نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳

نسخه جدید هدست Gear VR سامسونگ احتمالا در دست ساخت است

بنا به فهرست کالاهای وارداتی به هندوستان، کمپانی سامسونگ احتمالاً سرگرم ساخت نسخه‌ی جدیدی از هدست واقعیت مجازی Gear VR با شماره مدل SM-R323 است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

درحالی‌که از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی Gear VR به بازار ماه‌ها می‌گذرد، شایعه‌ای بر سر زبان‌ها افتاده مبنی بر اینکه سامسونگ سرگرم تولید مدل جدیدی از این هدست واقعیت مجازی است.

دست‌اندرکاران وب‌سایت هلندی گلسی کلاب (Galaxy Club) فهرستی از کالاهای وارداتی به هندوستان را رویت کرده‌اند که محصولی با نام Gear VR و شماره مدل SM-R323 در آن به چشم می‌خورد. از آنجا که نسخه‌ی کنونی «گیر وی‌آر» با شماره مدل SM-R322 به بازار عرضه شده و مدل پیشین آن، یعنی Innovator Edition، هم با کد SM-R321 شناخته می‌شد، به نظر می‌رسد که فهرست فوق به وجود مدلی جدید از این هدست اشاره داشته باشد.

حدوداً دو ماه دیگر تا اولین سالگرد رونمایی از نسخه‌ی مصرف‌کنندگان گیر وی‌آر فاصله داریم و منطقی به نظر می‌آید که کم‌کم خبرهایی از وجود هدستی جدید به گوش‌مان برسد. نزدیک به دو ماه پیش بود که وب‌سایت‌های سام موبایل (SamMobile) و آپلود وی‌آر (UploadVR) از به‌کارگیری درگاه USB Type-C در اسمارت‌فون گلکسی نوت 6 خبر دادند؛ در‌حالی‌که گیر VR از طریق درگاه microUSB به اسمارت‌فون‌های سامسونگ متصل می‌شود و این‌طور که پیداست نمی‌توان با نوت جدید از هدست فعلی استفاده کرد. همین مسئله می‌تواند دلیلی بر وجود نسخه‌ی جدید گیر وی‌آر باشد. در کنار این مورد، سامسونگ قطعاً برای شرکت در دی دریم (Daydream)، پلتفرم واقعیت مجازی گوگل، برنامه‌هایی دارد و از این‌رو تولید یک هدست پیشرفته‌تر در آینده‌ی نزدیک، اقدام مورد انتظاری از سوی این کمپانی به شمار می‌رود. این هدست حتی ممکن است علاوه بر دی دریم از فروشگاه آکیولس هوم (Oculus Home) هم پشتیبانی کند.

نسخه‌ی جدید گیر وی‌آر، در صورت وجود، به احتمال زیاد تا پایان سال ۲۰۱۶ رونمایی خواهد شد. همچنین در صورت برگزاری کنفرانس آکیولس کانکت (Oculus Connect) طی سال جاری، ممکن است در اواخر تابستان یا اوایل پاییز نظاره‌گر معرفی شدن این هدست باشیم.

منبع: VentureBeat


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده