نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۲

نسخه ۳۰۰ دلاری ایکس باکس وان S احتمالا آذر ماه عرضه خواهد شد

یکی از بزرگ‌ترین رونمایی‌های مایکروسافت درنمایشگاه E3 2016، معرفی کنسول ایکس‌باکس وان S بود. با این حال به نظر می‌رسد نسخه ۳۰۰ دلاری این کنسول، تا ماه‌ آذر در دسترس خریداران قرار نخواهد گرفت. با زومجی همراه باشید.

در جریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016، این کمپانی، از کنسول جدید خود با نام ایکس‌باکس وان اس رونمایی کرد. این کنسول، نسخه کوچک شده ایکس‌باکس وان است که ۴۰ درصد از برادر بزرگ‌تر خود کوچک‌تر است.

در طی این کنفرانس، مایکروسافت اعلام کرد که ایکس‌باکس وان S، در سه ظرفیت ۵۰۰ گیگابایتی، یک ترابایتی و دو ترابایتی عرضه خواهد شد و قرار است از ماه آگوست (تیر / شهریور) در دسترس علاقمندان قرار بگیرد و قیمت آن از ۳۰۰ دلار شروع خواهد شد که این قیمت مختص نسخه ۵۰۰ گیگابایتی آن است.

با این حال،‌ این طور که به نظر می‌رسد، مایکروسافت در ابتدا فقط قصد دارد که نسخه دو ترابایتی این کنسول جدید را که سفید رنگ است و قیمتی معادل با ۴۰۰ دلار دارد، به بازار عرضه کند و نسخه‌های ارزان‌تر این کنسول بعدا عرضه خواهند شد. اگر بخواهیم که به فروشگاه آنلاین مایکروسافت استناد کنیم، تاریخی که برای نسخه‌های ارزان‌تر ایکس‌باکس وان S در این فروشگاه نظر گرفته شده است، دسامبر ۲۰۱۵ (آذر / دی) است. با این حال یکی از نمایندگان مایکروسافت در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت گیم‌اسپات انجام داد، اعلام کرد که این تاریخ‌ها، به هیچ وجه رسمی نیستند و به زودی تاریخ رسمی عرضه نسخه‌های ارزان‌تر ایکس باکس وان S اعلام خواهد شد.

تمام کنسول‌های جدید مایکروسافت، در رنگ سفید عرضه می‌شوند و همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، ایکس‌باکس وان S، چهل درصد کوچک‌تر از ایکس‌باکس وان اصلی است. یکی دیگر از پیشرفت‌های نسخه جدید ایکس‌باکس وان، حذف منبع تغذیه خارجی و قرار دادن آن درون خود کنسول است. این کنسول قابلیت پشتیبانی از HDR را خواهد داشت اما در عملکرد کلی کنسول در اجرای بازی‌ها، تفاوتی با ایکس‌باکس وان ندارد. نکته دیگری که درباره نسخه دو ترابایتی این کنسول قابل توجه است، این است که با خرید آن، مایکروسافت یک پایه برای قرار دادن کنسول به صورت عمودی که به صورت جداگانه ۲۰ دلار قیمت دارد، به خریدار به صورت رایگان هدیه می‌دهد.

اما ایکس‌باکس وان S، تنها کنسول مایکروسافت نبود که در جریان E3 2016 معرفی شد. در جریان این کنفرانس، مایکروسافت از کنسول جدید خود که در حال حاضر با نام رمز پروژه اسکورپیو شناخته می‌شود، رونمایی کرد. این کنسول ۴ و نیم برابر از ایکس‌باکس وان قوی‌تر است و قرار است که تعطیلات سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود.

نظر شما درباره کنسول ایکس‌باکس وان S چیست؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده