نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۹

رییس نینتندو: فروشی ۱۰۰ میلیون واحدی برای Wii U پیش‌بینی کرده بودیم

تاتسومی کیمیشیما، رییس نینتندو، اعلام کرده که این کمپانی در زمان معرفی Wii U، انتظار داشت این کنسول تقریبا ۱۰۰ میلیون واحد فروش کند. با زومجی همراه باشید.

کنسول نسل هفتمی Wii کمپانی نینتندو یکی از موفق‌ترین کنسول‌های خانگی بود که فروشی نزدیک به ۱۰۲ میلیون واحد ثبت کرد. با این حال کنسول نسل هشتمی این کمپانی یعنی Wii U، هرگز نتوانست همانند این محصول موفق ظاهر شود و تا به امروز تقریبا ۱۳ میلیون واحد فروش داشته است. حال تاتسومی کیمیشیما اعلام کرده که در سال ۲۰۱۲ و زمانی که Wii U معرفی شد، کمپانی نینتندو انتظار داشت این محصول هم در حدود ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد:

در آن زمان انتظار می‌رفت که کنسول جدید هم فروشی در حدود ۱۰۰ میلیون واحد داشته باشد؛‌ پیش‌بینی که من به عنوان مسوول فروش بازار‌های آمریکا، فکر نمی‌کردم به واقعیت تبدیل شود. البته من هرگز در مورد موفقیت این کنسول نا‌امید نبودم، ولی ۱۰۰ میلیون واحد کمی دور از دسترس بود.

نینتندو تصور می‌‌کرد که چون Wii عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است، پس قطعا Wii U هم موفق خواهد بود. ولی در آن زمان من اعلام کردم از آنجایی که Wii فروشی عالی داشته، مشتریان باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید محصول جدید داشته باشند و این امر اصلا ساده نیست. من در آن زمان مسوول فروش کنسول بودم و البته به خوبی نقاط مثبت این کنسول را می‌دانستم، به همین دلیل هم سعی کردم اهمیت معرفی صحیح کنسول و جذاب جلوه‌دادن آن را نشان دهم که عده‌ای از این صحبت‌های من برداشت نادرستی داشتند و فکر کردند من یک آدم بدبین هستم.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شده که کیمیشیما در حال حاضر ریاست نینتندو را برعهده دارد و کنسول جدید این کمپانی با نام نینتندو NX نیز در ماه مارس ۲۰۱۶ (اسفند ۹۵-فروردین ۹۶)‌ وارد بازار خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که آیا Nintendo خواهد توانست با درس گرفتن از اشتباهات پیشین NX را به یک کنسول موفق تبدیل کند یا خیر.

منبع:‌ Gamepur


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده