نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۳

کوجیما: تریلر Death Stranding هیچ ارتباطی با کونامی ندارد

هیدئو کوجیما در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2016، با یک تریلر از Death Stranding،  بازی جدید خود رونمایی کرد و بسیاری این تریلر را به جدایی او از کونامی ربط دادند اما او اخیرا این مسئله را به طور کامل تکذیب کرد.

اولین تریلر بازی جدید Hideo Kojima با نام Death Stranding که در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2016 به نمایش در آمد، بسیار خاص و منحصر بفرد بود و سوالات بسیار زیادی را برای طرفداران کوجیما و بازی‌هایش به وجود آورد. با اینکه کوجیما به هیچ‌کدام از این سوالات پاسخ نداده است، اخیرا در مصاحبه‌ای که انجام داده، اطلاعات تازه‌ای از بازی ارائه کرده است و گفته که تمام بخش‌های تریلر در بازی حضور خواهند داشت و تریلر پخش شده، قسمتی از بازی است. وی در مصاحبه خود با وب‌سایت یوروگیمر افزود:

تریلر پخش شده، بخشی از کل بازی است و تمام مواردی که در تریلر مشاهده کردید، در بازی نیز وجود خواهند داشت. ماهی‌های مرده، وال‌ها و شخصیت نورمن ریداس همه در بازی نیز وجود خواهند داشت.

کوجیما در ادامه گفت که تریلر، پر از سرنخ‌های مختلف است و وی به صورت عامدانه تریلر را طوری ساخته که طرفداران تا مدت‌ها درباره آن به صحبت بپردازند:

نکات بسیار زیادی به صورت پنهان در تریلر نهفته است. هدف من این بود که طرفداران درباره این تریلر به صحبت بپردازند و تمام نکات مخفی آن را پیدا کنند. این اتفاقی بود که من از ابتدا می‌خواستم رخ دهد.

بازی Death Stranding به زمان نیاز دارد تا تکمیل شود اما برای من در حال حاضر بازی آغاز شده است. تعامل من با کاربران و طرفداران و بحث کردن با آنها، بخشی از پروسه ساخت بازی است.

با این حال کوجیما از ارائه اطلاعات بیشتر درباره بازی خودداری کرد زیرا بنا به گفته به وی، این کار به مانند این است که در یک رمان کارآگاهی، قاتل را معرفی کند!

در حال حاضر، کوجیما اطلاعات زیادی از بازی را ارائه نکرده است اما موارد زیر را تایید کرده است:

  • نوزاد دیده شده در تریلر، یک کلون از شخصیت نورمن ریداس نیست.
  • برروی گردنبندها و پلاک‌هایی که بر گردن شخصیت نورمن ریداس است، معادلاتی به چشم می‌خورد که به این مسئله اشاره می‌کند که شخصیت ریداس از درون یک سیاه‌چاله به مکان دیده شده در تریلر رسیده است. کوجیما در این‌باره گفت که من می‌خواستم طرفداران این معادلات را پیدا کنند.
  • تریلر منتشر شده از بازی،‌ هیچ ربطی به جدایی کوجیما از کونامی ندارد. وی در این‌باره گفت که من می‌دانستم بسیاری از افراد سعی در ربط دادن این تریلر به جدایی من از Konami دارند اما هیچ ارتباطی وجود ندارد.

در ادامه این مصاحبه، کوجیما اعلام کرد که بازی هنوز به صورت کامل وارد مرحله ساخت نشده است و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که وی تصمیم بگیرد از چه موتوری برای ساخت بازی استفاده کند و این اتفاق به زودی به وقوع خواهد پیوست. چندی پیش بود که کوجیما به سفری به دور دنیا رفته بود تا یک موتور بازی‌سازی مناسب برای بازی خود پیدا کند.

در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2016 بود که کوجیما برروی استیج آمد و از بازی خود را معرفی کرد. بازی Death Stranding برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. هنوز هیچ تاریخ انتشاری برای بازی مشخص نشده است اما اینطور که به نظر می‌رسد، نباید به این زودی‌ها منتظر انتشار بازی باشیم.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده