نویسنده: محسن بیگی نیا
// سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳

ساتیا نادلا: ویندوز 10 یک سرویس است، نه یک سیستم عامل

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت (Microsoft)، در جلسه‌ای که به مناسبت منعقد شدن قرار داد ۲۶ میلیارد دلاری برای خرید لینکداین (LinkedIn) برگزار شده بود بیان کرده است که ویندوز 10 بیشتر از آنکه یک سیستم عامل باشد یک سرویس است. با زومجی همراه باشید.

اگر دوست دارید بدانید ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت آینده‌ی شرکت‌اش را چگونه می‌بیند، اظهاراتش در هفته جاری خطاب به کارمندان لینکداین بهترین منبع خواهد بود. به دنبال این خبر غافلگیر کننده‌ که مایکروسافت بر سر خرید شبکه‌ی اجتماعی تخصصی لینکداین در ازای پرداخت ۲۶ میلیارد دلار پول نقد به توافق رسیده است، نادلا در یک جلسه‌ی رو در رو تمام کارمندان این شبکه‌ی اجتماعی را مخاطب خود قرار داده است.

این هفته لینکداین رونوشت این دیدار را که گفته‌های نادلا را نیز در بر می‌گیرد منتشر کرده است. با توجه به اینکه شرکت مایکروسافت با اتکا به سیستم عامل ویندوز که برای دهه‌ها بر پی‌سی حکمرانی می‌کرده بنا شده، نادلا بعد از تمجید از لینکداین و کارمندانش اظهاراتی غافلگیر کننده را بیان کرده است. او در بازتاب سخنانی که قبلاً به زبان آورده بود گفت هنگامی که صحبت از آخرین نسخه‌ی ویندوز است شرکت او سعی دارد دید بسیار متفاوتی در مورد نقش آن در تغییر دنیای تکنولوژی داشته باشد. نادلا گفته است:

ما یک سیستم عامل را برای یک وسیله‌ی تنها نمی‌سازیم، هنگامی که من در مورد ویندوز 10 فکر می‌کنم، نوع تصور ما از آن این است که ما داریم یک سیستم عامل را روی تمام وسایل و برای کاربر می‌سازیم. این یک سرویس است، من اینگونه راجع به آن فکر می‌کنم. «ویندوز آپدیت» بزرگترین سرویسی است که ما ارائه می‌دهیم چرا که هر روز ۱/۵ میلیارد دستگاه را تحت الشعاع قرار می‌دهد و هدف ما این است که واقعاً معنای یک سیستم عامل را تغییر دهیم. سیستم عامل برای محاسبات شخصی همواره در خصوص بوجود آوردن تغییر بزرگ بعدی در ورودی/خروجی است.

حتی جالب‌تر از آن این است که هنگام صحبت کردن در خصوص انتقال به حوزه‌های جدید محاسباتی، او شکست آشکار مایکروسافت در بدست آوردن پلتفرم موبایل را می‌پذیرد. او گفت:

ویندوز ۱۰

هیچ سؤالی در خصوص اینکه ما واقعاً بخش موبایل را از دست دادیم مطرح نیست، بنابراین ما این [موضوع] را درک می‌‎کنیم، ما امروزه موقعیت خاصی در بخش موبایل داریم که بیشتر در خصوص بخش تجاری و جایی است که ما می‌توانیم امنیت، مدیریت و تولید محتوای بیشتری داشته باشیم. ما روی این زمینه‌ها تمرکز خواهیم کرد، اما ما در راه رسیدن به تکنولوژی بزرگ بعدی قدم بر می‌داریم.

خب، ممکن است بپرسید تکنولوژی بزرگ بعدی چیست؟ نادلا در این خصوص گفت:

این ایده که می‌توانیم واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به حوزه‌ی پیوسته‌ای، که واقعیت ترکیبی می‌نامیم، بیاوریم برای ما بسیار هیجان آور است. در این خصوص فکر کنید، دامنه‌ی دید شما نمایشگری نامتناهی خواهد شد و چیزی که در آن خواهید دید تنها آنالوگ نخواهد بود، بلکه این دنیایی خواهد بود که محصولات دیجیتالی روی آن قرار گرفته‌اند. این یک حوزه‌ی کاملاً جدید است؛ این همان چیزی است که هولولنز (Hololens) است.

پس علاوه بر عرضه شدن Minecraft (ماینکرفت) روی هولولنز، اکنون زمان این است که بخاطر دیدن حساب کاربری لینکداین خودتان روی یک صفحه‌ی بی نهایت واقعیت افزوده هیجان زده شوید!

منبع: Venturebeat


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده