نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۳

جدول فروش هفتگی انگلستان: نیرو بر می خیزد

این هفته، شاهد انتشار Lego Star Wars: The Force Awakens بودیم که این بازی توانست در هفته اول انتشار خود، به صدر جدول فروش هفتگی انگلستان تکیه بزند و جای بازی DOOM را تصاحب کند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۲ جولای ( ۱۲ تیر) همراه باشید.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها در انگلستان را بر عهده دارد، بازی Lego Star Wars; The Force Awakens توانست در هفته اول انتشار خود به صدر جدول فروش هفتگی انگلستان برسد و به صدرنشینی دو هفته‌ای «دووم» پایان بخشد.

بازی لگو استاروارز،‌ توانست این هفته تبدیل به چهارمین بازی بزرگ مجموعه لگو در هفته اول انتشار شود. بازی‌های لگو ایندیانا جونز، لگو مارول سوپر هیروز و لگو بتمن پیش از این انتشارهای موفق‌تری نسبت به این بازی داشته‌اند. همچنین این بازی، توانست تبدیل به چهارمین بازی بزرگ جنگ ستارگان در زمان انتشار شود.

در مکان دوم جدول این هفته، ما تغییری ندیدیم و فیفا 16 توانست مانند هفته گذشته، مکان دوم خود را حفظ کند و نشان داد که تب و تاب مسابقات یورو ۲۰۱۶ که در حال برگزاری در فرانسه است، برروی فروش این بازی تاثیر مثبت گذاشته است. در مکان سوم جدول هفته، بازی Overwatch قرار گرفت. بازی جدید شوتر اول شخص بلیزارد، توانست نسبت به هفته گذشته یک پله صعود کند و این مکان را در اختیار بگیرد.

صدرنشین هفته گذشته یعنی DOOM این هفته با سه پله سقوط، به مکان چهارم جدول رضایت داد. جدیدترین ساخته بتسدا، این هفته با ۱۷ درصد افت فروش مواجه شد. مکان پنجم جدول هم شاهد بازی دیگری بودیم که با سقوط مواجه شده بود. Uncharted 4: A Thief's End این هفته با ۱۹ درصد افت فروشی که با آن مواجه شد،‌ دو پله سقوط کرد و به مکان پنجم رسید.

در مکان ششم جدول این هفته نیز شاهد یک بازی تازه منشر شده هستیم. بازی جدید اسکوئر انیکس یعنی Star Ocean: Integrity and Faithlessness که یک بازی نقش‌آفرینی است و برای کنسول پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 3 منتشر شده است، توانست مکان ششم را به خود اختصاص دهد. نسخه فیزیکی بازی Rocket League ساخته سایانیکس که هفته گذشته برای اولین بار منتشر شده بود، نسبت به هفته گذشته، یک پله سقوط کرد و به مکان هفتم جدول رسید. با این حال این بازی در این هفته ۲۰ درصد افزایش فروش را شاهد بوده که رقم بسیار خوبی است.

در مکان هشتم، به بازی‌ای می‌رسیم که مدت‌ها است در این جدول حضور دارد و فقط یکی دو هفته از زمان انتشارش از جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان بیرون مانده بود. این بازی، Grand Theft Auto V است که با سه پله سقوط نسبت به هفته گذشته، به مکان هشتم رسید. مکان نهم این هفته نیز در اختیار یک بازی تازه انتشار دیگر قرار گرفت.  7Days to Die، جدیدترین اثر استودیو تل‌تیل گیمز نیز توانست در هفته اول انتشارش به این مکان دست پیدا کند. این مسئله به این معنی است که این هفته شاهد سه بازی جدید در جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان بودیم.

در مکان دهم این هفته نیز، بازی Tom Clancy's The Division با دو پله صعود مواجه شد و مکان آخر جدول پرفروش‌های انگلستان را به خود اختصاص داد. دلیل این امر هم تخفیف‌هایی بود که این هفته برروی بازی اعمال شده بودند.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲ جولای مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Lego Star Wars: The Force Awakens
هفته اول انتشار و دستیابی به مکان اول

۲

۲
FIFA 16
۱۷ درصد افزایش فروش و حفظ جایگاه هفته گذشته

۳

۴
Overwatch
۹ درصد افزایش فروش و یک پله صعود

۴

۱
DOOM
۱۷ درصد افت فروش و از دست دادن مکان اول

۵

۳
Uncharted 4
۱۹ درصد افت فروش و دو پله سقوط

۶

-
Star Ocean: Integrity and Faithlessness
هفته اول انتشار

۷

۶
Rocket League
یک پله سقوط علی‌رغم ۲۰ درصد افزایش فروش

۸

۵
Grand Theft Auto V
یک پله صعود

۹

-
Seven Days to Die
هفته اول انتشار

۱۰

۱۲
Tom Clancy's The Division
۷۲ درصد افزایش فروش و ورود دوباره به جدول ۱۰ بازی پرفروش

معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته:

لگو استار وارزLego Star Wars: The Force Awakens

جدیدترین بازی مجموعه لگو، این‌بار به سراغ یکی از محبوب‌ترین دنیاها یعنی دنیای جنگ ستارگان رفته است. این بازی، بر اساس جدیدترین فیلم مجموعه Star Wars یعنی نیرو بر می‌خیزد ساخته شده و توسط استودیو تی‌تی فیوژن توسعه یافته است.

این بازی، پنجمین بازی از مجموعه لگو استار وارز است که تی‌تی‌ فیوژن آن را ساخته است. ناشر Lego Star Wars، استودیو برادران وارنر است و این بازی تقریبا برای تمام کنسول‌های نسل هشتمی، هفتمی، کنسول‌های قابل حمل، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های موبایل منتشر شده است. با این که این بازی بر اساس داستان نیرو بر می‌خیزد بنا شده، اما علاوه بر این فیلم، داستان‌هایی از فاصله زمانی بین دو فیلم Return of the Jedi و The Force Awakens را نیز روایت می‌کند.

Star-Ocean-Integrity-and-FaithlessnessStar Ocean: Integrity and Faithlessness

بازی Star Ocean: I and F، یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که توسط استودیو ترای ایس ساخته شده و ناشر آن اسکوئر انیکس است. بازی برای دو کنسول پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 3 منتشر شده است و پنجمین بازی از مجموعه Star Ocean: The Last Hope و نهمین بازی کلی این مجموعه محسوب می‌شود.

داستان این قسمت از بازی، در بین دو بازی The Second Story و Till the End of Time روایت می‌شود و در سیاره فیکرید که ۶ هزار سال نوری با زمین فاصله دارد،‌ می‌گذرد.

7 Days To DieSeven Days to Die

بازی 7Days to Die، یک بازی ترسناک در سبک بقای جهان باز است که توسط استودیو فان پیپمس توسعه یافته است. این بازی ابتدا به صورت Early Access و در سال ۲۰۱۳ برروی شبکه استیم منتشر شد و برای سیستم عامل‌های ویندوز و OS X در دسترس قرار گرفت. نسخه‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان بازی، هفته گذشته توسط تل‌تیل منتشر شدند.

وقایع این بازی در زمانی رخ می‌دهد که یک انفجار اتمی در جنگ جهانی سوم، بخش‌های بزرگی از دنیا را نابود کرده است و فقط بخش‌های کوچکی از دنیا قابل سکونت هستند. بازیکن در نقش یک بازمانده جنگ قرار می‌گیرد و باید تمام تلاش خود را برای بقا انجام دهد و برای این کار باید به هر راهی متوصل شد.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده