نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵

اچ تی سی تا به حال ۱۰۰ هزار هدست واقعیت مجازی وایو به فروش رسانده است

تکنولوژی واقعیت مجازی یک از مقوله‌های جذابی محسوب می‌شود که البته فعلا همه‌گیر نشده است. براساس جدیدترین آمارها، مشخص شده که از زمان عرضه عمومی هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو، یعنی طی سه ماه گذشته، تعداد فروش این محصول به ۱۰۰ هزار رسیده است. در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید.

اگرچه تا به این لحظه هنوز هدست‌های واقعیت مجازی به اندازه کنسول‌های بازی به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، اما افراد نزدیک به این صنعت و کارشناسان حوزه تکنولوژی انتظار دارند که واقعیت‌ مجازی یکی از فناوری‌هایی باشد که در بازار رشد سریعی خواهد داشت. کمپانی‌هایی آکیولس و اچ‌تی‌سی از جمله شرکت‌هایی هستند که پیش‌تر محصولات قابل احترامی را در این حوزه عرضه کرده‌اند. اکنون نیز در این زمینه انتظار می‌رود کمپانی ژاپنی سونی با عرضه پلی‌استیشن وی‌آر در طی چند ماه آینده خودی نشان دهد. در حالی که محصولاتی مثل آکیلس‌ریفت و اچ‌تی‌سی وایو مدت زمان بیشتری است که به صورت عمومی به بازار عرضه شده‌اند، با توجه به جدیدترین داده‌ها در این زمینه به نظر می‌رسد در سراسر جهان، تقاضا کاربران برای این محصولات زیاد است.

بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط SteamSpy به نظر می‌رسد کمپانی اچ‌تی‌سی تا کنون نزدیک به ۱۰۰ هزار هدست واقعیت مجازی HTC Vive را از زمان عرضه رسمی آن در اوایل آوریل، به فروش رسانده است. اگر با SteamSpy آشنا نیستید باید بگوییم وب‌سایتی است که میزان فروش بازی‌های ویدیویی را دنبال می‌کند. این وب‌سایت از داده‌های میلیون‌ها کاربر سراسر جهان در شبکه استیم بهره می‌برد و با استفاده از این اطلاعات، میزان فروش عنوان نرم‌افزاری ارائه شده در پلتفرم استیم را محاسبه می‌کند. با توجه به داده‌هایی که در این وب‌سایت ارائه شده، یکی از محبوب‌ترین عناوینی که همراه با هدست واقعیت‌مجازی اچ‌تی‌سی وایو عرضه می‌شود، Tilt Brush بوده که تا به این لحظه ۹۴,۹۱۱ کاربر برای آن ثبت شده است. همچنین لازم به ذکر است که حاشیه خطای این داده‌ها ۸۲۱۳ اعلام شده و نیز این بازی به صورت انحصاری برای هدست اچ‌تی‌سی در نظر گرفته شده و در واقع هر فردی که بازی Tilt Brush را دارد، باید حتما یک هدست اچ‌تی‌سی وایو داشته باشد. بنابراین در نهایت می‌توان گفت در اوایل ماه جولای تعداد دارندگان این هدست، بین ۸۶,۶۹۸ تا ۱۰۳,۱۲۴ خواهد بود.

در هرحال، داده‌هایی که از سایر بازی‌ها نظیر Job Simulator و Fantastic Contraption بدست آمده اطلاعاتی که در بالا به آن اشاره شد را ارائه نمی‌دهند چرا که بنا به اعلام SteamSpy تا این لحظه تعداد افرادی که این بازی‌ها را دارند ۷۳,۱۳۷ نفر اعلام شده‌اند. ممکن است تفاوتی که بین این اعداد وجود دارد به دلیل علاقه به بازی‌ها نیز باشد و دیدن چنین تفاوتی بین دارندگان این عنوان هنوز هم جالب به نظر می‌رسد. یک نکته جالب دیگر در این زمینه است که تعداد کل دارندگان هدست واقعیت‌مجازی اچ‌تی‌سی که در SteamSpy لیست شده احتمالا شامل تعداد کمی از هزاران کاربری است که کیت توسعه وایو را دارند.

این افراد هیچگاه به عنوان دارندگان عمومی هدست یاد شده در نظر گرفته نشده‌اند. بنابراین در کل ممکن است فروش کلی این محصول البته امکان دارد که کمتر از میزان اعلام شده در SteamSpy باشد. در هر دوحالت اشاره شده، فروش حدود ۱۰۰ هزار دستگاه آن هم در بازه زمانی سه‌ماهه، از هر منظری که به آن بنگرید، بسیار شگفت‌انگیز است. بنابراین هرچند هم که اچ‌تی‌سی با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کند، مدیریت این شرکت، کارمندان و سهامداران آن باید از جدیدترین دستاورد کمپانی متبوع خود خوشحال باشند.

منبع: زومیت


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده