نویسنده: محسن بیگی نیا
// دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۳

سازنده DOOM: رزولوشن 4K طبیعی قدرت ایکس باکس اسکورپیو را هدر می دهد

به گفته‌ی مایکروسافت پروجکت اسکورپیو از رزولوشن 4K طبیعی (Native) پشتیبانی خواهد کرد. حال عده‌ای از گیمرها و یکی از سازندگان بازی DOOM در اید سافتور (id Software) بیان کرده‌اند که موافق ساخته شدن بازی‌ها با رزولوشن 4K طبیعی نیستند. با زومجی همراه باشید.

پشتیبانی پروجکت اسکورپیو از رزولوشن  4K طبیعی بزرگترین ادعای مایکروسافت در کنفرانس E3 2016 هنگام رونمایی از این کنسول بود. به هر حال کسی هست که فکر می‌کند از میان تمام ادعاهای مطرح شده یک چنین رزولوشنی اصلا به بهتر شدن بازی‌ها کمکی نمی‌کند. نام این فرد تیاگو سوسا، یکی از اعضای اید سافتور، است که اخیرا روی بازی DOOM کار کرده و در هنگام گفتگو درباره‌ی تکنولوژی‌های مربوط به بازی‌های رایانه‌ای با دیگر کاربرهای توییتر نیز بسیار فعال است.

بر اساس گفته‌های سوسا، بکارگیری رزولوشن طبیعی 4K با توجه به مشخصات سخت افزاری ایکس‌باکس اسکورپیو حرام کردن منابع است. او در توییتر در پاسخ به کاربرهایی که از رونمایی مایکروسافت تعجب کرده بودند، گفت:

بله، این امر به خصوص در مورد تلویزیون‌ها/کنسول‌ها که گیمرها با فاصله‌ی زیادی از آنها می‌نشینند صدق می‌کند. 4K حرام کردن منابع است.

پروجکت اسکورپیو از یک پردازنده‌ی گرافیکی ۶ ترافلاپسی استقاده می‌کند که گفته می‌شود قوی‌ترین نمونه در بازار کنسول‌ها خواهد بود (که واقعاً هم هست). در عوض گفته می‌شود که پلی‌استیشن نئو قدرت کمتری دارد. به گفته‌ی برخی از منابع این کنسول ۵/۵ ترافلاپس قدرت خواهد داشت در حالی که از نظر سایرین قدرت آن از این نیز کمتر خواهد بود. توییت سوسا در این خصوص را می‌توانید در ادامه بخوانید:

doom-dev-xbox-scorpio-tweet-1

وی سپس توییت سباستین التونن، سرپرست برنامه نویسان گرافیکی استودیوی ردلینکس (RedLynx) و برنامه نویس بازی‌ Trials Fusion، را که پیشنهاد داده بود بازی‌ها در رزولوشن طبیعی پردازش نکنند و در عوض از روش دوباره سازی تصویر (Reconstruct) برای رسیدن به رزولوشن 4K استفاده شود را مجدداً توییت کرده است:

doom-dev-xbox-scorpio-tweet-2

به نظر شما بازی‌های پروجکت اسکورپیو باید با رزولوشن 4K طبیعی ساخته شوند یا خیر؟

منبع: Gamepur


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده