نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۸

قسمت پایانی فصل ۶ سریال Game of Thrones رکورد تعداد بیننده را شکست

روز یک‌شنبه قسمت پایانی فصل ۶ سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) از شبکه HBO پخش شد، حال این شبکه از رکوردزنی این قسمت از سریال در زمان پخش آن خبر می‌دهد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

قسمت پایانی فصل ۶ سریال بازی تاج و تخت توانست بار دیگر موفق به شکستن رکورد تعداد بیننده در شبکه HBO شود، طبق آماری که این شبکه منتشر کرده است، در زمان پخش این قسمت حدود ۹ میلیون نفر درحال دیدن آن بوده‌اند. درحال حاضر به لطف این سریال تعداد میزان افرادی که شبکه HBO را تماشا می‌کنند افزایش پیدا کرده است،  با این حال، فصل ۶ این سریال به یکی از پر بیننده‌ترین سریال‌های تاریخ شبکه‌ تبدیل شد، طبق آماری که منتشر شده است به طور متوسط ۲۳ میلیون نفر در طول هفته این سریال را تماشا کرده‌اند.

طبق ارقامی که HBO منتشر کرده است، در زمان پخش قسمت پایانی این سریال ۸.۹ میلیون نفر به تماشای آن پرداخته‌اند که این میزان حدود یک میلیون بیش از تعداد بینندگان قسمت پایانی فصل ۵ این سریال که در تابستان گذشته پخش شد، است. به طور چشمگیر افراد بین ۱۸ تا ۴۴ سال بیشتر به تماشای شبکه و سریال‌ها می‌پردازند، که نسل جوان سهم بیشتری از این آمار را دارد. سریال بازی تاج و تخت در رتبه دوم پربیننده‌ترین سریال‌ها قرار دارد و تنها سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) از شبکه AMC بالاتر از آن است و سریال امپراطوری (Empire) از شبکه فاکس هم هم‌تراز این مجموعه است.

با وجود آمار قابل توجه‌ای که HBO برای سریال بازی تاج و تخت منتشر کرده است، اما این سریال هنوز پس از سریال مردگان متحرک در رتبه دوم قرار دارد، این سریال زامبی محور که براساس کتاب‌های کمیک رابرت کرکمن به همین نام ساخته می‌شود، پاییز امسال باز خواهد گشت. ۱۴.۲ میلیون نفر قسمت پایانی فصل گذشته این سریال که در ماه آوریل  پخش شد را تماشا کرده‌اند، هرچند این آمار ۱۰ درصد کمتر از تعداد بینندگان قسمت پایانی فصل ۵ این سریال است.

شبکه HBO در مقایسه با شبکه‌هایی مثل AMC، گزینه‌های بیشتری را برای مشترکین خود برای دسترسی به برنامه‌های خود می‌دهد. HBO Now سال گذشته کار خود را آغاز کرد و موجب افزایش بینندگان این شبکه شده است و نقش مهمی در ۲۳ میلیون بیننده هفتگی سریال بازی تاج و تخت ایفا کرده است. این آمار همچنین شامل کسانی که از DVRها، HBO Go و دیگر پلتفرم‌های دیجیتال شبکه استفاده می‌کنند نیز می‌شود.

فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت بهار سال آینده پخش خواهد شد، با توجه به گفته دیوید بنیافد و دی. بی. وایس سازندگان سریال بازی تاج و تخت، فصل هفتم  این سریال از فصل‌های قبلی کوتاه‌تر خواهد بود.

منبع: Polygon


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده