نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸

جزئیات بخش رقابتی بازی Overwatch اعلام شد

کارگردان بازی Overwatch جزئیات تغییرات اعمال‌شده در بخش رقابتیِ (Competitive Play) این بازی را اعلام و عنوان کرده که مهارت بازیکن جایگزین رده‌ی او در این بخش خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

چندی پیش به اطلاع‌تان رساندیم که بخش Competitive Play احتمالاً تا میانه‌ی تیرماه به بازی Overwatch اضافه می‌شود. اکنون جف کاپلان، کارگردان اورواچ، درباره‌ی ویژگی‌های این بخش و تغییرات آن نسبت به نسخه‌ی آزمایشی توضیحاتی داده است.

به‌گفته‌ی کاپلان، یکی از درخواست‌هایی که شرکت‌کنندگان طرح آزمایشی اورواچ مطرح کرده بودند، طولانی‌تر شدن فصل‌های بازی بوده است. در طرح بتا، هر فصل تنها یک ماه به طول می‌انجامید؛ اما اکنون هر فصل بازه‌ای دو ماه و نیمه را شامل می‌شود که دو هفته هم به‌عنوان زمان استراحت به پایان آن (پیش از آغاز فصل بعدی) اضافه خواهد شد. همچنین این فصل‌ها قرار است بر فصل‌های واقعی نیم‌کره‌ی شمالی زمین منطبق باشند؛ به شکلی که مثلاً فصل زمستانی بازی در فاصله‌ی ماه دسامبر (دی‌ماه) تا فوریه (اسفندماه) برگزار شود.

کارگردان Overwatch در صحبت‌های‌اش به این واقعیت اشاره کرد که در حالت Competitive Play بسیاری از رقابت‌ها در نهایت وارد فاز مرگ ناگهانی (Sudden death) می‌شدند؛ به‌طوری که نتیجه‌ی ۳۵ درصد از مسابقات به این شکل مشخص می‌شد. از این‌رو بلیزارد تغییراتی را در بخش رقابتی ایجاد کرده تا تعداد کمتری از بازی‌ها تا مرگ ناگهانی ادامه پیدا کنند. همچنین این فاز از این پس در همان نقشه‌ای اجرا خواهد شد که بازی اصلی در آن انجام شده است.

حالت یورش (Assault) هم بخش دیگری از اورواچ است که مورد بازنگری قرار می‌گیرد. قرار است مسابقات این حالت طولانی‌تر از گذشته باشند و در آن‌ها کشمکش بیشتری بین اعضای دو تیم به وجود بیاید. البته کاپلان در این مورد توضیحات چندانی نداد و از این بابت از طرفداران پوزش خواست؛ اما این قول را به آن‌ها داد که در آینده جزئیات بیشتری در این‌باره منتشر شود.

بازی اورواچ overwatch

کاپلان در صحبت‌های‌اش اشاره‌ای هم به سیستم رتبه‌بندی بخش Competitive Play داشت. در سیستم پیشین، رتبه‌ی بازیکن بر اساس «پیشرفت» او تعیین می‌شد و پس از رسیدن گیمر به یک رده‌ی خاص، امکان سقوط کردن او وجود نداشت. کمپانی Blizzard اکنون این رویه را تغییر داده و کاری کرده که از این پس روند یافتن حریف بر اساس درجه‌ی «مهارت»، و نه رده‌ی بازیکن، انجام بپذیرد. در این میان، اولین درجات مهارت بازیکن به‌واسطه‌ی مسابقات تعیین سطح مشخص خواهد شد. فرد می‌تواند در آغاز هر بازی، از درجه‌ی مهارت سایر بازیکنان باخبر شود و برداشتی نسبی از وضعیت حریفان و یاران‌اش به دست بیاورد.

به‌گفته‌ی کاپلان در وضعیتی که بازیکن در تیمی با سطح مهارت پایین‌تر از تیم مقابل قرار داشته باشد، در صورت پیروزی تیم‌اش امتیاز بیشتری نسبت به حالت معمول به دست خواهد آورد و در صورت باخت هم امتیاز کمتری از دست خواهد داد. او در این‌باره گفت:

نکته‌ی منفی چنین سیستمی در آن است که [امتیاز مهارت شما] گاهی سقوط خواهد کرد؛ ولی این همان نوع سیستم رقابتی‌ای است که به نظر ما بازیکنانِ جذب‌شده به سوی بازی رقابتی حقیقتاً خواهان آن هستند.

کاپلان سپس خاطرنشان کرد که عملکرد او و گروه‌اش در فاز آزمایشی اورواچ، نشان‌دهنده‌ی این موضوع بوده که دست‌اندرکاران بازی نسبت به اعمال تغییرات در Competitive Play کوتاهی نمی‌کنند. وی گفت که او و تیم‌اش این بخش را به‌مرور با تغییرات بیشتری همراه خواهند کرد تا به وضعیتی دست پیدا کنند که برای اورواچ و بازیکنان‌اش کاملاً مناسب باشد. وی گفت که بلیزارد می‌خواهد این بازی به خوبیِ عملکرد بازیکنان‌اش باشد و قول آن را داد که در فاصله‌ی استراحت بین فصل‌ها و با توجه به بازخوردهای دریافت‌شده، تغییرات مناسب در حالت رقابتی بازی اعمال شوند.

کارگردان اورواچ در پایان گریزی هم به جایزه‌هایی داشت که برای بخش رقابتی در نظر گرفته شده‌اند. به‌گفته‌ی او، علاوه بر اسپری‌های انحصاری و آیکن‌های ویژه، جایزه‌ی دیگری هم برای این بخش در نظر گرفته شده که به بازیکنان امکان می‌دهد از نسخه‌ی طلایی رنگ سلاح‌های‌شان استفاده کنند. او گفت:

بازیکنانی که بیشترین سطح مهارت را دارند می‌توانند این مورد را زودتر از دیگران دریافت کنند. همچنین محتواهای تزئینی خاصی در بازی وجود دارد که به‌جز ماهرترین بازیکنان، فرد دیگری نمی‌تواند آن‌ها را به دست بیاورد.

توسعه‌دهندگان Overwatch در یکی از آخرین اقدامات‌شان، به‌تازگی با انتشار یک بروزرسانی، قدرت دو شخصیت مک‌کری (McCree) و ویدومیکر (Widowmaker) را در این بازی کاهش داده‌اند. همچنین عنوان شده که شخصیت دی.وا (D.Va) احتمالاً در آینده‌ی نزدیک با قدرت حمله یا خط سلامت بهتری در بازی حضور پیدا خواهد کرد.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده