// چهار شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۲۲

کنسول نینتندو NX از دیسک‌های فیزیکی پشتیبانی خواهد کرد

برطبق گزارش خرده‌فروشی گیم‌استاپ، جدیدترین کنسول کمپانی نینتندو موسوم به NX از دیسک‌های فیزیکی پشتیبانی خواهد کرد. با زومجی همراه باشید.

مدتی پیش شایعه شد که کمپانی نینتندو در کنسول NX قصد دارد به جای دیسک‌های فیزیکی از کارتریج استفاده کند. اما در جلسه سهام‌داران ماه گذشته کمپانی GameStop، پائول رینز، مدیر عامل این کمپانی اعلام کرد که کنسول نینتندو ان‌ایکس از رسانه فیزیکی پشتیبانی خواهد کرد.

در حدود یک سال از پخش شایعاتی مبنی بر عدم پشتیبانی کنسول Nintendo NX از دیسک‌های فیزیکی به دلیل ثبت اختراع سخت‌افزاری توسط نینتندو که درایو دیسک نوری در آن مشاهده نمی‌شود، می‌گذرد. سران کمپانی گیم‌استاپ اعلام کرده‌اند که نسبت به این موضوع آگاهی ندارند و قادر به اظهار نظر در این رابطه نیستند. با این وجود مایک ماولر، مدیرعامل اجرایی گیم‌استاپ در مورد مزایای استفاده از کارتریج می‌گوید:

تنها تفاوت بین کارتریج‌ها و دیسک‌ها در بخش ترمیم و فروش نسخه‌های دسته دوم خواهد بود. در واقع ترمیم و بسته دوباره کارتریج‌ها نسبت به دیسک‌ها بسیار ساده‌تر است. بر همین اساس اگر نینتندو به این سمت حرکت کند برای ما نیز مزیت‌هایی دارد.

مایک هوگان، دیگر مدیرعامل اجرایی گیم‌استاپ در مورد کنسول NX می‌گوید:

کنسول NX برای موفقیت تنها لازم است از Wii U بهتر عمل کند. این کنسول در عرض دو سال می‌تواند به فروش ۲٫۷ میلیارد دلار دست یابد. این کنسول باید به میزان نصف کنسول Wii فروش داشته باشد و در عمر خود به میزان ۷٫۵ میلیارد دلار فروش دست می‌یابد.

منبع: IGN


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده