نویسنده: مرتضی تقوی
// سه شنبه, ۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳

باشگاه شالکه 04 چند بازیکن حرفه ای بازی FIFA را استخدام کرد

با گسترش ورزش‌های الکترونیک و محبوبیت آن‌ها، امروزه باشگاه‌های فوتبال مطرح اروپایی هم به استخدام تیم‌های حرفه‌ای بازی‌های ویدئویی مختلف رو آورده‌اند. باشگاه شالکه پس از استخدام یک تیم حرفه‌ای League of Legends، چند بازیکن حرفه‌ای بازی FIFA را نیز به استخدام خود درآورد.

امروزه ورزش‌های الکترونیک گسترش زیادی پیدا کرده‌اند و مسابقات منطقه‌ای و جهانی آنها در سرتاسر دنیا با شرکت‌کنندگان و طرفداران زیادی برگزار می‌شود. این محبوبیت و گستردگی سبب شده است تا تیم‌های ورزشی مطرح هم به استخدام بازیکنان حرفه‌ای ورزشهای الکترونیک در بازی‌های مختلف رو بیاورند.

فعالیت باشگاه شالکه در ورزش های الکترونیک با استخدام یک تیم از بازیکنان فیفا سیهان یاشارلار (راست)، جاشوآ بگر (ملقب به Krone) (وسط)، ماریو ویسکا (چپ)

باشگاه فوتبال شالکه 04 آلمان که ماه پیش یک تیم ورزشی حرفه‌ای League of Legends را به استخدام خود درآورده بود، به تازگی با چند بازیکن حرفه‌ای بازی فیفا هم قرارداد امضا کرده است. این بازیکنان شامل جاشوآ بگر (ملقب به Krone)، قهرمان سابق دنیا، ماریو ویسکا، قهرمان آلمان، و سیهان یاشارلار که چند سال است در سطح حرفه‌ای بازی می‌کند، اعضای تیم شالکه را در مسابقات FIFA تشکیل می‌دهند.

بگر در این مورد می‌گوید:

پیوستن به چنین پروژه‌ی بزرگی آن هم تحت نام باشگاه شالکه 04 آرزویی برای همه ی ما بود که محقق شد.

تیم رایشرت، مدیر ورزش‌های الکترونیک باشگاه شالکه، هم پس از این امضای قرار داد گفت:

اشتیاق برای ورزش و فوتبال همان چیزی است که ما را متحد می‌کند. هدف ما ایجاد یک گروه قوی بود تا برگری جدید را در مسابقات ورزش‌های الکترونیک FIFA رقم بزند و آن را به سطح جدیدی ارتقاء دهد. یک ماه پیش بود که ما تصمیممان را برای فعالیت بلندمدت در این رشته گرفتیم. امروز هم با فعالیت در بازی FIFA یک قدم به جلو برداشتیم. بازی FIFA پتانسیل زیادی برای ارتباط ما با عرصه‌ی ورزش‌های الکترونیک آلمان فراهم می‌آورد و همین موضوع هم باعث شده است تا ما روی حمایت طرفداران از تصمیم هیات مدیره حساب کنیم. برای جلب این حمایت هم مراسم مختلفی مثل اردوهای مختلف و ملاقات صمیمی با بازیکنان را برای طرفدارانمان تدارک دیده‌ایم. هدف درازمدت ما تعریف استانداردهای جدید و تغییر دیدگاه جامعه نسبت به ورزش‌های الکترونیک است.

پیش از این هم باشگاه‌های ولفسبورگ آلمان و وستهم انگلستان بازیکنان حرفه‌ای بازی FIFA را استخدام کرده بودند.

منبع: MCVUK


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده