نویسنده: مرتضی تقوی
// جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳

کونامی: ما هنوز هم به ساخت بازی های بزرگ علاقه مندیم

مدتی است که کونامی به جز بازی PES 2017 بازی بزرگ دیگری معرفی نکرده است و برخی می‌گویند که شاید این کمپانی دیگر علاقه‌ای به ساخت بازی‌های بزرگ ندارد. اما مسئول روابط عمومی کونامی در مصاحبه‌ای با سایت GamingBolt تمام این حرف‌ها را رد کرده است. با زومجی همراه باشید.

مدتی است که کونامیِ سازنده‌ی بازی‌های بسیار محبوبی همچون Silent Hill، Pro Evolution Soccer و Metal Gears Solid بیشتر به سمت بازی‌های موبایل گرایش پیدا کرده است و کمتر دست به تولید آثار برجسته و بزرگ میزند. همچنین این کمپانی تا اینجا تنها بازی بزرگی که معرفی کرده است به نسخه‌ی جدید PES محدود می‌شود. شاید خیلی‌ها این رفتار کونامی را به منزله‌ی پایان علاقه‌ی این شرکت به ساخت بازی‌های AAA قلمداد کنند. اما مسئول روابط عمومی غرب کونامی همچنان بر علاقه‌ی این شرکت ژاپنی به ساخت بازی‌های بزرگ تاکید می‌کند.

بازی PES 2017استیو مرت، مسئول روابط عمومی کونامی در بریتانیا، در مصاحبه‌ای با سایت GamingBolt در پاسخ به سوالی در همین موضوع گفت:

بسیار خوب، PES 2017 در راه است. اگر خود همین بازی نشانگر این موضوع نیست که ما هنوز هم به بازار بازی‌های ویدئویی علاقه‌مند هستیم دیگر نمی‌دانم چه مثالی باید برای (قانع کردن) شما بزنم.

خبرنگار این وب سایت همچنین از مرت به طور خاص در مورد ساخت نسخه‌ی جدید Metal Gear Solid هم سوال پرسید. البته مرت از جواب دادن به این سوال طفره رفت و تنها به پیشرفت‌هایی که کونامی در موتور FOX Engine ایجاد کرده است اشاره کرد.

موتور فاکس انجین در بازی Metal Gear Solid V استفاده شد و سازندگان به لطف آن توانستند جلوه‌های بصری فوق‌العاده‌ای را در بازی خلق کنند. اکنون تنها مجموعه بازی‌های PES است که از این موتور استفاده می‌کند. با توجه به توانایی‌های فاکس انجین، حیف است که این کمپانی به بکارگیری این موتور تنها در مجموعه‌ی PES رضایت دهد.

نظر شما چیست؟ آیا کونامی نسخه‌ی جدیدی از بازی Metal Gear Solid یا مجموعه‌های محبوب دیگرش را خواهد ساخت؟

منبع: AttackOfTheFanBoy


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده