نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۸

جدول فروش هفتگی انگلستان: DOOM برای دومین هفته متوالی صدرنشین شد

این هفته نیز مانند هفته گذشته، DOOM ساخته جدید اید سافت‌ور که توسط بتسدا منتشر شده توانست برای دومین هفته متوالی، صدر جدول فروش هفتگی انگلستان را تصاحب کند. با زومجی و جدول فروش منتهی به ۲۵ ژوئن (۵ تیر) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، این هفته نیز مانند هفته گذشته، بازی دووم، توانست علی‌رغم افت فروشی ۴۳ درصدی، به صدر جدول فروش انگلستان تکیه بزند.

در مکان دوم جدول این هفته نیز، بازی فیفا 16 قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته، دو پله صعود را تجربه کرد. مکان سوم جدول نیز مانند مکان اول، تغییری به خود ندید و جدیدترین ساخته استودیو خوش‌نام ناتی‌داگ یعنی Uncharted 4: A Thief's End توانست مکان هفته قبل خود را حفظ کند. از طرف دیگر، یکی از بازی‌هایی که این هفته با افت روبه‌رو شد، بازی جدید بلیزارد یعنی Overwatch بود. این بازی که هفته گذشته در مکان دوم قرار داشت، این هفته جای خود را با فیفا 16 عوض کرد و با ۲۹ درصد افت فروش، به قرارگیری در مکان چهارم جدول فروش هفتگی انگلستان رضایت داد. یکی دیگر از بازی‌هایی که این هفته با هیچ تغییری روبه‌رو نشد، بازی Grand Theft Auto V ساخته راک‌استار بود که دیدن آن در جدول فروش هفتگی انگلستان دیگر به یک عادت تبدیل شده است. این بازی مانند هفته گذشته، در مکان پنجم جدول ایستاد.

بازی مستقل و فوق‌العاده محبوب Rocket League، این هفته به صورت فیزیکی وارد بازار شد و توانست در هفته اول خود به جدول ۱۰ بازی پرفروش و جایگاه ششم دست یافت. استودیو ۵۰۵ گیمز وظیفه انتشار این بازی ساخته شده توسط سایانیکس را برعهده دارد. نسخه فیزیکی بازی راکت لیگ، علاوه بر بازی اصلی، شامل تمامی بسته‌های الحاقی است که تا به حال برای بازی عرضه شده است.

در جایگاه هفتم جدول این هفته نیز، ما شاهد تغییری نسبت به هفته گذشته نیستیم و جدیدترین بازی مجموعه ندای وظیفه یعنی Call of Duty: Black Ops III توانست جایگاه هفتم خود را حفظ کند. Star Wars Battlefront نیز که توسط دایس ساخته شده است، توانست مکان خود را در جدول یک پله بهبود بخشد و به جایگاه هشتم برسد.

یکی از بازی‌هایی که پس از چند هفته غیبت دوباره وارد جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شده است، بازی انحصاری کنسول پلی‌استیشن 4 یعنی Ratchet & Clank بود. این بازی با ۱۸ درصد افزایش فروشی که تجربه کرد، توانست دوباره وارد جدول شود و با سه پله صعود نسبت به هفته گذشته، مکان نهم را به خود اختصاص دهد. مکان آخر جدول این هفته نیز در اختیار بازی UEFA Euro 2016 Pro Evolution Soccer، ساخته شرکت کونامی است که این شرکت این بازی را به مناسبت مسابقات یورو ۲۰۱۶ منتشر کرده است. این بازی نسبت به هفته گذشته دو پله سقوط کرد و به جایگاه دهم دست یافت.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۵ ژوئن مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
DOOM
۴۳ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته گذشته

۲

۴
FIFA 16
۴ درصد افت فروش و دو پله صعود

۳

۴
Uncharted 4
۲۲ درصد افت فروش و حفظ جایگاه هفته گذشته

۴

۲
Overwatch
۲۹ درصد افت فروش و دو پله سقوط

۵

۵
Grand Theft Auto V
-

۶

-
Rocket League
هفته اول انتشار فیزیکی

۷

۷
Call of Duty Black Ops 3
حفظ جایگاه هفته گذشته

۸

۹
Star Wars Battlefront
یک پله صعود

۹

۱۲
Ratchet & Clank
۱۸ درصد افزایش فروش و صعودی ۳ پله‌ای و ورود دوباره به جدول

۱۰

۸
UEFA Euro 2016 Pro Evolution Soccer
سقوط دو پله‌ای

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده