// شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۳

۱۴ نکته که نشان می‌دهد Call of Duty: Infinite Warfare یک بازی جاه‌طلبانه است

بازی Call of Duty: Infinite Warfare شامل عناصری است که آن را تبدیل به یک بازی جاه‌طلبانه می‌کنند. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به این عناصر داشته باشیم.

درست هنگامی که اکثر گیمرها از Call of Duty یک بازی جنگ جهانی می‌خواستند، کمپانی اکتیویژن با معرفی Call of Duty: Infinite Warfare آن‌ها را به درون یک بازی علمی تخیلی که در آینده روایت می‌شود پَرت کرد؛ چیزی که فاصله زیادی با خواسته‌های بازیکنان یعنی جنگ جهانی داشت. با این تفاسیر خیلی راحت می‌توان از اکتیویژن متنفر بود، اما صبر کنید، شاید بازی Call of Duty: Infinite Warfare خلاف آن چیزی بود که انتظار داشتیم، اما با نگاهی کلی می‌توان حداقل به این موضوع امیدوار بود که این قسمت، یکی از جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌های سری Call of Duty است. در این قسمت شاهد موارد و عناصر جدیدی در بازی‌ هستیم که تا به حال در این سری ندیده بودیم. Infinite Warfare چه بد باشد یا چه خوب باشد، اما نمی‌توان انکار کرد که المان‌هایی که در این قسمت وجود دارند کاملا جدید هستند و هرگز در نسخه‌های قبل آن‌ها را ندیده‌ایم.در ادامه نگاهی به این المان‌ها خواهیم داشت:

Call of duty Infinite Warfare (9)

وسعتی به اندازه کهکشان

می‌توان گفت استودیو اینفینیتی وارد بهترین استودیو سازنده بازی‌های Call of Duty بوده است. این استودیو با تزریق المان‌های جذاب، صحنه‌های سینمایی شگفت‌انگیز و لحظات تماشایی توانست سری Call of Duty، مخصوصا بخش‌های تک نفره آن را به بازی‌هایی شاهکار تبدیل کند. Modern Warfare 2 ،Modern Warfare 1 و Modern Warfare 3 سه بازی در کارنامه استودیو اینفینیتی وارد هستند که حتی یک لحظه هم اجازه نمی‌دهند به این استودیو شک کنید و آن را دست کم بگیرید. از آن زمان به بعد، هر شماره جدید از بازی‌های Call of Duty سعی کرده تا بزرگ‌تر، پر سر و صداتر و انفجاری‌تر از نسخه قبل باشد و بازی Infinite Warfare قرار نیست این سنت را زیر پا بگذارد. این بازی قرار است بازیکنان را در خط مقدم جنگ‌های آینده و فضایی ببرد و دیگر قرار نیست در مکان‌های کوچک و تنگ به مبارزه بپردازیم. این کهکشان خط مقدم جنگ‌های عظیم خواهد بود. در بازی Call of Duty: Ghost، استودیو اینفینیتی وارد یک مرحله قرار داده بود که در فضا جریان داشت. حال بازی آن‌ها به کلی در کهکشان قرار دارد و گاهی اوقات نیز به زمین سری خواهیم زد. Infinite Warfare اولین بازی از این سری خواهد بود که به شکل واقعی ما را اعماق منظومه شمسی خواهد برد.

داستان هیجان انگیز

اگر کارنامه دو سال اخیر Call of Duty را کنار بگذاریم، این سری زمانی داستان‌های بسیار جذابی را در بازی‌های خود قرار می‌داد و در کنار آن شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای خلق کرده است. کاپیتان پرایس و سوپ مکتاویش به راحتی این حرف را در سری Modern Warfare ثابت می‌کنند. می‌توان چنین موضوعی را برای Infinite Warfare انتظار داشت. این بازی زیر مجموعه تازه‌ای برای خانواده Call of Duty محسوب می‌شود و دنیایی جدید، داستانی جدید و کارکترهایی جدید را معرفی می‌کند. Infinite Warfare می‌تواند آن جذابیت داستانی و شخصیت پردازی را که از استودیو Infinity Ward انتظار داریم برآورده کند. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که منابع کره زمین رو به پایان هستند و مردم دنیا قصد دارند تا با ایجاد اتحاد بر این مشکل غلبه کنند. اما در این بین ارگانی وجود دارد که حضور مردم را روی زمین چیزی جز یک بار اضافه نمی‌داند و قصد دارد با پاک کردن آن‌ها از روی زمین، به طبیت و منابع باقی مانده روی آن دسترسی پیدا کند.

Call of duty Infinite Warfare (10)

فرصت کافی برای ساخت بازی

این اولین بار است که استودیو اینفینیتی وارد چنین موقعیتی را به دست آورده تا  با دوره‌ای سه ساله بازی خود را بسازد. خیلی‌ها فکر می‌کنند وقتی اکتیویژن هر سال یک بازی Call of Duty عرضه می‌کند، به این معنی است که بازی‌ها را در مدت یک سال می‌سازند. اما بر عکس، هر استودیو حداقل دو سال روی بازی جدید Call of Duty وقت می‌گذارد. اما خبر خوشحال کننده این است که استودیو اینفینیتی وارد این بار سه سال وقت برای ساخت بازی جدید خود داشته است. هنگامی که استودیو اسلج‌همر بازی Advanced Warfare را عرضه کرد و استودیو تری‌آرک کارش با Black Ops III تمام شد، تیم اینفینیتی وارد به سختی روی بازی Infinite Warfare کار می‌کرد. شاید این یکی از دلایلی باشد که این قسمت بلند پروازانه به نظر می‌رسد. نکته بسیار جذاب در این مورد این است که کارگردان طراح بازی جیکوب مینکوف که طراح ارشد استودیو مشهور ناتی‌داگ برای بازی‌های Uncharted 3 و The Last of Us بود، روی بازی Infinite Warfare مشغول به کار است. همچنین می‌توان امیدوار بود که شاهد ارتقا و پیاده سازی موتور بازی‌سازی IW باشیم.

کنترل بیشتر

آیا از این که همیشه در سری Call of Duty یک سرباز تازه‌کار باشید باشید خسته شده‌اید؟ بازی Infinite Warfare این موضوع را ۱۸۰ درجه تغییر داده و شما را در نقش یک فرمانده قرار می‌دهد، البته نه فرمانده یک تیم کوچک، بلکه فرمانده کل نیروهای متحد شده سیاره زمین. بازیکنان در نقش کاپیتان رِیِس ایفای نقش خواهند کرد. او درجه اول نیروهای ویژه هوایی است و مسئولیت نجات بشریت را در برابر نیروهای دشمن بر عهده می‌گیرد. استودیو اینفینیتی وارد بسیار مشتاق است که این بار به جای این که بازیکنان را در نقش یک سرباز قرار دهد، آن‌ها را به عنوان یک رهبر بسیار مهم در بازی معرفی کند. اما خبر خوشحال کننده دیگر این است که قرار نیست در میان‌پرده‌هایی که هیچ کاری از دست شما بر نمی‌آید، شاهد رهبری کردن و دستور دادن به نیروها از سوی فرمانده رِیِس باشیم. بلکه این خود شما هستید که مستقیما همه چیز را کنترل می‌کنید.

Call of duty Infinite Warfare (8)

مرکز فرماندهی

در این بازی یک کشتی فضایی بسیار بزرگ در اختیار دارید که همانند قطب مرکزی بازی عمل می‌کند. در این بخش قادر هستید تا بین ماموریت‌های مختلف حرکت کنید، به ماموریت‌های جانبی بروید و حتی به مقصدهای مختلف سفر کنید. این قطب مرکزی را هیچ گاه در سری Call of Duty ندیده بودیم و جالب است بدانید که با پیشروی در داستان و اتفاقات مختلفی که رخ می‌دهد، این کشتی فضایی دچار تغییرات مختلف می‌شود. حتی در برخی مراحل قادر هستید تا با اعزام سفینه‌های جنگی فضایی از جایگاه فرماندهی خود شاهد تاخت و تاز بر کشتی‌های دشمن باشید و حتی از آن جذاب‌تر این است که خود شما نیز می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید.

خداخافظی با صفحه‌های بارگذاری

اکتیویژن اعلام کرده است که دیگر خبری از صحنه‌های بارگذاری بازی نخواهد بود. استودیو اینفینیتی وارد قصد دارد تا یک بازی اکشن و هیجان‌انگیز و البته بدون توقف را عرضه کند. همانطور که قادر خواهید بود از طریق قطب مرکزی بازی بین میادین و مناطق مختلف سفر کنید و به انجام ماموریت بپردازید، بازی اصلا شما را مجبور نمی‌کند همانند گذشته منتظر بارگذاری بازی شوید و به میان پرده‌ها نگاه کنید. هر مکان و هر ماموریتی که قصد سفر به آن جا را دارید، هرگز وقت‌تان تلف نخواهد شد و به سرعت وارد اکشن بازی می‌شوید.

Call of duty Infinite Warfare (4)

مکانیزم‌های گیم‌پلی جدید

هم خود اکتیویژن و هم استودیوهای سازنده Call of Duty به خوبی فاصله میان بازی Call of Duty با رقیب یا رقیب‌های خود آگاه هستند. به همین جهت استودیو اینفینیتی وارد سعی دارد تا صحنه‌ها و اکشن‌های مهیج و درگیر کننده بسیار بیشتر و بهتری را در بازی خود قرار دهد. برای رسیدن به این منظور استودیو سازنده سعی کرده تا حرکات و ابزار حرکتی جدیدی را در بازی تعبیه کند. جت پک و قلاب از جمله ابزاری هستند که در جاذبه صفر بسیار به کمک‌تان می‌آیند و جذابیت مبارزات را افزایش می‌1دهند. اما از آن جذاب‌تر، کنترل سفینه‌های فضایی جنگی درون بازی است. علاوه بر کشت و کشتار به وسیله اسلحه‌های مختلف، نبردهای هوایی در کهکشان شدیدا هیجان‌انگیز خواهند بود.

سفینه‌های قابل شخصی‌سازی

علاوه بر تاکید استودیو سازنده برای خلق صحنه‌های اکشن بدون توقف، آن‌ها سعی دارند بخش‌های کاملا جدیدی را در سری Call of Duty پیاده کنند که تا به حال در این مجموعه ندیده‌ایم. در این قسمت نه تنها قادر هستیم ابزار جنگی خود را هر جور که دوست داریم تغییر دهیم، بلکه می‌توان جت‌ها و سفینه‌های جنگی خود را آپگرید و شخصی‌سازی کرد. اینفینیتی وارد کاملا سعی دارد تا بازیکنان را در نقش یک رهبر قرار دهد، رهبری که بر تمام بخش‌های این جنگ نظارت دارد. بنابراین بخش‌های جذاب مختلفی وجود دارند که این فرماندهی را جذاب‌تر می‌کنند.

call_of_duty_infinite_warfare_Space_Combat

ماموریت‌های جانبی

همیشه در هنگام انجام ماموریت‌ها، این سری ما را در مسیرهای انفجاری و پر برخورد قرار می‌داد و سرعت و هیجان بالایی داشت. علاوه بر چنین ماموریت‌هایی، برای اولین بار در سری Call of Duty شاهد ماموریت‌های جانبی هستیم که بازیکنان می‌توانند به انجام آن‌ها بپردازند. در این ماموریت‌ها می‌توان به حاشیه‌های جدید داستانی پی برد و همچنین آیتم‌هایی در آن‌ها پیدا خواهید کرد که اجازه می‌دهند در ماموریت‌های اصلی برتری‌های مختلفی نسبت به دشمن داشته باشید؛ آیتم‌هایی مانند اطلاعات منطقه ماموریت، اسلحه‌های جدید و بسیاری دیگر. تمام این ماموریت‌ها از طریق کشتی فضایی قابل دسترس خواهند بود. این تصمیم شما است که بیشتر و بیشتر در عمق بازی بروید یا همانند Call of Duty های گذشته یک خط کاملا مستقیم را طی کنید.

زامبی‌های فضایی

برخلاف چیزهای جدیدی که Infinite Warfare به بازیکنان ارایه می‌دهد، افراد زیادی هر سال برای حالت بخش چندنفره زامبی سری Call of Duty چشم انتظار هستند. شاید به خاطر این باشد که همیشه بخش زامبی بازی‌های Call of Duty چالش‌برانگیز بوده و در کنار بخش‌های دیگر بازی، چیزی تازه و جدید را به بازیکنان ارایه می‌دهد. استودیو اینفینیتی وارد نیز از این موضوع با خبر است و قرار است زامبی‌های کاملا جدید همراه با دنیا و داستانی کاملا جدید را به طرفداران ارایه دهد. آن‌ها قصد دارند تا با موقعیت جدیدی که بازی Infinite Warfare ایجاد کرده و محیط‌هایی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، بخش زامبی جدیدی را ارایه دهند که کاملا راه خود را از دیگر بخش‌های چند نفره بازی جدا کرده است. با این تفاسیر  به نظر می‌رسد باید منتظر جنگ و جدال با زامبی‌ها این بار در فضا باشیم.

Call of Duty Infinite Warfare

سناریوهای دیوانه کننده

استودیوی اینفینیتی وارد بخش اعظمی از جزییات داستان بازی را محفوظ نگه داشته است و اصلا دوست ندارد که آن‌ها فاش شوند. اما این طور که معلوم است، در بازی Infinite Warfare قرار است بر خلاف نسخه‌های قبلی که از نقطه اول به نقطه دوم می‌رفتیم و هر چیزی که می‌دیدیم را می‌کشتیم، شاهد اتفاقات دیگری نیز باشیم. این بازی نه تنها قرار است ما را در کهکشان و جاذبه صفر رها کند، بلکه ما را در موقعیت‌های داستانیی قرار خواهد داد که هرگز در شماره‌های قبل با چنین مواردی روبرو نشده بودیم. صحنه‌هایی غافل گیر کننده، هیجان‌انگیز و شاید هم احساسی.

تولد دوباره Modern Warfare

شاید باورش واقعا سخت باشد، اما تقریبا ۱۰ سال پیش بود که Call of Duty 4: Modern Warfare را خریدیم و روی سیستم‌های خود نصب کردیم. سپس از همان ابتدا عاشق آن شدیم. Modern Warfare مخصوصا شماره اول آن از جمله بازی‌هایی بود که ژانر تیراندازی را چندین و چند پله به بالا هدایت کرد. نسخه اول این بازی توسط استودیو رِیون سافت‌ور به صورت HD درحال بازسازی است. در این نسخه ریمستر شاهد بخش کامل داستانی همراه با بهبود بافت‌ها، فیزیک، رندر، نورپردازی کاملا پویا و بهبود بخش صدا هستیم. این ریمستر یک تجربه ناب و خالص کلاسیک Call of Duty خواهد بود؛ چیزی درست مخصوص آن افرادی که از سیستم رو به آینده Call of Duty ناراضی هستند. نسخه Modern Warfare Remastered باعث شده تا پکیج محصول Infinite Warfare ارزش بالایی پیدا کند. اما خب، اکتیویژن بی‌انصاف است که نمی‌گذارد این بازی را جداگانه خریداری کنیم!

بازی ریمستر Call of Duty: Modern Warfare

بازگشت بخش چندنفره کلاسیک

هنگامی که Modern Warfare عرضه شد، بخش چند نفره آن به کلی ژانر اول شخص تیراندازی را در بخش چند نفره متحول کرد. اما متاسفانه سرورهای آن نیز بعد از چند سال کاملا متوقف شدند و برگرداندن آن‌ها امکان پذیر نبود. خوشبختانه استودیو رِیون در تلاش است تا بخش چند نفره بازی Modern Warfare را به بازیکنان ارایه دهد. خبر خوب این است که سرورهای این بخش کاملا اختصاصی خواهند بود و تماما سعی دارند تا تمام خاطرات و عناصر خوب این بخش را نیز در بازی سر جای خود بگذارند؛ البته با کمی ظاهر بصری و فنی بهتر. اسلحه‌ها، Killstreakها، و حالت‌های بخش چند نفره که در بازی اصلی وجود داشتند همگی دست نخورده سر جای خود باقی مانده‌اند. البته تنها ۱۰ نقشه از ۱۶ نقشه بازی اصلی در نسخه ریمستر وجود دارند.

بلند پروازی‌های بخش چند نفره

هر سال که می‌گذرد، کار استودیو اکتیویژن برای خوب باقی ماندن بخش چند نفره سری Call of Duty سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. امروزه، بازی‌های تیراندازی چند نفره شدیدا جایگاه قدرتمندی در صنعت گیم پیدا کرده‌اند. بازی‌هایی مانند Titanfall  و Halo 5: Guardians به خوبی ثابت کرده‌اند که همه دنبال بازی‌های نظامی تیراندازی نیستند، بلکه یکی از مهم‌ترین خواسته‌های گیمرها مولتی پلیر بسیار قوی و خوش ساخت است. بنابراین استودیو اینفینیتی وارد باید مطمئن شود که جایگاه خود را در بخش چند نفره تیراندازی اصلا از دست ندهد. خصوصا در زمانی که بازی جدید آن‌ها به کلی تغییر کرده و عناصر کاملا جدیدی را به خود دیده است. آن‌ها کار سختی در برابر رقیبان خود دارد اما به هر حال، بخش چند نفره سری Call of Duty همیشه پر طرفدار بوده است.

نظر شما در این مورد این موارد چیست؟ اگر تمام این بلندپروازی‌ها نتیجه مثبت داشته باشد، باز هم به سراغ این بازی خواهید رفت؟

تهیه شده در زومجی با اقتباس از مقاله مجله ™Games


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده