// دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳

کارگردان دو فیلم اول Ghostbusters به مخالفین سومین فیلم این مجموعه پاسخ می دهد

ریبوت مجموعه فیلم‌های Ghostbusters آنطور که پیش‌بینی می‌شد نتوانست استقبال مخاطبین را بدست آورد و تریلر این فیلم جزء ده ویدیو منفور یوتیوب قرار گرفته است. حال ایوان ریتمن، کارگردان دو فیلم اول این سری به مخالفین پاسخ داده است. با زومجی همراه باشید.

اخبار مرتبط

مجموعه Ghostbusters با عرضه اولین فیلم این سری در سال ۱۹۸۴ آغاز شد. این مجموعه روایت‌گر گروهی از فرا روانشناسانی است که برای گذران زندگی به شکار ارواح می‌پردازند. فیلم‌‌های سری «شکارچیان روح» همواره با استقبال منتقدین و مخاطبین روبه‌رو بوده‌اند و از آن‌ها به عنوان یکی از برترین‌ کمدی‌های تاریخ یاد می‌شود. اما سومین فیلم این مجموعه که با فاصله‌ای ۲۷ ساله نسبت به Ghostbusters II، در سال جاری اکران خواهد شد، از همان روزهای اول معرفی در جلب نظر مخاطبین شکست خورد. حال ایوان ریتمن (Ivan Reitman)، کارگردان و تهیه‌کننده فیلم‌های Ghostbusters (محصول سال ۱۹۸۴) و Ghostbusters II  (محصول سال ۱۹۸۹) به نارضایتی مخاطبین واکنش نشان داده است.

وی در مصاحبه با لس آنجلس تایمز، اعلام کرده که به اعتقاد او تریلرهای فیلم جدید Ghostbusters به هیچ عنوان بد نبوده‌اند، بلکه دلیل حس نفرت و نارضایتی مخاطبین ناشی از مقایسه این فیلم با اولین فیلم‌های مجموعه Ghostbusters و قراردادن آن‌ها روبه‌روی هم است. وی در این باره می‌گوید:

بسیاری از افرادی که اکنون انتقادهای تند و تیزی درباره فیلم جدید Ghostbusters می‌نویسند، زمانی که دو فیلم اول مجموعه بهترین تجربه عمرشان بود، در حدود ۷، ۸ یا ۹ سال سن داشتند. در حال حاضر یک تریلر دو دقیقه‌ای منتشر شده و این نمایش کوتاه چگونه می‌تواند با دو فیلم قبلی رقابت کند؟ موضوع این نیست که تریلر بد است، بلکه بسیار هم خوب بود. اما نمی‌تواند در برابر بیش از ۲۵ سال تجربه شخصی دوام بیاورد.

زمانی که عموم مردم در نهایت فیلم جدید را مشاهده کنند، متوجه خواهند شد که چرا باید بین این فیلم و فیلم‌های قبلی تفاوت قائل شوند.به همین دلیل است که اول باید فیلم جدید Ghostbusters را ببینند.

در ادامه ایوان ریتمن نسبت به واگذاری سکان هدایت فیلم سینمایی Ghostbusters به پائول فیگ ابراز خرسندی کرده و عملکرد او در قبال ایجاد تغییرات در فیلم جدید را «فوق‌العاده» لقب می‌دهد. همچنین وی استفاده از چهار شخصیت اصلی که توسط ملیسا مک‌کارتنی، کریستن ویگ، کیت مک‌کینون و لزلی جونز ایفای نقش می‌شوند را تحسین می‌کند. ایوان ریتمن چنین اضافه می‌کند:

من اطمینان دارم که مخاطبین با مشاهده تعامل بین این چهار شخصیت، به یاد عملکرد مشابه هارولد رامیس، سیگورنی ویور، بیل موری و دن ایکروید در دو فیلم قبلی می‌افتند. در واکنش مخاطبین تغییری حاصل نمی‌شود.

Ghostbusters

یکی از ویژگی‌های فیلم Ghostbusters استفاده از بازیگران مونث در نقش‌های اصلی است. اما بسیاری از طرفداران این سری که از دو فیلم با نقش اصلی‌های مذکر لذت برده‌اند، در قبال این تغییر ابراز نارضایتی کرده‌اند. اما ایوان ریتمن ضمن استقبال از این تغییر، به این نکته اشاره می‌کند که «ما در دوران متفاوتی نسبت به دهه ۱۹۸۰ زندگی می‌کنیم». ایوان ریتمن اولین فرد تاثیرگذار در سری Ghostbusters نیست که در مورد واکنش‌های منفی عمومی صحبت کرده است. تام روتمن، ناظر تمامی فیلم‌های کمپانی سونی پیکچرز و رئیس بخش فیلم سرگرمی‌های بصری سونی پیش از این اعلام کرده بود که «اعتراضات آنلاین به تریلر این فیلم فوق‌العاده‌ترین اتفاقی است که تاکنون رخ داده است».

فیلم سینمایی Ghostbusters در تاریخ ۱۵ جولای (۲۵ تیر) در سینماهای جهان اکران می‌شود. همچنین کمپانی اکتیویژن قصد دارد جدیدترین بازی این مجموعه را نیز در زمانی نزدیک به اکران فیلم سینمایی در بازارهای جهانی عرضه کند. نسخه پرمیوم این بازی به همراه یک بلیط سینمای فیلم Ghostbusters به فروش خواهد رسید.

منبع: GameSpot


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده