نویسنده: محسن بیگی نیا
// سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۳

فیل اسپنسر به ادعای «کم اهمیت بودن گیمینگ برای مایکروسافت» پاسخ داد

فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس، پاسخ ادعایی که گیمینگ را «فرزند خوانده‌ی زشت» مایکروسافت معرفی کرده و تعهد مایکروسافت به ایکس‌باکس را زیر سؤال برده بود داده است. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

در ابتدای این هفته «دی‌اف‌سی اینتلیجنس» (DFC Intelligence)، گروه تحقیقاتی، گزارشی را منتشر کرد که در آن از تجارت بخش گیمینگ مایکروسافت با عنوان «فرزند خوانده‌ی زشت» یاد شده بود. در این گزارش آمده بود اینکه مایکروسافت از صنعت گیمینگ خارج می‌شود یا خیر سؤال اصلی نیست، بلکه سؤال اصلی این است که آنها «کی و چگونه» خارج می‌شوند. حال مردی که تمام فعالیت‌های مربوط به بخش‌ گیمینگ مایکروسافت را هدایت می‌کند واکنش نشان داده است.

فیل اسپنسر در پاسخ به سؤالی که در توییتر در ارتباط با این گزارش پرسیده شده بیان کرده این که گفته شود مایکروسافت به گیمینگ متعهد نیست، ادعایی «عجیب» است. مایکروسافت در هفته‌ی گذشته دو کنسول جدید را در E3 معرفی کرد، ایکس‌باکس وان S و ایکس‌باکس وان اسکورپیو، که تعهد این شرکت به بخش گیمینگ را نشان می‌دادند.

spencer-gaming-twitter-1 spencer-gaming-twitter-2

این اولین باری نیست که اسپنسر به شایعات جدا شدن ایکس‌باکس از مایکروسافت پاسخ می‌دهد. در مارس ۲۰۱۴، بعد از منتشر شدن گزارش‌هایی که ادعا می‌کردند استفان الوپ، مدیر اجرایی، در صورت انتخاب شدنش به عنوان مدیر عامل مایکروسافت قصد دارد برند ایکس‌باکس را بفروشد، اسپنسر برای تأکید مجدد در خصوص تعهد این شرکت به گیمینگ صحبت کرد. وی در آن زمان گفت:

در ارتباط با تعهد مایکروسافت به بخش گیمینگ، من مدیرعامل مایکروسافت ساتیا نادلا و استفان الوپ را می‌شناسم، من آنها را به خوبی می‌شناسم. من در ارتباط با تعهد مایکروسافت به گیمینگ گفتگوهای صریحی با آنها داشته‌ام، آن‌ها به شدت به ایکس‌باکس متعهد هستند.

پیش از آن، در نوامبر ۲۰۱۳، گروه سرمایه گذاری بنیان گذار مشترک مایکروسافت پائول آلن اصرار داشت که مایکروسافت باید گزینه‌ی جدا کردن برند ایکس‌باکس به عنوان یک بخش مستقل را در نظر بگیرد. وب سایت ام‌سی‌وی (MCV) نیز گزارشی را از گزارش DFC که بیان کرده مایکروسافت با معرفی پروجکت اسکورپیو عملاً ایکس‌باکس وان اس را کشته است، منتشر کرده بود. طرز فکر آنها این است که چرا شما باید این کنسول را بخرید در صورتی که می‌دانید یک کنسول قوی‌تر در راه است؟ DFC اشاره کرده بود که سونی با کنسول پلی‌استیشن 4 قوی‌تر خودش با اسم رمز «نئو» در شرایط مشابهی قرار دارد.

این گزارش همچنین گفته که مایکروسافت برای فروش کنسول‌ها یک نبرد سخت را در پیش رو خواهد داشت. بر اساس ابتکار جدید مایکروسافت با برنامه‌ی Xbox Play Anywhere، بسیاری از بازی‌های انحصاری روی هر دو پلتفرم ایکس‌باکس و ویندوز 10 قابل خرید خواهند بود. DFC پرسیده است:

پس اصلاً چرا باید کنسول خرید؟ فقط پی‌سی خودتان را ارتقاء دهید.

اسپنسر در توییتر به هیچ کدام از این مباحث پاسخ نداده، هر چند وی هفته‌ی گذشته در خصوص اینکه چرا مایکروسافت دو کنسول جدید را در کنفرانس E3 خودش معرفی کرده توضیح داده است. او گفته است که می‌خواهد تا جای ممکن در ارتباط با مصرف کنندگان و توسعه دهندگان بازی‌ها شفاف عمل کنند. اسپنسر در طول کنفرانس گفت:

phil-spencer-project-scorpio-1

دلیل اینکه ما در این زمان رونمایی [از پروجکت اسکورپیو] را انجام دادیم این است که می‌خواستم به مصرف کنندگان نشان بدهم که ما مشغول چه کاری هستیم. اگر که آنها بگویند «من الان یک ایکس‌باکس وان دارم و در خصوص خرید یک ایکس‌باکس وان S فکر می‌کنم» من می‌خواهم تا جایی که می‌توانم شفاف عمل کنم تا آنها بتوانند با توجه به تمام اطلاعاتی که من می‌توانم در اختیارشان قرار دهم تصمیم بگیرند. من نمی‌توانم همیشه تمام اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهم، اما می‌خواهم از این اطلاعات بخصوص آگاه باشند.

من می‌خواهم در خصوص اسکورپیو صحبت کنم تا مصرف کنندگان در خصوص کاری که قرار است انجام دهیم دیدگاه درستی داشته باشند و بتوانند تصمیمی را که برایشان بهتر است اتخاذ کنند.

اسکورپیو قوی‌ترین کنسولی است که مایکروسافت تا کنون ساخته است و ۶ ترافلاپس قدرت خواهد داشت. به گفته‌ی اسپنسر این قدرت چهار و نیم برابر بیشتر از ایکس‌باکس وان S است. هرچند، اسکورپیو جایگزین ایکس‌باکس وان یا ایکس‌باکس وان اس نخواهد شد چرا که بازی‌ها و وسایل جانبی ساخته شده برای این سیستم‌ها روی تمامی سخت افزارهای ایکس‌باکس کار خواهند کرد.

اسپنسر همچنین اشاره کرده است که در دنیای پی‌سی گیمینگ برای یک شرکت چندان عجیب نیست که سیستم‌هایی با مشخصات سخت افزاری متفاوت ارائه دهد، همان چیزی که به نظر می‌رسد مایکروسافت در ارتباط با کنسول‌هایش مشغول  انجامش است. او در ارتباط با تصمیم سونی برای نمایش ندادن پلی‌استیشن نئو در E3 گفت:

یک سؤال منطقی وجود دارد «هی، فیل، اصلاً چرا شما باید دو کنسول را در یک کنفرانس معرفی می‌کردید؟» چرا شما صبر نکردید [تا اسکورپیو را بعداً معرفی کنید]؟ به وضوح، دیگران اینطور تصمیم گرفتند که صبر کنند. پشتیبانی از چند مشخصات سخت افزاری چیزی است که برای مدتی طولانی در دنیای پی‌سی مرسوم است؛ شما مشخصات مینیموم، پیشنهادی و  بدون مرز را دارید.

نظر شما در خصوص صحبت‌های اسپنسر و تعهد مایکروسافت به بخش گیمینگ چیست؟

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده