروی کنسول سفید ایکس‌باکس وان اس وجود دارد، هرچند شما نیازمند یک آداپتور برای اتصال کینکت به یکی از سه پورت USB 3.0 دستگاه جدید هستید. این محصول جانبی که همان آداپتور کینکت برای ویندوز است اکنون با قیمت ۴۹/۹۹ دلار به فروش می‌رسد. مایکروسافت از ارائه رایگان آداپتور خبر داده است، هرچند تنها خریداران ایکس‌باکس وان اس که دارنده هر دو دستگاه ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان کینکت هستند قادر به دریافت آداپتور خواهند بود.

مشتریان واجد شرایط می‌توانند اقدام به سفارش رایگان آداپتور در صفحه رسمی کینکت در وب‌سایت ایکس‌باکس در هنگام آغاز رویداد کنند. تا آن زمان، مایکروسافت پیشنهاد داده است که علاقمندان، از ثبت شماره سریال‌های هر دو دستگاه ایکس‌باکس وان و سنسور کینکت برروی سایت پشتیبانی دستگاه اطمینان حاصل کنند. زمانی که مایکروسافت ایکس‌باکس وان را در نوامبر ۲۰۱۳ عرضه کرد. تمامی کنسول‌ها با یک کینکت اجباری در جعبه منتشر شده بودند. هرچند در طول زمان و به تدریج تاکید این کمپانی بر اجباری بودن دستگاه کینکت کاهش یافت.

در اکتبر سال گذشته مایکروسافت در صحبت با سایت پالیگان گفته بود که «اکثریت بزرگی» از دارندگان ایکس‌باکس وان کینکت هنوز به استفاده از این محصول جانبی ادامه می‌دهند، هرچند اکنون بازی‌های جدید کینکت در دست توسعه برای کنسول نیست.

در هنگام انتشار، کینکت بخش بزرگی از حرکت مایکروسافت به سمت قابلیت تلویزیون کابلی بود. این دستگاه در خود قابلیت IR blaster را جای می‌داد که به ایکس‌باکس وان اجازه‌ی کنترل سایر تجهیزات خانه را می‌داد. اکنون مایکروسافت با یکپارچه‌‌سازی این قابلیت در قسمت جلوی ایکس‌باکس وان اس و همراه کردن این فرستنده با پورت‌های HDMI-in و HDMI-out در پشت دستگاه به کنسول جدید اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به اتصال کینکت قادر به کنترل سایر دستگاه‌های خانه باشد.( این سیستم همچنین شامل یک پورت برای IR blaster (فرستنده اینفرارد) خارجی در پشت دستگاه است.)

برای اطلاعات بیشتر پیرامون ایکس‌باکس وان اس و پروژه  اسکورپیو (Scorpio) سایت زومجی را دنبال کنید. ایکس‌باکس وان اس در ماه آگوست (مرداد تا شهرویر ۱۳۹۵)‌ عرضه خواهد شد.

منبع: Polygon

برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه، به صفحه اختصاصی نمایشگاه E3 2016 مراجعه کنید.


تهیه شده در زومجی