نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲

نسخه جدید بازی God of War از سریال لغو شده Star Wars الهام گرفته است

کوری بارلوگ، کارگردان بازی God of War، در گفتگو با سایت ونچربیت صحبت‌های جدیدی در خصوص چگونگی تغییر کاراکتر کریتوس و مواجه شدن با مقاومت از طرف تیم سازنده در ابتدای کار صحبت کرده است. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

اولین تریلر از God of War جدید سونی برای پلی‌استیشن 4 به نوعی بخش‌های لطیف‌تر از شخصیت کریتوس را به نمایش گذاشت. اکنون کوری بارلوگ،  فاش کرده که در ابتدای کار بخاطر به تصویر نکشیدن این اسپارتان قهرمان به عنوان «نیروی طبیعت» که صرفاً با خشم برانگیخته می‌شد، با مقاومت زیادی روبرو شده است.

بارلوگ طی گفتگویی با وب سایت ونچربیت،  گفته است که مقاومت تیم بعد از نگاه کردن به دیگر نمونه‌های داستانی در فیلم‌ها و سریال‌ها از بین رفته است. در طول داستان یک فیلم یا سریال یک شخصیت می‌تواند «از یک منتهی علیه شخصیتی به سمت دیگر گرایش پیدا کند». بارلوگ گفت:

آنها می‌توانند از کاراکتری که تنفر شما را بر می‌انگیزند به کاراکتری که دوستش دارید و در شما ریشه دوانده تبدیل شوند.

او همچنین گفت هنگامی که در لوکاس‌آرت کار می‌کرده است، از «اسکای‌واکر رنچ» (Skywalker Ranch) بازدید کرده و توانسته است که نمایشنامه‌ی آنها برای یک نمایش تلویزیونی لغو شده‌ از جنگ ستارگان  را بخواند. این نمایش در نهایت روی لحن و جهت‌گیری بازی God of War جدید اثر گذاشته است.

God of war-9

طرفداران Star Wars شاید به یاد بیاورند که دیزنی در سال ۲۰۰۵ نمایشی مبنی بر Star Wars را با عنوان Underworld معرفی کرد. قرار بود که این نمایش بین اپیزود ۳ و ۴ رخ دهد. جرج لوکاس شخصاً روی این نمایش که به گفته‌ی اسلش‌‎فیلم «بسیار تاریک‌تر و خشن‌تر» و «شخصیت محورتر» بود کار می‌کرد. بارلوگ گفت نمایشنامه‌ای که خوانده او را تحت تأثیر قرار داده و ذهنیت او در خصوص بازی جدید God of War را شکل داده است. او گفت:

این قابل توجه‌ترین چیزی بود که من تا کنون تجربه کرده بودم. من به امپراتوری توجه داشتم. آنها امپراتور را با چهره‌ای دلسوز که توسط یک زن بدون قلب، گمراه شده بود به تصویر کشیده بودند. آن زن یک خلافکار حرفه‌‎ای بود و او را به عنوان یک انسان کاملاً نابود کرده بود. من تقریباً موقع خواندن این داستان گریه‌ام گرفته بود. این امپراتوری است که از میان انگشتانش صاعقه بیرون می‌آید. این یک چیز جادوییست.

در حالی که هنوز هم اکشن زیادی در خدای جنگ جدید وجود خواهد داشت، بارلوگ گفت که حرکت به سمت یک بازی «متفکرانه‌تر» عمدی بوده است. او توضیح داد:

من بازی‌های بزرگتری را دیده‌ام که مجبور نبودند دائماً فریاد بزنند و مردم قبولشان کرده‌اند. من فکر کردم که این برای ما یک فرصت است. این خیلی خوب است که شروع به کار کنید و بتوانید در یک زمینه‌ی احساسی بسیار متنوع‌تر داستان‌ها را بیان کنید. ما همواره به نوعی در مورد خشم و فریاد بودیم.

بارلوگ همچنین ایده‌اش در مورد God of War جدید را دوباره مطرح کرد، گفت هنگامی که او ایده‌ی پدر و فرزندی پویا را مطرح کرد دیگران او را چپ چپ نگاه می‌کردند. او توضیح داد:

اما شما شروع می‌کنید به فکر کردن در خصوص آن. او چگونه با این مسأله کنار خواهد آمد؟ مثلاً اینکه بگوییم «اوه، کریتوس انتقام می‌خواهد،» خود خواهی است. این کریتوس قدیمی است. او خود محور بود. او هدفی نداشت. اما این ایده، چیزی فراتر از او، او را تحریک می‌کند که تغییر کند. برای مدت زمانی طولانی می‌دانستیم که او نیاز دارد تغییر کند. اما این تغییراز آنجا سرچشمه می‌گیرد که نمی‌خواهد اشتباهات گذشته‌اش را تکرار کند.

در همین ارتباط بارلوگ در خصوص رویکرد جدیدشان نسبت به کریتوس صحبت کرد و ارتباط هالک و بروس بنر را مثال زد. بارلوگ گفت:

God of war-1

در بازی‌های قبلی او تمام مدت همواره هالک بود، چرا که او نمی‌دانست چگونه بروس بنر باشد. اما در این نسخه، پسر به او یاد می‌دهد که چگونه یک انسان باشد، او انسانیت پنهان شده در کریتوس را که برای مدت زمان بسیار طولانی فروخورده بود آشکار می‌کند.

بارلوگ قبلاً در خصوص دشواری‌های جدی گرفته شدن کریتوس از سوی مردم و همچنین بازآفرینی کریتوس و زاویه‌ی دید داستان و همچنین اینکه چرا این اسپارتان خشمگین می‌تواند خودش را در اساطیر شمال پیدا کند صحبت کرده بود. در هفته‌ی گذشته مشخص شد که این بازی بعد از اتفاقات نسخه‌ی سوم بازی رخ می‌دهد و اینکه این بازی جهان باز نیست، هر چند بارلوگ گفت که این بازی «باز» است. در این بازی از تی.سی. کارسون، دوبلور اصلی کریتوس، نیز استفاده نخواهد شد. این مسئولیت به کریستوفر جاج، بازیگر سری دروازه ستارگان SG-1، سپرده شده است.

بعلاوه God of War جدید هیچ بخش چند نفره‌ای نخواهد داشت، در حالی که تریلر رونمایی از بازی در E3 حاوی رمز و رازهایی نیز بوده است. نظر شما در خصوص این تغییرات چیست؟

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده