نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲

الکترونیک آرتز ۶۰۰ هزار دلار به بازیکن سابق فوتبال آمریکایی غرامت پرداخت کرد

کمپانی الکترونیک آرتز پس از شکایت جیم براون، ستاره سابق فوتبال آمریکایی، به پرداخت ۶۰۰ هزار دلار غرامت محکوم شد. این کمپانی بدون اجازه براون از تصویر او در بازی Madden NFL استفاده کرده بود. با زومجی همراه باشید.

یکی از مشکلاتی که همواره سر راه بازی‌های ورزشی قرار می‌گیرد، دریافت مجوز استفاده از نام و چهره واقعی بازیکنان و تیم‌ها است. حال به دلیل همین مساله، کمپانی Electronic Arts مجبور به پرداخت ۶۰۰ هزار دلار غرامت به یکی از ستارگان سابق فوتبال آمریکایی شده است. جیم براون، ستاره سال‌های دور فوتبال آمریکایی است که الان ۸۰ سال سن دارد. وی چندی پیش شکایتی از EA مطرح کرد با این عنوان که کمپانی انگلیسی، بدون اجازه او از چهره وی در بازی Madden NFL استفاده کرده است.

حال و پس از تشکیل دادگاه، ادعای براون تایید شده و الکترونیک آرتز به پرداخت ۶۰۰ هزار دلار محکوم شده است. روبرات کاری، وکیل براون، از این رای را «یک پیروزی بزرگ در راستای گرفتن حق مردم» دانسته و گفته است:

کمپانی‌های بزرگ باید حین استفاده از چهره و دستاورد‌های بازیکنان در محصولات تجاری خود دقت بیشتری انجام دهند و بدون کسب اجازه این کار را نکنند.

شخص براون هم در تکمیل صحبت‌های وکیلش گفت:

اقدامی که ما انجام دادیم، باعث خواهد شد تا تمام ورزشکاران بتوانند از این پس حق خود را از کمپانی‌هایی که بدون اجازه از چهره آن‌ها استفاده می‌کنند، بگیرند. همچنین کمپانی مثل الکترونیک آرتز باید بداند که یکی از دلایل اصلی فروش محصولاتش، حضور و استفاده از چهره ورزشکاران مطرح دنیا است.

براون در شکایت خود اعلام کرده بود که EA از ورزشکاری که از حیث چهره و فیزیک مشابه او است، در تیمی به نام «All Browns Team» استفاده کرده است. این شکایت اولین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح شد و پس از اینکه دادگاه رای اولیه را به نفع الکترونیک آرتز صادر کرد، با درخواست تجدید‌نظر روبرو شد. بالاخره چند روز پیش دادگاه رای مجدد خود را داد که در آن EA به پرداخت ۶۰۰ هزار دلار به براون محکوم شد.

منبع: GameSpot

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده