نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳

گوشی های هوشمند نیمه اول سال ۲۰۱۶ با استناد به نرم افزار بنچمارک آنتوتو

بنچمارک آنتوتو یکی از معتبرترین و پراستفاده‌ترین بنچمارک‌ها بوده که بر اساس اطلاعات آن رتبه‌ی گوشی‌های هوشمند از نظر قدرت مشخص می‌شود. در این مطلب قصد داریم برترین گوشی‌های هوشمند نیمه اول ۲۰۱۶ را بر اساس اطلاعات بنچمارک مورد بحث مرور کنیم. در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید.

حال که رسما وارد نیمه دوم سال ۲۰۱۶ شده‌ایم، می‌توانیم نگاهی به لیست ۱۰ گوشی‌هوشمند برتر نیمه اولیه ۲۰۱۶ داشته باشیم. این لیست توسط بنچمارک محبوب AnTuTu اعلام شده است. تعجبی ندارد که در این لیست شاهد تعداد زیادی گوشی‌هوشمند مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ هستیم. نکته دیگری این است که ظاهرا استفاده از ۶ گیگابایت حافظه رم پردازشی و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره‌سازی به یک استاندارد برای پرچمداران سال جاری تبدیل شده است. با توجه به این موضوع که چنین مشخصاتی در سال میلادی گذشته زیاد به گوش می‌رسید، بنابراین به نظر می‌رسد امسال حتی شاهد گوشی‌های هوشمندی باشیم که از ۸ گیگابایت رم پردازشی بهره می‌برند. حال اجازه دهید سخن کوتاه کرده و نگاهی به لیست ۱۰ گوشی‌هوشمند بیاندازیم.

AnTuTu-Top-10

در بالای این لیست، شاهد حضور پرچمدار وان‌پلاس ۳ هستیم که از پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ و ۶ گیگابایت رم پرازشی و نیز ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره‌سازی بهره می‌برد. این محصول توانسته امتیاز ۱۴۰٫۰۲۸ را در آنتوتو بدست آورد که بهترین امتیاز کلی بدست آمده تا نیمه اولیه ۲۰۱۶ در این بنچمارک است. گوشی‌هوشمند یاد شده به دلیل بهره گرفتن از تمام قدرت چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ به چنین رتبه‌ای دست یافته و این در حالی  است که سایر گوشی‌های هوشمند پرچمدار از تمام قدرت چیپ یاد شده استفاده نمی‌کنند. بنابراین، علی‌رغم اینکه وان‌پلاس ۳ در اواخر ماه ژوئن به بازار عرضه شده، اما این گوشی توانسته در بنچمارک AnTuTu در رتبه اول قرار گیرد.

رتبه بعدی متعلق به یک گوشی‌هوشمند چینی دیگر است که Vivo XPlay 5 Elite edition نام دارد که این محصول در واقع اولین گوشی‌هوشمندی است که از ۶ گیگابایت رم پردازشی بهره می‌برد. این دستگاه به لطف پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ موفق به کسب امتیاز نهایی ۱۳۸۷۰۶ شده است. حافظه داخلی ذخیره‌سازی گوشی یاد شده ۱۲۸ گیگابایت اعلام شده است. نکته دیگری که اینجا باید آن را اعلام کنیم این است که این گوشی‌هوشمند اولی گوشی چینی با نمایشگر خمیده است.

در این لیست گوشی‌هوشمند Le Max 2 در رتبه بعدی حضور دارد که این محصول نیز از اسنپدراگون ۸۲۰ و ۶ گیگابایت حافظه رم پردازشی بهره می‌برد و نیز مجهز به ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره‌سازی است. این محصول نیز توانسته به امتیاز ۱۳۸٫۰۲۶ دست یابد که از این نظر با فاصله کمی نسبت به رتبه دوم لیست قرار می‌گیرد. در جایگاه چهارم و پنجم دو گوشی‌هوشمند پرچمدار چینی دیگر به نام ZUK Z2 Pro و Xiaomi Mi5 قرار گرفته‌اند. در کل، سه مدل گوشی‌هوشمند چینی از جمله Axon 7 و ZUK Z2 در لیست ۱۰ تایی قرار دارند. این لیست تسلط این گوشی‌ها را در نیمه اول ۲۰۱۶ نشان می‌دهد.

گوشی‌های هوشمند غیر چینی این لیست گلکسی اس ۷ اج و آیفون SE  نیز آیفون ۶ اس هستند. لیست بالا همانطور که اشاره شد ۱۰ گوشی‌هوشمند برتر نیمه اول سال ۲۰۱۶ هستند. این امتیازات بر اساس داده‌هایی که از ۱ ژانویه تا ۳۰ ژوئن بدست آمده، محاسبه شده‌اند. تعداد امتیازات ثبت شده در این بازه زمانی حداقل ۲۰۰۰ مورد بوده که توسط نسخه ششم این بنچمارک بدست آمده‌اند.

منبع: زومیت


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده