نویسنده: مرتضی تقوی
// سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۳

تعداد مشترکین سرویس PlayStation Vue از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

PlayStation Vue سرویس تلوزیون اینترنتی شرکت سونی است که توانسته بین سرویس‌های مشابه تعداد کاربران خوبی را به خود جذب کند. خبرگزاری معتبر بلومبرگ در گزارشی تازه اعلام کرد که تعداد مشترکین سرویس PlayStation Vue از مرز ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. با زومجی همراه باشید.

امروزه سرویس‌های استریم ویدئو و ارائه‌ی محتوا محبوبیت و گستردگی فراوانی پیدا کرده‌اند. سرویس PlayStation Vue، تلوزیون اینترنتی شرکت سونی هم یکی از این سرویس‌ها است. این سرویس هم پخش شبکه‌های زنده را به صورت آنلاین پوشش می‌دهد و هم از محتوای VOD پشتیبانی می‌کند. VOD یا Video-on-demand سیستمی است که به شما اجازه می‌دهد محتوای صوتی و تصویری از پیش تعیین شده را هر زمان که خودتان دوست داشته باشید گوش یا تماشا کنید. سرویس IPTV هم که اسمش را زیاد شنیدید فناوری VOD را برای تلوزیون‌ها و رایانه‌های شخصی ارائه می‌دهد.

PlayStation-Vueسرویس PlayStation Vue ابتدا در چند شهر محدود با قیمت ماهانه حدود ۵۰ دلار محتوا ارائه می‌کرد. اما پس از آن خدماتش را به صورت بین‌المللی درآورد و اکنون با تخفیفات چندباره‌ای که سونی برای خدماتش ارائه کرده است، می‌توانید پکیج‌های مختلف را با قیمت ۳۰ دلار خریداری و بر روی دستگاه‌های مختلفی از جمله کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 تماشا کنید. شما همچنین می‌توانید بخشی از محتوایی که دریافت می‌کنید را بر روی هارددیسک دستگاه خود ذخیره کنید. با وجود اینکه PlayStation Vue عمر چندانی ندارد ولی گویا توانسته است بین رقبای خود مثل Sling TV کاربران قابل توجهی را جذب کند.

خبرگزاری معتبر بلومبرگ به تازگی در گزارشی به عبور تعداد مشترکین این سرویس از مرز ۱۰۰ هزار نفر پرداخته است. شرکت سونی هنوز آمار رسمی‎ای از تعداد اعضای کنونی سرویس استریم اینترنتی خود منتشر نکرده است. Vue در اوایل سال ۱۳۹۴ در چند ایالت آمریکا به صورت محدود در دسترس قرار گرفت و اواخر سال گذشته به صورت گسترده به کاربران آمریکایی عرضه شد. این سرویس هنوز در انگلستان عرضه نشده است.

با وجود اینکه یکی از اهداف اولیه‌ی Vue تبدیل پلی‌استیشن به یک درگاه رسانه‌ای قوی برای زندگی کاربران عنوان شد، اما این سرویس، همانگونه که در بالا هم اشاره کردیم،  بر روی دستگاه‌های دیگری از جمله Amazon Fire، Roku و دستگاه‌های اندورییدی و iOS ای هم عرضه شد.

از جمله شرکای آمریکایی سرویس Vue می‌توان به Disney، Fox، Viacom، Turner، Discovery و NBC اشاره کرد.

منبع: MCVUK

 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده