نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۲

صحبت‌ های سازندگان Gears of War 4 درباره کیفیت فوق العاده بازی برروی ایکس باکس وان و پی سی

در جریان نمایشگاه E3 2016 مایکروسافت اعلام کرد که Gears of War 4 برروی رایانه‌های شخصی نیز منتشر می‌شود. حال کوالیشن، سازنده بازی، درباره جلوه‌های بصری بازی توضیحات بیشتری داده است. با زومجی همراه باشید.

قسمت چهارم بازی «چرخ‌دنده‌های جنگ» چند ماه دیگر برای کنسول ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. حال مایک راینر، مدیر بخش تکنیکی استودیو کوالیشن که وظیفه ساخت بازی را بر عهده دارد، در مصاحبه‌ای درباره نکات مثبت استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل ۴ که به کمپانی اپیک تعلق دارد، توضیحاتی ارائه کرده است:

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های استفاده از موتور Unreal 4 این است که یک موتور کراس پلتفرمی است. بنابراین وقتی شما در حال ساخت بازی خود هستید، می‌توانید آن را روی ویندوز آزمایش کنید و سپس آن را برروی ایکس‌باکس وان اجرا کنید و همچنین ما همیشه در حال اجرای بازی برروی هر دو پلتفرم هستیم.

راینر افزود که تمام سعی کوالیشن با بازی Gears of War 4 بر این است که بتواند بهترین تجربه بازی را برای کاربران رایانه‌های شخصی فراهم بیاورد. این استودیو قصد دارد بازی را برای رایانه‌های شخصی فوق‌العاده قوی توسعه دهد اما بازی کماکان برروی رایانه‌های شخصی میان‌رده نیز به خوبی اجرا می‌شود:

در مورد ایکس‌باکس وان ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا ازتمام قدرت سخت‌افزاری این کنسول استفاده کنیم و بازی را به یک «ویترین بصری» که همگان سری Gears of War را با آن می‌شناسند، تبدیل کنیم.

Gears of War 4

در ادامه مصاحبه، راینر درباره استفاده از دایرکت‌ایکس ۱۲ در بازی Gears of War 4 برروی هر دو نسخه از بازی اشاره کرد و درباره اجرا شدن بازی با رزولوشن 4K برروی رایانه‌های شخصی و 1080p برروی کنسول ایکس‌باکس وان توضیحاتی ارائه داد:

دایرکت ایکس‌ 12 تعدادی از لایه‌های بین سخت‌افزار گرافیکی و اپلیکیشن را حذف می‌کند و به ما اجازه می‌دهد که گرافیک بازی را بالاتر ببریم و به بهینه‌ترین عملکرد دست پیدا کنیم. سپس آن را به رایانه‌شخصی می‌بریم. این مسئله به ما اجازه می‌دهد که بتوانیم بازی را با نرخ فریم بالاتری اجرا کنیم.

یکی از کارهایی که ما توانستیم با بازی Gears of War 4 انجام دهیم، این بود که توانستیم تمام محتوای بازی را در رزولوشن 4K تولید کنیم به همین دلیل اگر شما سیستمی مبتنی بر ویندوز 10 داشته باشید که بتواند از لحاظ سخت‌افزاری این رزولوشن را پشتیبانی کند، می‌توانید تکسچرهای بازی را با کیفیت فوق‌العاده ببینید. شما در رایانه شخصی، یک تجربه 4K فوق‌العاده را به دست خواهید آورد و در ایکس‌باکس وان نیز بازی برای رزولوشن 1080p بهینه شده است.

بازی Gears of War 4 در تاریخ ۱۱ اکتبر (۲۰ مهر) برای رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. این بازی از قابلیت Play Anywhere که در جریان نمایشگاه E3 2016 معرفی شد، پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد بازی را یک‌بار به صورت دیجیتالی بخرید و آن را برروی ایکس‌باکس وان و رایانه‌ شخصی خود تجربه کنید.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده