نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۳

تماشا کنید: تجربه ی بازی Resident Evil VII با هدست واقعیت مجازی

نسخه‌ی هفتم مجموعه بازی‌های بسیار محبوب Resident Evil در جریان کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 2016 معرفی شد. کپ‌کام به تازگی ویدئویی را از غرفه‌ی خود در این نمایشگاه منتشر کرده است که تجربه‌ی گیمرها از این بازی با هدست واقعیت مجازی را نشان می‌دهد.

معرفی شدن بازی Resident Evil VII در نمایشگاه E3 2016 بدون شک یکی از نقاط برجسته‌ی کنفرانس سونی بود. اما تریلری که از این بازی به نمایش درآمد تفاوت‌های زیادی را نسبت به نسخه‌های قبلی و حال و هوای همیشگی این بازی نشان می‌داد که همین موضوع هم واکنش‌هایی کاملا متفاوت را از سوی طرفداران به دنبال داشت.

resident evil 7 KeyArt-1یک عده از نمایش نسخه‌ی جدید استقبال کرده‌اند، اما عده‌ای دیگر آن را اصلا یک Resident Evil نمی‌دانند. حتی اول شخص کردن دوربین بازی و اضافه کردن امکان تجربه‌ی بازی روی هدست‌های واقعیت مجازی هم موجب اعتراض بسیاری از طرفداران قدیمی این مجموعه شد، چرا که تغییر زاویه‌ی دوربین تغییرات قابل توجهی را در گیم‌پلی این بازی به دنبال دارد؛ چیزی که آن را کاملا متفاوت از نسخه‌های قبلی می‌کند.

اگر بحث در مورد تغییرات عمده در این نسخه (حضور نداشتن کاراکترهای معروف این سری، کنار گذاشتن نویسنده‌های ژاپنی و بکارگیری یک نویسنده‌ی غربی برای اولین بار و چند مورد دیگر) را کنار بگذاریم، شاید تماشای تجربه‌ی این نسخه با هدست واقعیت مجازی جالب باشد. به تازگی کپ‌کام ویدئویی اختصاصی را از غرفه‌ی خود در نمایشگاه E3 2016 منتشر کرده است که در آن گیمرهایی که توانسته‌اند با هدست پلی‌استیشن وی‌آر (PlayStation VR) بخش‌هایی از بازی را انجام دهند به بازگویی تجربه‌ی خود می‌پردازند. بازخوردهایی که در ویدئو می‌بینیم همگی مثبت هستند. همچنین پائول اندرسون، کارگردان فیلم‌های رزیدنت ایول، هم در صحبت‌هایی از گرافیک، بافت‌ها، القای حس ترس فوق‌العاده‌ی این نسخه و تجربه‌ی واقعیت مجازی آن حسابی تعریف می‌کند. البته باید تا عرضه‌ی Resident Evil 7 صبر کرد و دید آیا نسخه‌ی جدید ناکامی نسخه‌های آخر این مجموعه را جبران می‌کند یا خیر. البته نسخه‌ی دمویی هم از این بازی بر روی شبکه‌ی پلی‌استیشن منتشر شده است که می‌توانید تا پیش از عرضه‌ی نسخه‌ی اصلی آن را بازی کنید.

شما این ویدئو که بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی را هم نشان می‌دهد در ادامه تماشا کنید:

|

بازی «رزیدنت ایول ۷» در تاریخ ۲۴ ژانویه ۲۰۱۷ (۳ بهمن ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و ویندوز منتشر خواهد شد.

منبع: DualShockers


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده