نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۳

خالق ایکس باکس امیدوار است سونی اجازه اتصال شبکه پلی استیشن به ایکس باکس لایو را بدهد

اد فرایز، مدیر سابق و یکی از خالقین ایکس‌باکس، از سونی خواسته است تا به دعوت مایکروسافت برای اتصال دو سرویس شبکه‌ی پلی‌استیشن و ایکس‌باکس لایو پاسخ دهد. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

مایکروسافت در ماه مارس ۲۰۱۶ با دعوت کردن صاحبان دیگر پلتفرم‌ها از جمله سونی برای متصل کردن بازی‌هایشان به ایکس‌باکس لایو توجه افراد زیادی را به سوی خودش جلب کرد. پیش از این هرگز امکان انجام بازی متقابل بین ایکس‌باکس لایو و شبکه‌ی پلی‌استیشن وجود نداشت. در حالی که سونی به دعوت مایکروسافت واکنش نشان داده است، بیانیه‌ی این شرکت یک تصمیم قطعی را نمایش نمی‌داد.

اکنون اد فرایز از سونی خواسته است تا به صورت رسمی‌تر به دعوت مایکروسافت پاسخ دهد. این صحبت‌ها در مصاحبه‌ی سایت آی‌جی‌ان با فرایز، که دیگر در مایکروسافت مشغول به کار نیست مطرح شده است. وی در این مصاحبه از «کار عالی» فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس نیز صحبت کرده است. او گفت:

هنگامی که من تصمیم گرفتم از مایکروسافت خارج شوم، ۱۲۰۰ نفر بودند که زیر دست من کار می‌کردند. [در آن زمان] یک نفر وارد اتاق من شد و گفت، «آیا من هم باید [از مایکروسافت] خارج شوم؟» آن فرد فیل اسپنسر بود.

Rocket League 4

فرایز همچنین گفت اسپنسر «مردی بزرگ» است که «وفاداری زیادی» به مایکروسافت دارد. اسپنسر که در اصل توسط فرایز استخدام شده است، بیش از ۲۵ سال است که برای مایکروسافت کار می‌کند. وی در ادامه‌ گفت که اسپنسر در «رفع» برخی از مشکلات مایکروسافت در هنگام رونمایی و عرضه‌ی کنسول ایکس‌باکس وان عملکردی عالی داشته است. فرایز بیان کرد:

یکی از مثال‌های عالی باز کردن ایکس‌باکس لایو برای قابلیت بازی بین پلتفرمی بود. من امیدوارم که سونی به آنها پاسخ بدهد. این خیلی خوب است که می‌بینیم نزاع بین آنها به نوعی در حال کم شدن است و احترام بیشتر و همکاری بین این دو گروه [را مشاهده می‌کنیم].

من در ارتباط با آینده‌ی هر دو شرکت خوش بین هستم.

هنوز هیچ بازی با قابلیت کراس-پلی (Cross-Play) بین دو پلتفرم پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه نشده است. اما Rocket League، بازی فوتبال ماشینی استودیوی سایانیکس (Psyonix)، می‌تواند اولین بازی‌ای باشد که این کار را انجام می‌دهد، البته اگر اجازه‌ی انجام این کار را به آن‌ها بدهند. سایانیکس گفته است که این مسائل تکنیکی نیست که آنها را از انجام این کار باز داشته است، بلکه مربوط به سیاست این دو شرکت می‌شود. آنها گفته‌اند:

تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که به نوعی بفهمیم از نظر سیاسی چگونه می‌توان با همه کنار آمد و پس از آن با تمام قوا به سمت پیدا کردن راه حلی برای این مسأله‌ خواهیم گشت، [کاری] که از قبل آغاز کرده‌ایم.

منبع: Gamespot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده