نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۶

پخش موسیقی پس زمینه از ۱۲ مرداد به قابلیت‌های ایکس باکس وان اضافه می‌شود

کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که امکان پخش موسیقی پس‌زمینه (Background music) از نیمه‌ی مردادماه برای دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان فراهم خواهد شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

سرانجام پس از گذشت دو سال و چند ماه از آغاز عرضه‌ی ایکس‌باکس وان، قابلیت پخش موسیقی پس‌زمینه در اواسط همین تابستان به این کنسول اضافه خواهد شد. به‌گفته‌ی مسئولین مایکروسافت، قابلیت مذکور در دوم ماه اوت (سه‌شنبه ۱۲ مرداد) در قالب یک بروزرسانی به کنسول نسل هشت این کمپانی راه پیدا خواهد کرد.

همان‌طور که از نام قابلیت فوق پیداست، این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا در حین انجام دادن بازی‌ها، از طریق خودِ کنسول به موسیقی‌های موردعلاقه‌ی‌شان گوش دهند. موسیقی پس‌زمینه از ویژگی‌هایی است که شمار زیادی از دارندگان ایکس‌باکس وان خواستار اضافه شدن آن به کنسول‌های‌شان بوده‌اند.

مسئولین مایکروسافت هنوز به این موضوع اشاره‌ای نکرده‌اند که قابلیت مذکور به چه شکل در کنسول پیاده‌سازی خواهد شد یا آنکه دسترسی کاربر به مجموعه‌ی موسیقی‌های‌اش چگونه انجام خواهد گرفت. بنابراین مشخص نیست که آیا در اینجا امکان استریم کردن موسیقی از سرویس اسپاتیفای (Spotify) هم فراهم خواهد بود (مشابه اقدامی که سونی و اسپاتیفای با همکاری یکدیگر انجام دادند) یا آنکه در آن تنها می‌توان از حافظه‌های متصل به USB یا منابع خاص دیگر استفاده کرد.

در حال حاضر، کاربران ایکس‌باکس وان می‌توانند با به‌کارگیری قابلیت Snap، اپلیکیشن موسیقی Groove را به‌طور هم‌زمان با بازی یا اپلیکیشن موردنظرشان اجرا کنند که البته این روش محدودیت‌های خودش را دارد.

منبع: EuroGamer


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده