// سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۳

کمپانی زوتاک از دو کارت گرافیک GTX 1060 خود رونمایی کرد

کمپانی مطرح زوتاک اخیرا از دو کارت گرافیک GTX 1060 خود با نام‌های GTX 1060 Mini و GTX 1060 AMP Edition رونمایی کرده است. با زومجی همراه باشید.

پس از معرفی کارت‌ گرافیک انویدیا GeForce GTX 1060 که در تاریخ ۲۹ تیر ماه (۱۹ ماه جولای) وارد بازار خواهد شد، کمپانی مطرح Zotac نیز دو کارت جدید خود را از این سری با طراحی کاملا فشرده و کوچک معرفی و رونمایی کرده است. این کارت‌ها GTX 1060 Mini و GTX 1060 AMP Edition هستند که تصاویر آنها را در طول مطلب مشاهده می‌کنید. بخشی از سخنان کمپانی سازنده در مورد مدل Mini و مدل AMP را با فاصله در زیر مشاهده می‌کنید:

مدل Mini کارت جدید ما بدون تحت تاثیر قرار دادن کارایی کارت و همچنین افزایش نویز شنیداری آن، در عین کوچک بودن، امکان بازی با تمام قدرت را به شما می‌دهد. این کارت که توسط یک عدد فن ۹۰ میلی‌متری و بهره‌مندی از صفحه‌ی زیرین از جنس آلومینیوم (Heatsink)، به بهترین شکل ممکن فرآیند خنک کنندگی را برای شما انجام می‌دهد، تنها ۱۷/۳۰ سانتی‌متر طول دارد.

ption id="attachment_147636" align="aligncenter" width="800"]کارت های سری GTX 1060 زوتاک تصویر کارت گرافیک Zotac GTX 1060 Mini

و اما مدل AMP کارت جدید ما با بهره‌مندی از فرکانس تقویت شده‌ای که در کارخانه و بصورت پیشفرض بر روی آن تنظیم شده، در کنار افزایش چشمگیر کارایی، دما و نویز شنیداری را نیز در پایین‌ترین حد ممکن نگه می‌دارد. سیستم خنک کنندگی معروف زوتاک یعنی «IceStorm» با بهره‌مندی از لوله‌های انتقال حرارت عمودی به قطر ۸ میلی‌متر و از جنس مس و همچنین یک صفحه‌ی مسی خنک، عمل خنک کنندگی این کارت را بصورت سه‌جانبه و به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. دو فن ۹۰ میلی‌متری این کارت نیز عمل رساندن هوا به فضای داخلی آن را تسهیل کرده و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با دور فن کمتر (Round Per Minute)، حتی در حالت لود، صدای بسیار کمی از خود بروز می‌دهند. استفاده از مکانیزمی به نام «FREEZE» نیز به کارت این امکان را می‌دهد تا در حالت آماده به کار (Idle) دارای نویز صفر (فن خاموش) باشد و با افزایش یا کاهش دما، فن‌ها به ترتیب روشن یا خاموش شوند. طول این کارت نیز ۲۱ سانتی‌متر است.

ption id="attachment_147635" align="aligncenter" width="800"]کارت های سری GTX 1060 زوتاک تصویر کارت گرافیک Zotac GTX 1060 AMP Edition

از ویژگی‌های مشترک این دو کارت نیز می‌توان به پشتیبانی از واقعیت مجازی، اشغال کردن فضای دو عدد پورت PCIe روی بُرد اصلی و پشتیبانی از نرم افزار مخصوص کمپانی Zotac یعنی Firestorm اشاره کرد. پیش‌تر در زومجی تصاویر بنچمارک‌های فاش شده از کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1060 را مشاهده کردید.

منبع: Eteknix


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده