نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۱

قدرت پردازشی بیشتر ایکس باکس وان اس باعث بهبود عملکرد بازی‌ها نمی‌شود

کمپانی مایکروسافت اعلام کرده که قدرت پردازشی بیشتر ایکس‌باکس وان اس باعث نخواهد شد تا بازی‌ها بر روی این کنسول عملکرد بهتری نسبت به ایکس‌باکس وان فعلی داشته باشند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

مایکروسافت کنفرانس خود را در نمایشگاه E3 2016 با رونمایی از نسخه‌ی جدید ایکس‌باکس وان، یعنی ایکس‌باکس وان اس، آغاز کرد؛ کنسولی که از نظر ابعاد، کوچک‌تر از مدل فعلی است و البته پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) قدرت‌مندتری دارد. با این حال و برخلاف تصور عمومی،‌ این قدرت پردازشی بیشتر موجب نخواهد شد تا بازی‌ها بر روی این کنسول عملکرد بهتری داشته باشند و فقط سازندگان قادر خواهند بود تا با استفاده از این توان بیشتر، از قابلیت پشتیبانی ایکس‌باکس وان اس از HDR، بهره ببرند. مایکروسافت در این مورد گفته است:

ما کماکان از همان معماری سیستم روی تراشه‌ی (SOC) ایکس‌باکس وان در ایکس‌باکس وان اس استفاده می‌کنیم؛ ولی برای بازی‌هایی که از HDR استفاده می‌کنند، ما اندکی توان پردازشی بیشتر برای بازی‌سازان فراهم کرده‌ایم.

HDR به معنای محدوده‌ی دینامیکی گسترده است. تلویزیون‌هایی که از این قابلیت پیشتیبانی می‌کنند، محدوده‌ی رنگ و بازه‌ی دینامیک گسترده‌تری دارند که باعث می‌شود تصاویر شفاف‌تر و زنده‌تر دیده شوند. حال، ایکس‌باکس وان اس نیز از این ویژگی پشتیبانی می‌کند و بازیسازان قادر خواهند بود تا بازی‌های خود را با پشتیبانی از HDR بسازند. Gears of War 4 یکی از اولین بازی‌هایی است که از HDR پشتیبانی می‌کند.

ایکس‌باکس وان اس از قابلیت پخش ویدیو‌های 4K هم پشتیبانی می‌کند و در چند مدل با ظرفیت هارد دیسک متفاوت عرضه خواهد شد که مدل ۵۰۰ گیگابایتی ۳۰۰ دلار، مدل ‍۱ ترابایتی ۳۵۰ دلار و مدل ۲ ترابایتی ۴۰۰ دلار قیمت خواهند داشت. این کنسول تقریبا دو ماه دیگر وارد بازار خواهد شد.

مایکروسافت علاوه بر این کنسول، یک نسخه‌ی ارتقا یافته از ایکس‌باکس وان را هم با اسم رمز پروژه اسکورپیو معرفی کرد که امکان اجرای بازی‌ها در رزولوشن 4K را فراهم می‌کند. البته این کمپانی تاکید کرده که تمامی بازی‌های عرضه شده، بر روی تمامی ایکس‌باکس وان‌ها اجرا خواهند شد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده